Ornamenten plaatsen

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1317
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Ornamenten plaatsen

Bericht door saf1908 »

Op mijn 1966’er zijn na de restauratie de ornamenten niet teruggeplaatst. Dus de letters F-O-R-D op de motorkap en de logo’s op de spatborden.

Deze set heb ik gekocht en dienen m.b.v. de pinnetjes aan de achterkant in gaatjes in de body te worden geprikt.

Dit is voor mij een angstige klus, want ik zal alle gaatjes moeten boren en een foutje kun je je dus niet permitteren.

Heeft er iemand tips om dit in één keer goed te doen?
1966 Mustang Fastback

edgar
Retired Moderator
Berichten: 2691
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door edgar »

Niet boren maar plakken. Zoals ze met moderne auto’s ook doen. Boren wordt een drama. Daar zou je een goede template voor moeten hebben en het is de vraag of repro parts die pinnen wel op de juiste plek hebben. Dus gewoon pinnen eraf halen en met de juiste tape plakken.

Hier is ooit in een heel ver verleden al eens een draadje over geweest.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.

Dakloos
Super User
Berichten: 5071
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door Dakloos »

edgar schreef:
do 26 mar, 2020 22:55
Niet boren maar plakken. Zoals ze met moderne auto’s ook doen. Boren wordt een drama. Daar zou je een goede template voor moeten hebben en het is de vraag of repro parts die pinnen wel op de juiste plek hebben. Dus gewoon pinnen eraf halen en met de juiste tape plakken.

Hier is ooit in een heel ver verleden al eens een draadje over geweest.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
+1

Moest gaatjes boren voor emblemen op mijn linker repro spatbord en kon gelukkig een sjabloon maken van mijn rechter en deze in spiegelbeeld gebruiken. De voorgeboorde gaatjes in de motorkap waren een ramp! Heb 3 letters moeten modificeren:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible: http://members.upc.nl/e.pilage5/

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7957
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door 1967coupe »

plakken
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl

Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1317
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door saf1908 »

Tja, plakken lijkt veiliger en wellicht zelfs mooier, omdat origineel de letters vaak wiebelig er op zitten met die pinnetjes.

Het liefst zou ik het toch met die pinnen hebben, maar plakken lijkt me veel simpeler. Een template heb ik al, zelf opgemeten voordat ik mijn vorige Mustang verkocht.

Wat voor lijm of tape kan ik hiervoor het beste gebruiken?
1966 Mustang Fastback

Gebruikersavatar
1967coupe
Adverteerder
Berichten: 7957
Lid geworden op: za 25 sep, 2004 17:54
Locatie: Dalfsen
Contacteer:

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door 1967coupe »

Ik heb op mijn 67er een set emblemen op de spatborden zitten. Zat al plakband achterop en zit nog steeds. Volgens mij zat er 3M tape op.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl

edgar
Retired Moderator
Berichten: 2691
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Ornamenten plaatsen

Bericht door edgar »

En voor de emblemen met een holle achterkant wellicht geheel of gedeeltelijk vullen met een laagje epoxyhars? Dan zit de plakker beter.


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, dual exhaust.

Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”