Aankoop Mustang 2006 tips

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rvdleer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 aug, 2020 09:07

Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door rvdleer »

Hallo allemaal,

Ik ben van plan om een 2006 Mustang te kopen (deze: https://www.autoscout24.nl/aanbod/ford- ... aign=share )

Hij is enigszins aan de prijs, maar hij is bijzonder netjes en testrit voelde ook goed. Beter dan andere die ik bekeken heb, maar die zijn dan ook wat goedkoper.

Ik wil hem nog wel door Dekra laten checken, maar hebben jullie nog tips mbt de aankoop van deze auto? Ik ben Mustang newbee, dus alle tips zijn welkom.

Tnx Rob
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door TTarmor »

Goedemorgen,

Ik zou aan de hand van het vin nummer voor de zekerheid nog even een check doen bij Carfax. Dan heb je zijn Amerikaanse geschiedenis ook helemaal voor je ivm schades etc.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
rvdleer
Berichten: 2
Lid geworden op: do 27 aug, 2020 09:07

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door rvdleer »

Ok tnx, ga ik doen idd. Verder nog zwakke punten die bekend zijn bij dit model dat jij weet?
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Eric »

Deze generatie is redelijk bulletproof, mits goed onderhouden en niet verprutst met goedkope verlagingssetjes en dat soort brol. Een bekend zwak punt is corrosievorming aan de rand van de motorkap.

Omdat het een cabrio is zou ik hem iig vóór aankoop door de wasstraat rijden om te checken of het dak waterdicht is. En een flinke proefrit maken op verschillende soorten wegen en met verschillende snelheden, zowel met dak open als met dak dicht. En uiteraard een aankoopkeuring laten doen, want een cabrio met schadeverleden is ook niet iets waar je blij van wordt. Daar kun je natuurlijk iemand van Dekra bij halen maar je zou er ook mee naar Hennie Lek kunnen rijden. Die heeft zowat de helft van al deze auto's in Nederland in onderhoud en kent ze van haver tot gort.
Gebruikersavatar
RedGt
Berichten: 509
Lid geworden op: ma 17 sep, 2012 21:02
Locatie: Prov.Groningen

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door RedGt »

Voorbumper hoort niet bij deze auto ,is van een GT.

RedGT
Mustang 2006 Coupe GT.
-Torch Red-
- 4.6 V8 -
-Shaker 500 -
-GT500KR Mufflers -
-One piece driveshaft-
-Shelby GT wheels-
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Nick »

Dat zou voor mij al een rode vlag zijn, GT neus. Maar niet de achterbumper?. schade aan de voorkant gehad?
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Gebruikersavatar
302gt94
Berichten: 147
Lid geworden op: di 22 jun, 2004 21:10
Locatie: diessen

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door 302gt94 »

Rode vlag ? Is een andere bumper, andere velgen, een andere motorkap, andere draagarmen, andere Air-intake, of zelfs een ander motor, lagere vering ( want standaard is absurd), juist niet het onderscheidende van het rijden in een Mustang ??

Moeten het tegenwoordig door de fabrikant opgefokte standaard bakjes, met veel vermogen, maar voor wel liefst 100% standaard zijn ? (dat klinkt meer als BMW of Audi rijders, met net een beetje make-up rond hun angel eyes)
Mustang Conv. 95 GT zwart
Lemon Big Bug 1303S > is verkocht
Skoda Fabia Greenline :)
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Eric »

302gt94 schreef: za 19 sep, 2020 00:27 Rode vlag ?
Wat Nick bedoelt is dat modificaties die niet aantoonbaar zijn aangebracht door een vorige eigenaar (foto's, facturen) in principe kunnen duiden op verzwegen schadeverleden. Je wilt niet weten hoeveel opgelapte schadebakken hier in Nederland rondrijden en er komt elke week wel weer ergens een nieuwe bij.
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Nikolaas »

Ik zou inderdaad de auto even natrekken op bijvoorbeeld Carfax. Voordat ik m'n 4e generatie Mustang kocht heb ik ook veelal gekeken naar sub 15K 5e generatie en er verassend veel tussen met schadeverleden. Vooral als je niet heel veel verstand hebt van het type auto kan het lastig zijn om dit zo op het blote oog te achterhalen.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door MarisGT »

Volgens mij heb je hem gekocht.. ZIe hem als verkocht staan op autoscout.
Ik heb bij mijn stang, die ik in feb via Marktplaats heb gekocht, ook na advies van het forum een carfax rapport gevraagd. En hier kun je alles op terug vinden. Ideaal. Zo kwam ik ook achter 2 schades.
En anders een persoon die je veel over mustangs kan vertellen. En waar je naar toe gaat is een persoonlijke keuze.
Gebruikersavatar
cenobyte
Berichten: 126
Lid geworden op: ma 09 aug, 2010 07:18
Contacteer:

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door cenobyte »

Schade hoeft toch niet perse slecht te zijn? Als de auto niet compleet krom is en netjes is opgeknapt bedoel ik?
Groetjes,
Mario

2017 Mustang GT convertible Ruby Red
1986 Corvette Indy 500 Pace Car convertible
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Nikolaas »

cenobyte schreef: di 22 sep, 2020 12:24 Schade hoeft toch niet perse slecht te zijn? Als de auto niet compleet krom is en netjes is opgeknapt bedoel ik?
Hoeft niet, als de documentatie er maar bij zit en dit duidelijk wordt vermeld, zo kijk ik er tenminste naar. Schade aan carroserie wil ik toch wel graag degelijk gerepareerd hebben maar vaak merk je het ook wel aan de auto of is het te zien. Als Carfax een salvage title teruggeeft dan vind ik dat toch wel zorgelijk, dit betekent dat de auto total loss is geweest en hij vaak vervolgens naar bijvoorbeeld Oost Europa is gegaan voor een snelle
opknapbeurt.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Aankoop Mustang 2006 tips

Bericht door Nick »

302gt94 schreef: za 19 sep, 2020 00:27 Rode vlag ? Is een andere bumper, andere velgen, een andere motorkap, andere draagarmen, andere Air-intake, of zelfs een ander motor, lagere vering ( want standaard is absurd), juist niet het onderscheidende van het rijden in een Mustang ??

Moeten het tegenwoordig door de fabrikant opgefokte standaard bakjes, met veel vermogen, maar voor wel liefst 100% standaard zijn ? (dat klinkt meer als BMW of Audi rijders, met net een beetje make-up rond hun angel eyes)
Jij hebt duidelijk nooit mijn mustangs gezien :lol:
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”