leukste of meest absurde gadget

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Ik kreeg gisteren ene cadeautje van mijn vrouw. As ik dat van mijn vrouw krijg ben ik uiteraard heel blij. Het is een zogeheten start/stop button cover. Ik beken: ik heb zelf een klein beetje meegeholpen om te bestellen. Dat gebeurde bij Ali express. Ik heb daar niks mee, en toen we de advertentie zagen dachten we: dat zal wel weer niet passen. Maar het was niet veel geld, en gewoon een leuk gokje. Afijn, gisteren kwam dat dingetje binnen, in een groot pakket samen met andere 'vrouwen-dingen', uit China.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Er staat zowaar een Mustang logo op de bovenkant. Het dingetje is zowaar van zwaar metaal gemaakt en verchroomd. Er zitten twee dubbelzijdige stickers bij. Als ik zo de foto zie is het net een klein formaat w.c. deksel.....
Je kunt de bovenkant scharnierend open maken met daaronder een ring.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Het moet dus over de start-stop knop bevestigd worden. Heeft het verder geen functie? Nou nee, maar ik heb het toch even nagekeken en nagevraagd: mijn buurnan werkt bij Mercedes: als je een huidige Mercedes hebt gestart en wegrijdt, kun je de knop niet meer activeren, totdat je stil staat.
Als ik echter Youtube/Mustang eigenaren mag geloven dan: tot ongeveer 5 km/mijl per uur wordt de motor UITGEZET na aanraking van de knop als je rijdt. Boven die snelheid functioneert de knop niet. Ik ga dat nooit uitproberen, maar er zal ooit iemand naast je zitten die de film Goldfinger heeft gezien:

Q: whatever you do James, don't touch that button.
James: this one Q?

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Bij het ene stickertje staat 'dry', bij het andere 'wet'. Geen idee, ik heb de 'dry' maar genomen. Eerst pel je van het sickertje de ene kant af. Gelukt: precies op de goed plaats geplakt. Zoals je ziet, het past allemaal NET!

Afbeeldingfree image upload
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Goed vast drukken, en daarna het papiertje van de andere kant af pellen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Daarna de cover er goed p drukken. Zowaar, het rode dingetje er onder is een USB stickje, en daar kun je ook nog net bij.

Afbeelding
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Dit is toch wel cool nietwaar? Dank je wel lieve vrouw!

Afbeelding
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door sjirafje »

Lekker uitgebreid verslag! :ok:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Dank je, volgend verslag stuur ik wel alleen naar jou.........toch ruim 200 keer bekeken door.....ja, door wie eigenlijk......
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door Hamster »

Ik vin ´m leuk! :lol:
Iedere dag is een schooldag
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door edgar »

Ik ben nog benieuwd naar een uitgebreide rijtest.

- meer pk's?
- wegligging?

Hahaha, zonder dollen. Ben wel heel erg benieuwd hoe het met die start/stop knop zit. In mijn normale auto (Clio) zit er ook een en die werkt ook nog als de auto iets rolt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door keesie25 »

Dank mannen, maar zonder gekheid, feit is dat het forum zo langzamerhand wel op zijn laatste benen loopt. Ik denk niet dat ik dat met die knop ga uitproberen als ik rijd. Sterker, as ik mezelf aanleer om hem te sluiten als de motoor loopt, is het misschien ook minder uitdagend. Ik zat me ook nog even te bedenken dat het misschien minder diefstalgevoelig is, maar dat zal wel kolder zijn.

Edgar, wat bedoel je dat die knop in je Clio het nog doet als je rijdt? Als je auto nog VOORTROLT kun je hem dan uitschakelen?
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door Kuupertie »

Ik zag hem ook voorbij komen op Ali en Wish. Lijkt me een extra handeling voordat ik 's morgens wegrij .... geen optie voor mij dus.
Verder vind ik het afbreuk doen aan de stijl van de auto.

V.w.b. het forum ten einde (?):
Had je reacties of vragen verwacht en vind je daarom dat het forum bijna ten einde is ? (Misschien mist de "like" button op het forum :-) )
Of is het forum bijna ten einde omdat mensen hun aliexpress update experimenten op het forum gaan zetten ?
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door Dakloos »

Weer niet genoeg reacties Kees???? Kom op man! En als het forum overeind moet blijven met vragen over het schoonmaken van kiertjes en installatie verslagen over kitscherige, onhandige Chinese kermis meuk dan mag van mij de stekker eruit.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: leukste of meest absurde gadget

Bericht door Big_fun_58 »

Dakloos schreef: ma 30 aug, 2021 06:44 Weer niet genoeg reacties Kees???? Kom op man! En als het forum overeind moet blijven met vragen over het schoonmaken van kiertjes en installatie verslagen over kitscherige, onhandige Chinese kermis meuk dan mag van mij de stekker eruit.
Mee eens. :D
Kees, jij beslist zelf of je wilt blijven of dat je de groep verlaat......
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”