Hallo!

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Hallo!

Bericht door metal035 »

Hallo! Als alles meezit ben ik over een paar weken in het bezit van mijn eerste Mustang ooit, een 5.0 GT uit 2016. Deze is momenteel nog onderweg en moet een heel import proces doorlopen dus dat duurt nog even. Ik begreep dat het wordt aanbevolen om Shell Vpower te tanken aangezien die nieuwere benzine gewoon niet geschikt is en problemen geeft. Deze vraag zal wel vaker zijn gesteld, maar is er naast Vpower nog iets anders qua premium benzine dat goed geschikt is? Ik tank straks graag hetgeen wat het beste is voor de auto. Er is hier in de buurt geen Shell te vinden, dan zal ik dus een stuk moeten omrijden. Prijs maakt me niet uit, een motor issue is veel vervelender. Thanks! 8)
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Hallo!

Bericht door MarisGT »

Welkom en succes de laatste wachtloodjes..

Ik tank alleen super 98 en ik heb geen vaste tank waar ik heen ga, meestal Lukoil of een station hier in de buurt. De Shell is mij te duur, scheelt 15 ct de liter.. En ik merk er niet veel van dat hij minder rijdt op deze benzine, niet anders als op Shell of BP.
En ik heb een 2007GT
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2330
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: Hallo!

Bericht door Eric »

Dat een 2016 niet goed zou rijden op 95 is totale onzin, in de VS is de goedkoopste benzine nog net geen slootwater en daar rijden ze ook prima op. Dat neemt niet weg dat benzine zonder ethanol beter is dan met. Sinds vorig jaar zit in 95 bij alle merken 10% bijgemengd. Dat is voor veel mensen aanleiding om op premium 98 te gaan rijden. Ook daar zijn echter belangrijke verschillen tussen de merken. Er zijn maar 2 merken die 100% ethanol-vrij zijn: Shell en BP. Op beide pompen zul je overigens een E5 sticker aantreffen. Dit is een verplichting vanuit de EU. E5 betekent dat er maximaal 5% ethanol in zit. Bij Shell en BP is dat percentage nul. Er bestaat echter geen E0 label, dat mag niet van Timmerfrans.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Hallo!

Bericht door peer »

Zover ik begrepen heb, wordt 95 sneller slecht wordt en is dus minder goed om lang te bewaren in je auto. Dus als je niet veel rijd of hem in de winter niet gebruikt is het beter om hem met 98 weg te zetten. (Als je alle verhalen moet geloven).

Maar als je die verhalen moet geloven dan is zelfs 98 na 3 maanden al verslechterd en na een jaar 'dood'. Ik heb hier auto's staan met 2 jaar oude benzine en die lopen prima op die benzine...
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5309
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hallo!

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum, en alvast veel plezier en veilige mijlen/kilometers toegewenst bij het ontvangen van de auto. Voorlopig nog even wachten, maar foto's zijn hier altijd welkom :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
metal035
Berichten: 9
Lid geworden op: di 05 okt, 2021 20:31

Re: Hallo!

Bericht door metal035 »

Neko- schreef: wo 06 okt, 2021 10:35 Welkom op het forum, en alvast veel plezier en veilige mijlen/kilometers toegewenst bij het ontvangen van de auto. Voorlopig nog even wachten, maar foto's zijn hier altijd welkom :)
Dank je! Als het zover is dan post ik zeker een foto.
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Re: Hallo!

Bericht door 351-V8-power »

Welkom op het forum,

Als de prijs niet uitmaakt zou ik persoonlijk altijd BP ultimate tanken of anders Shell V-power.
Alles met bio-ethanol links laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zullen roepen dat het niet uitmaakt en geen verschil merken maar uiteindelijk gaan er toch onderdelen kapot.. denk bijv aan een brandstofpomp.
Daarnaast denk ik dat als je voor een Mustang kiest je niet moet kijken naar verbruik of brandstof prijzen.
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
Neko-
Donateur 2014
Berichten: 5309
Lid geworden op: di 04 jul, 2006 19:05
Locatie: Utrecht

Re: Hallo!

Bericht door Neko- »

Persoonlijk merk ik dat mijn auto met V-Power netter loopt, en meer kilometers uit een tank haalt dan met E5... Met E10 merkte ik dat de auto meer de neiging kreeg tot bokken bij lage toerentallen...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gebruikersavatar
petersdappie
Berichten: 351
Lid geworden op: zo 12 jan, 2014 19:02
Locatie: Noord-Holland

Re: Hallo!

Bericht door petersdappie »

351-V8-power schreef:Welkom op het forum,

Als de prijs niet uitmaakt zou ik persoonlijk altijd BP ultimate tanken of anders Shell V-power.
Alles met bio-ethanol links laten liggen. Er zijn genoeg mensen die zullen roepen dat het niet uitmaakt en geen verschil merken maar uiteindelijk gaan er toch onderdelen kapot.. denk bijv aan een brandstofpomp.
Daarnaast denk ik dat als je voor een Mustang kiest je niet moet kijken naar verbruik of brandstof prijzen.
Ik ben het volledig met je eens. Met V-power meer km en loopt veel beter.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”