Aanschaf Mustang 1965 - 1968

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Undeaddad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 sep, 2021 11:33
Locatie: Heythuysen

Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Undeaddad »

Goedemiddag,

Ik ben nieuw op de forum dus daarom even een korte introductie.

Mijn naam is Ronald Eijgenhuijsen, ben 57 jaar jong en ondernemer.
Samen met mijn vrouw zijn we op zoek naar onze eerste klassieker, meer precies een 1965-1968 c-code convertible of een S-code Coupe.
Ons budget ligt ergens rond de €40.000.
Deze auto word geen daily driver maar meer om af en toe eens lekker rond te toeren of een USA meet te bezoeken.
Hoewel ik sleutelen leuk vind zoeken we een nagenoeg “probleemloze” auto.

Bij zoektochten op het internet komen 3 namen steeds maar weer naar voren;
Geevers / Moviecars / Stoltze.

Zijn er mensen die ervaring hebben met de aankoop bij een van deze bedrijven en welke zouden jullie adviseren?

Alvast dank!

Ronald
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door peer »

Er zijn goede en slechte verhalen te vinden over elk bedrijf wat mustangs verkoopt. Dit heeft ook vooral met verwachting te maken.

Het beste kan je iemand met verstand van de auto's meenemen en niet blindelings vertrouwen op mooie verkooppraatjes. Ga nooit alleen, het risico is heel groot dat je 'verliefd' wordt op een auto of een te groot 'wauw' effect is waardoor je de details mist. neem een 'nuchter' iemand mee ;)

Gezien je (beperkte maar in mijn ogen toch apparte) eisen vraag ik me af wat je precies zoekt.
Moet het allemaal origineel zijn? Of mag er wat aan verbeterd of upgrade zijn. Een s-code is er pas vanaf 67, maar mijn persoonlijke ervaring is dat een s-code 'achterhaald' is in de 67/68. Het is een zware motor wat de wegligging erg verslechter zeker als je alles origineel wil houden. Wil je het niet origineel houden zou je bij een S-code het onderstel aanpakken, maar persoonlijk vind ik dat de s-code dan achterhaald is. Je kan veel meer vermogen (voor het zelfde geld) uit een smallblock halen (vanwege de ruimte/hitte/aftermarket spullen enz).

Een c-code convertible is dan weer een heel andere auto en niet echt te vergelijken.

Maar om terug te komen op verwachting, een probleemloze auto vinden is moeilijk. Zelf 100% gerestaureerde auto's kunnen elk moment stilvallen. Om een voorbeeld te geven in mijn laatste project, een nieuwe benzine pomp die na 30 minuten alweer de geest geeft is niet heel vreemd meer met de huidige bouw kwaliteit van vervangings onderdelen :cry:
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Eric »

Ik zou iig ook lid worden van de diverse Nederlandse Mustanggroepen op Facebook. Hier worden met enige regelmaat ook particulier auto's aangeboden en dat geeft vaak toch een wat gunstiger/realistischer prijsbeeld.

https://www.facebook.com/groups/187910681291092
https://www.facebook.com/groups/1509302026038442
https://www.facebook.com/groups/367510411348403
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Kuupertie »

Ronald ... kom jij uit de buurt Raalte / Almelo ?
Undeaddad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 sep, 2021 11:33
Locatie: Heythuysen

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Undeaddad »

Peer en Eric, dank voor de reacties.

Mijn beste maat is werkzaam bij de RDW en heeft zelf ook 2 klassieke Amerikaanse auto’s en die neem ik bij een aankoop mee als mijn geweten , om het verliefdheids of Wauw effect waar Peer het over heeft tegen te gaan. Hij kijkt nuchter naar auto’s

Natuurlijk begrijp ik dat je van een auto van ruim 50 jaar oud geen wonderen moet verrichten maar afgezien van de investering willen we vooral plezier beleven aan deze auto. By the way de auto is nog steeds jonger dan ik ben en ook bij mij valt er wel eens wat uit :wink:
Maar 30 minuten voor een brandstofpomp is inderdaad wel bizar.

Voor wat betreft de beperkte en aparte eisen, de S-code kwam bij mij in beeld omdat ze net wat exclusiever/zeldzamer zijn dan de C-codes. Maar aangezien een s-code convertible ver boven het ons gesteld budget valt kijk ik daar naar een coupe.
Maar ook hier nuttige info Peer over de handelbaarheid van deze auto.

Convertible c-code is echter de meest voor de hand liggende keuze en heeft onze voorkeur.
Deze behoeft ook beslist niet origineel te zijn er mag best wat aan geupdate of veranderd zijn.

Ik heb in een eerder stadium al eens contact gehad met iemand van Geevers en die gaf aan dat de onzekerheid vaak niet in het motorblok zit maar meer in de bedrading, koeling en roest zit.

Sta altijd open voor meer / andere suggesties want dat alleen maar bij het aankoopproces en de verwachtingen
Undeaddad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 sep, 2021 11:33
Locatie: Heythuysen

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Undeaddad »

Kuupertie schreef: ma 06 sep, 2021 17:33 Ronald ... kom jij uit de buurt Raalte / Almelo ?
Nee ik woon in Limburg maar kijk niet op een kilometer om een goede en mooie mustang te vinden
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1627
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door saf1908 »

Als originaliteit niet zo belangrijk is, dan zou ik een keuze niet laten afhangen van welke code een Mustang heeft.
Als vermogen wel belangrijk is, zou ik een goede (harde) V8 nemen en daar wat eenvoudige performance upgrades aan laten uitvoeren. Dat is relatief eenvoudig en betaalbaar. Let op: neem daarvoor geen L6, want dan moet je veel meer aanpakken om een V8 conversie uit te voeren.

Verder goed opletten op roest. Als je even Googlet dan vind je vanzelf een checklist, maar bekende problemen zijn in de hoekjes onderaan bij de deuren en met name de 'cowl vent' (via de roosters voor de voorruit). Gooi daar een fles of halve emmer water in en laat iemand kijken onder het dashboard om te zien of er water bij zijn/haar voeten naar beneden valt.
1966 Mustang Fastback
Undeaddad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 sep, 2021 11:33
Locatie: Heythuysen

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Undeaddad »

saf1908 schreef: di 07 sep, 2021 10:33 Als originaliteit niet zo belangrijk is, dan zou ik een keuze niet laten afhangen van welke code een Mustang heeft.
Als vermogen wel belangrijk is, zou ik een goede (harde) V8 nemen en daar wat eenvoudige performance upgrades aan laten uitvoeren. Dat is relatief eenvoudig en betaalbaar. Let op: neem daarvoor geen L6, want dan moet je veel meer aanpakken om een V8 conversie uit te voeren.

Verder goed opletten op roest. Als je even Googlet dan vind je vanzelf een checklist, maar bekende problemen zijn in de hoekjes onderaan bij de deuren en met name de 'cowl vent' (via de roosters voor de voorruit). Gooi daar een fles of halve emmer water in en laat iemand kijken onder het dashboard om te zien of er water bij zijn/haar voeten naar beneden valt.
Thnx Saf1908 de engine code is niet van doorslaggevend belang net als het vermogen.
Het word sowiso een V8 en is het kwestie van geduld en zoeken om de juiste te vinden, daar heb ik geen haast bij.

Checklist had ik inderdaad al gevonden maar daar heb ik mijn “RDW Moat” voor die vanuit technisch oogpunt en emotieloos over mijn schouder meekijkt.

Mijn initiële vraag was of mensen ervaring hadden met het kopen van een auto bij Geevers / Moviecars of Stoltze.
Heb met Danny van Geevers al even telefonisch kontakt gehad en daar heb ik een goede indruk aan over gehouden omdat hij ongevraagd al aangaf welke auto niet geschikt was voor mij en wat de op en aanmerkingen bij sommige auto’s waren waar ik specifiek naar vroeg.
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door JaCo »

Op termijn gaat mijn 65 ook van baas wisselen, (jullie kennen het wellicht dat niet kunnen stilzitten) eens zien of belangstelling is voor een zwarte met 4 gang schakel,

Grts,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Dakloos »

Undeaddad schreef: ma 06 sep, 2021 18:04
Convertible c-code is echter de meest voor de hand liggende keuze en heeft onze voorkeur.
Heel verstandig Ronald :wink: . Welkom hier. Ik heb ruim 10 jaar een 66'er coupe gehad en ben in 2006 overstapt naar een convertible (ook een 66'er). Die laatste heb ik tot de laatste bout uit elkaar getrokken en gerestaureerd. Als hobbyauto wil ik alleen nog maar een cabrio of ik moet heel veel geld winnen dan koop ik er een coupe en fastback bij :D . Qua vermogen heb je genoeg aan een C-code, vooral in een convertible....kap open en genieten maar :) .

Mocht je specifiek dingen willen weten over 65/66 modellen, let me know....

Na dit getypt te hebben besef ik me dat ik zo rond deze tijd mijn eerste mustang gekocht heb 25 jaar geleden!!! :shock: :shock: Ben ook (nog net) 57 maar man wat vliegt de tijd!
Erwin

1966 convertible
Undeaddad
Berichten: 9
Lid geworden op: ma 06 sep, 2021 11:33
Locatie: Heythuysen

Re: Aanschaf Mustang 1965 - 1968

Bericht door Undeaddad »

Dakloos schreef: di 07 sep, 2021 15:00
Undeaddad schreef: ma 06 sep, 2021 18:04
Convertible c-code is echter de meest voor de hand liggende keuze en heeft onze voorkeur.
Heel verstandig Ronald :wink: . Welkom hier. Ik heb ruim 10 jaar een 66'er coupe gehad en ben in 2006 overstapt naar een convertible (ook een 66'er). Die laatste heb ik tot de laatste bout uit elkaar getrokken en gerestaureerd. Als hobbyauto wil ik alleen nog maar een cabrio of ik moet heel veel geld winnen dan koop ik er een coupe en fastback bij :D . Qua vermogen heb je genoeg aan een C-code, vooral in een convertible....kap open en genieten maar :) .

Mocht je specifiek dingen willen weten over 65/66 modellen, let me know....

Na dit getypt te hebben besef ik me dat ik zo rond deze tijd mijn eerste mustang gekocht heb 25 jaar geleden!!! :shock: :shock: Ben ook (nog net) 57 maar man wat vliegt de tijd!

Dan ben ik dus een laatbloeier :D
Maar inderdaad ook ik verheug mij om met de kap open lekker in een zonnetje samen met de misses van de auto te genieten.

Ik zal zeker bij je terug komen als het zover is met wat vragen.

Dank allemaal voor de reacties!
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”