Mustang 1967 fastback (projectje)
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
De pret was van korte duur :s Ik wilde de motor gaan afstellen, dit ging goed tot hij ineens afsloeg en niet meer aan de praat te krijgen was.
Eerst de vonk gecontroleerd, geen probleem, benzine dan --> geen benzine meer in de carburateur.
Tank misschien al te leeg na het 20 minuten inlopen (had er maar een paar liter ingedaan) Benzine gehaald, doorstarten maar nog altijd niets... Benzine in de vlotterkamer gedaan (met een spuit gevuld) meteen lopen tot de vlotter kamer leeg was, maar geen benzine vanuit de tank.
Pomp losgemaakt, vacuum op de leiding en er kwam meteen benzine aan. Pomp even snel getest, lijkt pulserend te werken, centrisch wieltje misschien los? Gekeken, getest, nee die zit ook goed. Pomp weer terug en doorstarten, pomp gaf geen druk.... Pomp er weer af, in werkbank en even met de hand pompen. Daar kwam de aap uit de mouw... de pomp zuigt niets aan tenzij je de uitlaatkant dicht houd. Waarschijnlijk een kapot membraam in de pomp?
Dit was een nieuwe pomp dus dat zou niet moeten kunnen, na 20 minuten lopen een nieuwe pomp al kapot... Wat zit veel troep in de aftermarket producten...
Morgen maar eens rondrijden voor een andere pomp en hopen dat mijn diagnose klopt....
Eerst de vonk gecontroleerd, geen probleem, benzine dan --> geen benzine meer in de carburateur.
Tank misschien al te leeg na het 20 minuten inlopen (had er maar een paar liter ingedaan) Benzine gehaald, doorstarten maar nog altijd niets... Benzine in de vlotterkamer gedaan (met een spuit gevuld) meteen lopen tot de vlotter kamer leeg was, maar geen benzine vanuit de tank.
Pomp losgemaakt, vacuum op de leiding en er kwam meteen benzine aan. Pomp even snel getest, lijkt pulserend te werken, centrisch wieltje misschien los? Gekeken, getest, nee die zit ook goed. Pomp weer terug en doorstarten, pomp gaf geen druk.... Pomp er weer af, in werkbank en even met de hand pompen. Daar kwam de aap uit de mouw... de pomp zuigt niets aan tenzij je de uitlaatkant dicht houd. Waarschijnlijk een kapot membraam in de pomp?
Dit was een nieuwe pomp dus dat zou niet moeten kunnen, na 20 minuten lopen een nieuwe pomp al kapot... Wat zit veel troep in de aftermarket producten...
Morgen maar eens rondrijden voor een andere pomp en hopen dat mijn diagnose klopt....
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Kwam hij uit de VS?
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
https://carterengineered.com/fuel-pumps
Ze worden daar in ieder geval in elkaar gezet maar het label zegt toch echt 'made in Korea'Engineered in USA
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ik heb nu een andere pomp 'made in china' misschien heb ik daar meer geluk mee
Maar de nieuwe pomp erop gezet en hij loopt weer
Maar de nieuwe pomp erop gezet en hij loopt weer
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Alweer een maandje niet gepost, maar zeker niet stilgezeten. Alleen was het allemaal niet de moeite om iets over te schrijven. Nu weer wel want de auto staat in kleur
Zelf spuiten is toch een uitdaging, ook fysiek is het zwaarder dan ik verwacht had, je staat in veel houdingen waar je normaal niet in staat, krampen van het telkens inknijpen van het spuitpistool. Warm in de cabine met overal aan enz.
Maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ik heb 1 kleine zakker in de blanke lak op de achterste opzet hoekje. Dit is nog makkelijk te herstellen.
Eerst de motorkap waar ik zo lang op heb gewacht:
Alles uitlijnen:
En op weg naar de spuitcabine:
Onderdeeltjes spuiten:
En de auto zelf:
Morgen weer terug naar huis en dan de lak zachtjes te schuren en polijsten om hem helemaal perfect neer te zetten.
En dan opbouwen
Zelf spuiten is toch een uitdaging, ook fysiek is het zwaarder dan ik verwacht had, je staat in veel houdingen waar je normaal niet in staat, krampen van het telkens inknijpen van het spuitpistool. Warm in de cabine met overal aan enz.
Maar ik ben zeer tevreden met het resultaat. Ik heb 1 kleine zakker in de blanke lak op de achterste opzet hoekje. Dit is nog makkelijk te herstellen.
Eerst de motorkap waar ik zo lang op heb gewacht:
Alles uitlijnen:
En op weg naar de spuitcabine:
Onderdeeltjes spuiten:
En de auto zelf:
Morgen weer terug naar huis en dan de lak zachtjes te schuren en polijsten om hem helemaal perfect neer te zetten.
En dan opbouwen
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Zowww zeg, dat ziet er goed uit voor een eerste keer! Welke kleurversie heb je uiteindelijk gekozen?
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
mooi gedaan peter !
- willem_nog_niks
- Berichten: 1139
- Lid geworden op: di 11 mar, 2008 18:29
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Hallo zeg. Dat schiet op Peter
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
De kleur is 68 highland green geworden maar wel met een goede blanke laag. Het is veel mooier geworden dan ik verwacht had. Hij heeft een veel modernere uitstraling dan verwacht.
Ik heb ook gekozen om het achter paneel in kleur mee te spuiten (bullit heeft een zwart achter paneel). De rede was om hem nu makkelijk in 1 kleur te zetten. Het paneel nu achteraf zwart maken is makkelijker dan achteraf in het groen nu kan de toekomstige eigenaar het nog zelf bepalen.
Ik heb ook gekozen om het achter paneel in kleur mee te spuiten (bullit heeft een zwart achter paneel). De rede was om hem nu makkelijk in 1 kleur te zetten. Het paneel nu achteraf zwart maken is makkelijker dan achteraf in het groen nu kan de toekomstige eigenaar het nog zelf bepalen.
- Big_fun_58
- Berichten: 1807
- Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
- Locatie: Mierlo
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Slimme keuze. Je kan hem nu ook makkelijk wrappen in het zwart....peer schreef: ↑zo 03 okt, 2021 11:13 Ik heb ook gekozen om het achter paneel in kleur mee te spuiten (bullit heeft een zwart achter paneel). De rede was om hem nu makkelijk in 1 kleur te zetten. Het paneel nu achteraf zwart maken is makkelijker dan achteraf in het groen nu kan de toekomstige eigenaar het nog zelf bepalen.
Goed bezig Peter..
It's the M@DM@N.......... #>B-)
- 67gt500
- Donateur 2014
- Berichten: 1718
- Lid geworden op: di 21 feb, 2006 10:31
- Locatie: Wierden (overijssel)
- Contacteer:
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ziet er goed uit voor zover we dat van een foto kunnen zien.
Weer een mooie sprong voorruit gemaakt.
Weer een mooie sprong voorruit gemaakt.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Ik heb hem gisteren opgehaald, in daglicht buiten ziet hij er echt goed uit. Ik heb alleen 4 'foutjes' gezien:
1 zakker in de quarter pannel extention
1 zakker in de quarter pannel zelf
'orange peel' op 1 plaatstukje
een paar stof deeltjes in de blanke lak.
Volgens degene waar ik de cabine huur is dit er zonder probleem allemaal uit te halen. Maar ook dat is nieuw voor mij. Deze week eens gaan shoppen voor de juiste polijstmachine, pads en toevoeging.
1 zakker in de quarter pannel extention
1 zakker in de quarter pannel zelf
'orange peel' op 1 plaatstukje
een paar stof deeltjes in de blanke lak.
Volgens degene waar ik de cabine huur is dit er zonder probleem allemaal uit te halen. Maar ook dat is nieuw voor mij. Deze week eens gaan shoppen voor de juiste polijstmachine, pads en toevoeging.
- mustang66coupe
- Berichten: 1259
- Lid geworden op: ma 19 nov, 2012 14:26
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Als dat de enige "foutjes" zijn heb je het erg netjes gedaan voor een 1e keer lijkt me.
Wat betreft zakkers die heb ik weggewerkt met de plamuur methode.
Ben benieuwd wat jou wordt geadviseerd om zakkers weg te werken.
Wat betreft zakkers die heb ik weggewerkt met de plamuur methode.
Ben benieuwd wat jou wordt geadviseerd om zakkers weg te werken.
66 coupe aut. V8 in progress
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
Misschien is het corrigeren van die dingetjes nou juist iets wat je nog wel door een pro zou moeten laten doen. Daarmee vermijd je het risico dat je je goede resultaat tot nu toe alsnog verknoeit. En dan op de volgende auto lekker oefenen met polijsten op de originele lak. Tis maar een idee natuurlijk.
Re: Mustang 1967 fastback (projectje)
ik vind t er erg netjes uit zien!
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.