Claxon relais ‘65??

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Ronnruintje

Claxon relais ‘65??

Bericht door Ronnruintje »

Hoi allemaal. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een Mustang coupe V8 uit 1965. Prima apparaat, technisch lijkt alles top. Het enige wat niet werkt is de claxon. Al van alles opgezocht (oa dit forum) handboek, en diverse testjes gedaan maar ik kom er niet uit. Er staat stroom op de contactpunten op het stuur en als ik rechtsreeks stroom zet op de claxons doen ze het. Maar er gaat geen stroom naar de claxon via het stuur. Gelezen (stroom schema’s) dat er nog ergens een horn relais moet zitten maar dit niet gevonden. En ik lees ook dat er helemaal geen relais op het 65 model zit dus nu ben ik het ff kwijt.... schiet mij maar.....🤔
Dus dan maar op dit forum een berichtje. Ik vind het leuk dit soort kleine issues zelf op te lossen en niet overal mee naar de garage te gaan. Mocht ik er uiteraard helemaal niet uitkomen dan wordt het toch de garage.....kan ik meteen die dubbele uitlaat eronder laten zetten.....😉
Thanks alvast!
Ron

JaCo

Re: Claxon relais ‘65??

Bericht door JaCo »

Op welk stroomschema heb je dat dan gelezen?
Er zit normaliter geen relais alhoewel dat beter zou zijn,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mustang 65 V8 convertible PROJECT

Ronnruintje

Hoi Jack, ik heb wat stroomschema’s van het net geplukt van een 64 en 65 Mustang. En op die van 64 zag ik een ‘horn relay’ staan ergens aan de linkervoorzijde vd auto bij de radiator. (Als het me lukt om een foto bij te voegen dan doe ik dat zo even).
Maar ik heb een 65 model dus mogelijk hebben ze later geen relais meer gemonteerd dus? En waar moet ik het defect dan eventueel in gaan zoeken?
Thanks!
Afbeelding

JaCo

Bericht door JaCo »

Zoek het eens in de contacten onder je stuurcenter ,Succes,

grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
NEW: Mustang 65 V8 convertible PROJECT

mymustang

Bericht door mymustang »

Ik heb een grant stuurwiel en ronde hoornknop. Niet direct makkelijk monteren met de draaischijf met contactpunten.
Een relais plaatsen is inderdaad wel beter voor de contacten. Kleine stroom sturen om zwaardere stroom via de relais naar de claxon's te sturen. Ik zou hem eventueel nog appart afzekeren.
Wat jou probleem betreft, kijk eerst naar de aanvoer stroom naar het stuur en meet of de contactpunten nog doorgeven. Dan kan je kijken of de uitvoer na de contacten wel tot bij je claxon's aankomen.
Je kan de bedrading met een ohm meter doormeten. En kijken of je geen kabelbreuk detecteert.
Succes!

Ronnruintje

Thanks! Hij doet het weer!

mymustang

Bericht door mymustang »

Om even op dit topic terug te komen.
Ik heb ondertussen mijn claxon anders aangestuurd.
Ipv stroom naar de contactpunten te sturen heb ik massaonderbreking gemaakt om zo de relais te bedienen. Veel veiliger dan stroom naar het stuur en contactpunten te sturen.

Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”