vacuum power booster

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
pmadelis
Berichten: 50
Lid geworden op: di 26 mei, 2015 19:51
Locatie: Sittard-Geleen

vacuum power booster

Bericht door pmadelis » wo 23 okt, 2019 18:58

Hallo,

ik ben van plan om de vacuum die nodig is voor de power booster vanuit het manifold verdeelstuk te halen. Verdeelstuk zie foto. Er zijn al twee aansluitingen bezet voor de vacuum vervroeger en voor de automaat schakelbak. Welke fitting kan ik plaatsen wanneer ik de schroef eruitdraai?(paarse cirkel)

wanneer ik de schroefdraad breedte meet is deze 16mm of ongeveer 5/8 inch...waar zijn deze te krijgen? andere opties sta ik ook voor open!

mustang 1967 coupe v8 289 ..



Afbeelding

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5259
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: vacuum power booster

Bericht door Gearz » wo 23 okt, 2019 22:41

Een vrij goedkope oplossing is om een kunststof T-stukje er tussen zetten of een z.g.n. vaccuum tree tegen het schutbord plaatsen.

Michel
'70 430hp Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/profile/56ee7dc88 ... e369e0b98c

blackmercury
Berichten: 112
Lid geworden op: vr 12 okt, 2012 11:55

Re: vacuum power booster

Bericht door blackmercury » do 24 okt, 2019 09:50

Zou niet het risico nemen dat die boutkop afbreekt...… die zit al ff vast. :roll:
Op een uit het zicht plekje idd een T-stuk tussen de leiding.

Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: vacuum power booster

Bericht door Cobretti » di 29 okt, 2019 23:56

Volgens mij is het verstandig om de brakebooster rechtstreeks op manifold vacuum aan te sluiten.
Zonder bijkomende aftakkingen dus die je rembekrachtiging zou kunnen beïnvloeden.
Normaalgezien zijn er genoeg andere manifold punten waar je vacuum kunt halen.

Let op dat je vacuumslang, effectief onderdruk ofte vacuum kan verdragen zonder dicht te klappen.
Het "standaard" darmpje uit de groothandel zal dus niet zomaar voldoen. Daarnaast moet die (afhankelijk waar die loopt) ook temperatuurs bestendig zijn. Ipv een slang kan een vast en correct gebogen buisstuk ook uiteraard.

Zelf ben ik vragende partij voor een mooi setje aansluitnipples met juiste schroefdraden, bochtjes en goede vacuumslangetjes om mijn eigen setup (visueel) wat te verbeteren.

Greets,
C. 8)

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1242
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: vacuum power booster

Bericht door saf1908 » di 05 nov, 2019 21:51

Gewoon uit interesse: wat is de reden dat zoiets wordt gedaan?
1966 Mustang Coupe - 351W

Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 650
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: vacuum power booster

Bericht door JaCo » wo 06 nov, 2019 10:06

"Zelf ben ik vragende partij voor een mooi setje aansluitnipples met juiste schroefdraden, bochtjes en goede vacuumslangetjes om mijn eigen setup (visueel) wat te verbeteren."
Je zou eens kunnen zoeken bij bijv alie op pneumatische connectors, met de bijbehorende slang (let op olie bestendig) kun je e.e.a. wellicht netjes afwerken,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mercury Comet Caliente 1964 (auch alweer verkocht)

Gebruikersavatar
Cobretti
Berichten: 138
Lid geworden op: zo 03 sep, 2017 09:33
Locatie: Gent

Re: vacuum power booster

Bericht door Cobretti » za 09 nov, 2019 22:49

Zie vanaf 1:15 :ok:
www.youtube.com/watch?v=Ew1jbxbN9s4

Grts,
C. 8)

Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5259
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland
Contacteer:

Re: vacuum power booster

Bericht door Gearz » zo 10 nov, 2019 13:08

Cobretti schreef:
di 29 okt, 2019 23:56
Volgens mij is het verstandig om de brakebooster rechtstreeks op manifold vacuum aan te sluiten.
Zonder bijkomende aftakkingen dus die je rembekrachtiging zou kunnen beïnvloeden.
Dat maakt niet uit, zelfs af fabriek zat de powerbrake vacuumhose meestal op de vacuum tree.

Je rembekrachtiging zal ook niet beïnvloed worden door bijkomende aftakkingen, er zijn namelijk wel verdere vacuum "gebruikers" maar geen vacuum "verbruikers" (tenzij er ergens lekkage is), er is dus geen verder vacuum verlies binnen het systeem zolang de motor draait.
Zelfs als je de motor uit zet en er geen enkel manifold vacuum meer is of zelfs als de slang zou zijn loskomen, dan is er nog steeds opgebouwd en bruikbaar vacuum achter het powerbooster membraan welke niet kan terugstromen door de afgesloten booster check valve, Je kunt dan dus nog steeds remmen met powerassist.

De enige vacuum verbruiker is de PCV maar deze heeft altijd zijn eigen aansluiting.



De dikkere aansluitingen op de vacuum tree zitten er ook speciaal voor de brake booster aansluiting.
Afbeelding

Links onder gaat naar vacuum tree op het manifold (waar het vacuum vandaan komt.
Links midden naar automatische transmissie (modulator)
Links boven naar AC
Rechts onder naar de power brake booster.

Michel.
'70 430hp Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/profile/56ee7dc88 ... e369e0b98c

Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”