Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door berRpee »

Hoi allemaal,

Een tijdje offline geweest maar langzaamaan komt mn enthousiasme voor de Mustang weer tot leven en ben ik weer aant hobbyen. Heb er zelfs aan gedacht om de auto te verkopen, maar denk dat ik m toch ga houden.

Momenteel ben ik druk bezig om alle weatherstrip/rubbers te vervangen. Hebben jullie tips over welke lijm te gebruiken voor de bevestiging van de kofferbakrubber?

Daarnaast wil ik ook de binnenkant van de deuren, het dash en de motorruimte een opfrisbeurt geven. Welke lak adviseren jullie? Alle delen zijn op dit moment zwart en dat wil ik ook weer zo vernieuwen. Het dash lijkt mat(ter) zwart te zijn. De deuren hebben structuur erin die ik graag wil behouden. De motorruimte moet gewoon een keer grondig aangepakt worden.

:thanks:
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door JaCo »

om weatherstrips te lijmen zijn diverse mogelijkheden, ik gebruik secondenlijm, zuinig aanbrengen voorkomt knoeien.

Voor de dash enz is het makkelijkst een spuitbus acryllak, 2k is beter en zou je ook in een spuitbus kunnen krijgen, mat of zijdeglans is een persoonlijke keuze en het eindresultaat hangt ook af van de soort lak en wijze van spuiten.
De structuur van je deur kun je behouden door slechts goed te ontvetten voor het spuiten, als de structuur nu al deels weg is rest alleen nog stralen en opnieuw beginnen en niet te dit de coating erop te zetten.

Succes en groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door berRpee »

Bedankt voor je reactie Jack.
Slaat die secondelijm dan niet wit uit onder de rubber?
Ik weet niet in hoeverre ik dingen moet demonteren om de lak erop te kunnen zetten? Is goed afplakken niet voldoende?
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door Dakloos »

Ik heb goede ervaring met de goeie oude Bisonkit. Stukje voor stukje doen, niet ineens!

Als de structuur in de deuren nog duidelijk zichtbaar is goed ontvetten en een zwarte zijdeglas (Motip) erop . Is de structuur al volgespoten dan zou ik met een afbijt de binnenzijde van de deur helemaal kaal maken.
Erwin

1966 convertible
berRpee
Berichten: 99
Lid geworden op: di 02 mei, 2017 20:31
Locatie: Zuid Limburg

Re: Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door berRpee »

Dakloos schreef: zo 01 aug, 2021 21:28 Ik heb goede ervaring met de goeie oude Bisonkit. Stukje voor stukje doen, niet ineens!

Als de structuur in de deuren nog duidelijk zichtbaar is goed ontvetten en een zwarte zijdeglas (Motip) erop . Is de structuur al volgespoten dan zou ik met een afbijt de binnenzijde van de deur helemaal kaal maken.
Ga ik de Bizonkit eens proberen, die ligt hier ook nog wel.
Structuur is idd nog goed zichtbaar. Wilde m niet met de roller gaan doen ofzo, maar ook geen hele spuitcabine voor opzetten. Ga binnenkort eens aan de slag dan. Thnx voor de tips
1964 Mercedes Benz 220 SE Heckflosse (w111)

Former car:
1966 Mustang Convertible, 200 straight six..
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Lijm... Ennn, welke lak voor interieur gebruiken?

Bericht door peer »

Ik heb mijn deuren ontlakt met een messing borstel op de boormachine. Dan krijg je de structuur goed zuiver. Maar een niet vullende primer gebruiken anders zit het zo weer vol :smart:
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”