Hallo!
Moderator: Shelby GT-H
Hallo!
Hallo! Als alles meezit ben ik over een paar weken in het bezit van mijn eerste Mustang ooit, een 5.0 GT uit 2016. Deze is momenteel nog onderweg en moet een heel import proces doorlopen dus dat duurt nog even. Ik begreep dat het wordt aanbevolen om Shell Vpower te tanken aangezien die nieuwere benzine gewoon niet geschikt is en problemen geeft. Deze vraag zal wel vaker zijn gesteld, maar is er naast Vpower nog iets anders qua premium benzine dat goed geschikt is? Ik tank straks graag hetgeen wat het beste is voor de auto. Er is hier in de buurt geen Shell te vinden, dan zal ik dus een stuk moeten omrijden. Prijs maakt me niet uit, een motor issue is veel vervelender. Thanks!
Re: Hallo!
Welkom en succes de laatste wachtloodjes..
Ik tank alleen super 98 en ik heb geen vaste tank waar ik heen ga, meestal Lukoil of een station hier in de buurt. De Shell is mij te duur, scheelt 15 ct de liter.. En ik merk er niet veel van dat hij minder rijdt op deze benzine, niet anders als op Shell of BP.
En ik heb een 2007GT
Ik tank alleen super 98 en ik heb geen vaste tank waar ik heen ga, meestal Lukoil of een station hier in de buurt. De Shell is mij te duur, scheelt 15 ct de liter.. En ik merk er niet veel van dat hij minder rijdt op deze benzine, niet anders als op Shell of BP.
En ik heb een 2007GT
Re: Hallo!
Dat een 2016 niet goed zou rijden op 95 is totale onzin, in de VS is de goedkoopste benzine nog net geen slootwater en daar rijden ze ook prima op. Dat neemt niet weg dat benzine zonder ethanol beter is dan met. Sinds vorig jaar zit in 95 bij alle merken 10% bijgemengd. Dat is voor veel mensen aanleiding om op premium 98 te gaan rijden. Ook daar zijn echter belangrijke verschillen tussen de merken. Er zijn maar 2 merken die 100% ethanol-vrij zijn: Shell en BP. Op beide pompen zul je overigens een E5 sticker aantreffen. Dit is een verplichting vanuit de EU. E5 betekent dat er maximaal 5% ethanol in zit. Bij Shell en BP is dat percentage nul. Er bestaat echter geen E0 label, dat mag niet van Timmerfrans.
Re: Hallo!
Zover ik begrepen heb, wordt 95 sneller slecht wordt en is dus minder goed om lang te bewaren in je auto. Dus als je niet veel rijd of hem in de winter niet gebruikt is het beter om hem met 98 weg te zetten. (Als je alle verhalen moet geloven).
Maar als je die verhalen moet geloven dan is zelfs 98 na 3 maanden al verslechterd en na een jaar 'dood'. Ik heb hier auto's staan met 2 jaar oude benzine en die lopen prima op die benzine...
Maar als je die verhalen moet geloven dan is zelfs 98 na 3 maanden al verslechterd en na een jaar 'dood'. Ik heb hier auto's staan met 2 jaar oude benzine en die lopen prima op die benzine...
Re: Hallo!
Welkom op het forum, en alvast veel plezier en veilige mijlen/kilometers toegewenst bij het ontvangen van de auto. Voorlopig nog even wachten, maar foto's zijn hier altijd welkom
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- 351-V8-power
- Berichten: 1316
- Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
- Locatie: Scheveningen
Re: Hallo!
Welkom op het forum,
Als de prijs niet uitmaakt zou ik persoonlijk altijd BP ultimate tanken of anders Shell V-power.
Alles met bio-ethanol links laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zullen roepen dat het niet uitmaakt en geen verschil merken maar uiteindelijk gaan er toch onderdelen kapot.. denk bijv aan een brandstofpomp.
Daarnaast denk ik dat als je voor een Mustang kiest je niet moet kijken naar verbruik of brandstof prijzen.
Als de prijs niet uitmaakt zou ik persoonlijk altijd BP ultimate tanken of anders Shell V-power.
Alles met bio-ethanol links laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zullen roepen dat het niet uitmaakt en geen verschil merken maar uiteindelijk gaan er toch onderdelen kapot.. denk bijv aan een brandstofpomp.
Daarnaast denk ik dat als je voor een Mustang kiest je niet moet kijken naar verbruik of brandstof prijzen.
69 Grandé 351W Copper Flame
Re: Hallo!
Persoonlijk merk ik dat mijn auto met V-Power netter loopt, en meer kilometers uit een tank haalt dan met E5... Met E10 merkte ik dat de auto meer de neiging kreeg tot bokken bij lage toerentallen...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- petersdappie
- Berichten: 351
- Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
- Locatie: Noord-Holland
Re: Hallo!
Ik ben het volledig met je eens. Met V-power meer km en loopt veel beter.351-V8-power schreef:Welkom op het forum,
Als de prijs niet uitmaakt zou ik persoonlijk altijd BP ultimate tanken of anders Shell V-power.
Alles met bio-ethanol links laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zullen roepen dat het niet uitmaakt en geen verschil merken maar uiteindelijk gaan er toch onderdelen kapot.. denk bijv aan een brandstofpomp.
Daarnaast denk ik dat als je voor een Mustang kiest je niet moet kijken naar verbruik of brandstof prijzen.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro