67 Mustang Fastback restomod-project

Alle projecten van Members die niet in een jaartal geplaatst kunne worden.
Zoals garage verbouwingen, Motor rebuild, ect ......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
EwoutBatstra
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 18 jan, 2021 11:36

67 Mustang Fastback restomod-project

Bericht door EwoutBatstra »

Introductie project en eigenaar:

Project: 1967 Ford Mustang Fastback A-code 4 speed manual
Eigenaar: Ewout Batstra.

Ik ben nieuw op het forum sinds vorige week. Ik zag bij een eerste bezoek veel categorieën onderwerpen en een gestructureerde opzet, wat het zoeken en met name vinden van de juiste informatie makkelijk maakt.

Ik repareer en modificeer Mustangs uit de jaren 64-70, meest de auto's uit 64 tot en met 68.
Zelf heb ik sinds 2018 een Fastback uit 1967, die ik uit Amerika gehaald heb. Het is een gestripte auto waar ik een deel van de onderdelen bij heb, en met name de delen die je nieuw wilt monteren bij een restauratie ontbreken, wat dus niet erg is. De body is behoorlijk hard, met praktisch geen laswerk.
De aandrijflijn bestaat nu uit een 289 V8 4V, een Toploader 4-speed en een 8"achteras.
Ik heb er vorig jaar een versleten 390 bij gekocht. Deze motor is nog nooit opgeboord (cilinders hebben nog de oorspronkelijke boringdiameter van 4.050" plus wat slijtage van ca 0.2mm bovenin de cilinders).
Plan is om hier een strokerkit in te zetten met een slag van 4.250" met een overmaat van 0.030" dish top pistons zodat een slagvolume van 445 cubic inch wordt verkregen en een compressieverhouding van 9,8 : 1 zodat met gewone benzine uit de pomp gereden kan worden.
de koppen vervan ik door een Top end set van Edelbrock met aluminium koppen, inlaat, flat tappet nokkenas met hydraulische stoters en een 800CFM AVS-2 carburateur. De motor moet ergens in de richting van 450 pk gaan leveren en rond de 600Nm.

De carrosserie wordt versterkt doordat ik voor- en achtersubframe ga verbinden met staalprofiel. De voorwielophanging wordt vervangen door die van een Mustang II, waardoor de strut towers in de motorruimte kunnen vervallen en er meer ruimte is om het big block in te bouwen en te servicen.
Voor de achteras heb ik een Ford 9" gekocht. deze is afkomstig van een 1976 Lincoln en heeft nu een overbrengingsverhouding van 2,75 op 1. Het is daarnaast een limited slip-versie. De overbrenging is vrij lang, maar gezien het beschikbare koppel en het feit dat ik de auto ook voor langere ritten wil gaan gebruiken laat ik dit voorlopig zo. Mocht ik op termijn toch meer acceleratievermogen willen dan kan ik de overbrenging altijd korter maken.

Tot zover de projectintroductie. Ik ben van plan regelmatig updates te gaan plaatsen tijdens het project, dus er gaat meer nieuws verschijnen.

Nu nog kijken of ik foto's kan plaatsen, dan is er een beeld bij het project :-)

Groet!

Ewout
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: 67 Mustang Fastback restomod-project

Bericht door sjirafje »

Dat zijn ambitieuze plannen! Kom maar op met die foto's!

Meer info over foto's plaatsen vind je hier: viewtopic.php?f=36&t=29850
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: 67 Mustang Fastback restomod-project

Bericht door grandmaster n »

Welcome aboard.
Klinkt als een mooi project. Succes alvast!

gr
Plaats reactie

Terug naar “Algemene Projecten”