Radiateur vervangen

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Gearz
Super User
Contacteer:

Re: Radiateur vervangen

Bericht door Gearz »

Als ik een echt goede radiateur mag aanraden, check dan dewitts radiators en vergelijk de specs met de Champion radiators.

https://www.summitracing.com/search/bra ... =Default..

Misschien buiten het budget en wellicht overkill voor een bepaalde applicatie maar het geeft wel goed en duidelijk de verschillen aan.

Michel.
'70 430hp Stroker, Astro A5, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
https://wheelwell.com/profile/56ee7dc88 ... e369e0b98c

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Ik heb onderstaande items uitgezocht, is dit ok voor mijn auto? ik heb alleen geen airco, ik weet niet of dit wat uitmaakt mbt de radiateur. Waterpomp, is daar nog verschil in aluminium of ijzer? Thermostaat tot welke temperatuur?

peer

Bericht door peer »

zoals je het nu doet wordt het duur omdat je 4 verschillende warenhuizen hebt gekozen.

Ik zou het zelf anders aanpakken:
Selecteer eerst de radiateur.
Ga dan naar de waterpomp, dan zie je er 3 waar een vrachtwagentje bij is gekomen, kies 1 van die 3, dan is de verzending goedkoper. (ik zou kiezen voor de GMB, dan zit de pakking er meteen bij)
Doe hetzelfde voor de thermostaat, slangen (en vergeet de thermostaat pakking niet).

De slangen kan je dan het beste los kiezen als je die ook wil (upper, lower en bypass)

(180F is de juiste thermostaat temperatuur)
Shadow black 2016 GT
Ford Econoline 1992

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

peer schreef:
za 11 jan, 2020 20:52
zoals je het nu doet wordt het duur omdat je 4 verschillende warenhuizen hebt gekozen.

Ik zou het zelf anders aanpakken:
Selecteer eerst de radiateur.
Ga dan naar de waterpomp, dan zie je er 3 waar een vrachtwagentje bij is gekomen, kies 1 van die 3, dan is de verzending goedkoper. (ik zou kiezen voor de GMB, dan zit de pakking er meteen bij)
Doe hetzelfde voor de thermostaat, slangen (en vergeet de thermostaat pakking niet).

De slangen kan je dan het beste los kiezen als je die ook wil (upper, lower en bypass)

(180F is de juiste thermostaat temperatuur)
Dankje, daar kan ik wat mee...Ik snapte het al niet met de vrachtwagentjes.
Zo te zien kan ik wel maar kiezen uit 1 radiateur, maakt dat wat uit omdat deze voor een auto met airco is, terwijl ik dat niet heb?

edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Heee, die radiator heb ik ook gekocht. Staat in een kamertje te wachten tot het zijn beurt is om geinstalleerd te worden.

Ik heb ook meteen een Tefba filter besteld. Deze kan je in je bovenste koelwateslang monteren en zo voorkomen dat er materiaal je radiator in komt en zo meteen al vervuilt. Mooie van een Tefba is dat je het filter kunt schonmaken zonder je slang los te moeten maken (vg. Gano filter).
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Edgar, Heb jij wel airco? Mooi, heb je die filter daar ook gekocht?

edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Geen airco. Wel een automatische transmissie die koeling nodig heeft. Deze radiator heeft onderin daarvoor ook de voorzieningen.

Ik kan mij indenken dat er vroeger verschillende radiatoren waren voor de Mustang; bijvoorbeeld wat zwaarder uitgevoerd voor een auto met airco of voor warme gebieden. Dat is vast wel te vinden via parts-interchange lijsten.

Anyway, lijkt mij dat deze het niet een lichter model dan standaard zal zijn. Rockauto zal dit niet in de lijst hebben als je er veel problemen mee kan verwachten. Daar zitten ze ook niet op te wachten.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.

sjirafje
Contacteer:

Bericht door sjirafje »

Je kan rockauto ook zelf onderdelen laten kiezen op basis van de verzendkosten. Dan berekent hij de voordeligste optie voor je. Zie:

Overigens heb ik die radiateur ook, hij functioneert prima maar de afwerking had wel beter gekund.
Verzonden vanaf mijn smartphone of pc zonder Tapatalk

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm

sjirafje
Contacteer:

Bericht door sjirafje »

Ik had overigens een kortere ventilator spacer nodig voor de fan omdat de 3 row radiateur iets dikker is.
Verzonden vanaf mijn smartphone of pc zonder Tapatalk

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm

Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

sjirafje schreef:
za 18 jan, 2020 13:35
Ik had overigens een kortere ventilator spacer nodig voor de fan omdat de 3 row radiateur iets dikker is.
Dat is een goede opmerking, ga eens effe meten. Wilde vanmiddag de bestelling de deur uit doen.

Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”