Beste versnellingsbak olie voor 3v GT handbak

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
LAFourSix
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 05 mar, 2021 17:17

Beste versnellingsbak olie voor 3v GT handbak

Bericht door LAFourSix »

Hoi allemaal, Leuk dit Nederlandse Mustang Forum te vinden!

Dit is mijn eerste post op dit forum. Ben sinds korte tijd eigenaar van een '06 4.6L 3v met handbak.
Ik zal me binnenkort even beter voorstellen met pics etc. maar voorlopig vroeg ik mij af wat voor versnellingsbak olie jullie in de handbak (Tremec TR-3650) hebben en hoe vaak jullie deze vervangen.

Ik begrijp dat deze bakken sowieso vrij hakerig zijn door hun ontwerp is maar hoop hem iets soepeler te kunnen laten schakelen. Op de internationale fora hoor je in ieder geval allerlei geluiden, veelal tussen Mobil 1 ATF, Dexron III, Dexron V, en Pennzoil Syncromesh.

Tremec heeft de bakken destijds getest met Mobil 1 ATF naar het schijnt, maar die bakken zitten in een aantal auto's waaronder de SN95 modellen en daarvoor gelden andere aanbevelingen gek genoeg. Ford zegt Dexron III geloof ik, maar dat is niet meer gereguleerd.

Lijkt me in ieder geval leuk jullie inzichten te horen!
Gebruikersavatar
Nick
Berichten: 1472
Lid geworden op: zo 24 jun, 2007 13:00
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Beste versnellingsbak olie voor 3v GT handbak

Bericht door Nick »

Kan je weinig aan fout doen, je hebt al aardig research gedaan. Ik heb er meerdere geprobeerd, allemaal even notchy (koud zelfs synchro knarsen als je te snel bent). Beste optie is een MGW shifter :wink:
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”