Ja, ik klaag

Bijna alles is bespreekbaar. Hou het netjes!
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Sommigen zullen misschien zeggen: daar heb je hem weer. Maar ik moet dit even kwijt omdat ik hier absoluut niet tegen kan.

Een forumlid stuurt mij een private mail (PM) en vraagt mij iets. Ik geef er netjes antwoord op en nodig hem zelfs uit voor koffie. Mijn bericht komt eerst in 'uit' en als het door de ander is binnengehaald/gelezen belandt het in 'verzonden berichten'.
Dat gebeurde, maar er kwam geen antwoord. WEL plaatste de bewuste persoon een verslag van zijn nieuwe gele aanwinst.

Ik heb hem daarop nog een PM gezonden met de uitleg van het bovenstaande. Wederom werd de mail binnengehaald en gelezen.
En WEER kreeg ik geen antwoord.

Ik vind dit getuigen van een slechte mentaliteit. Het is blijkbaar te veel moeite om gewoon te zeggen dat je geen belangstelling hebt voor een kop koffie of zo.

En WEER zullen sommigen zeggen: get a life of zoiets. Ik vind dat het daar niet om gaat. Het gaat hier om ETIQUETTE, ofwel netheid naar de ander toe. Dit kost mij TIJD en de ander vindt dat blijkbaar niet belangrijk. Hij pikt dus mijn tijd en geeft niets terug. Dat moet ik even kwijt. Als het mag plaats ik zijn naam.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Big_fun_58 »

Ik herken het wel maar maak me er niet druk om. Steek mijn energie in positievere zaken. Gewoon negeren. Next.....
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Ja, ik klaag

Bericht door sjirafje »

Ik ben het eens met Big_fun_58. Je ziet dit overigens op marktplaats echt 10 keer erger.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Ja, maar Marktplaats is niet ONS forum hè.......
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Kuupertie »

Weet je zeker dat je als afzender kunt zien dat het gelezen/binnen is ?
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Kuupertie schreef: ma 01 nov, 2021 06:05 Weet je zeker dat je als afzender kunt zien dat het gelezen/binnen is ?
Ja, want als ik een PM stuur staat hij eerst in 'uit'. DAARNA staat hij in verzonden'. Toch? Bovendien, iemand die ik niet ken vraagt mij iets in een PM. Hij kent dus het bestaan van een PM. Als IKZELF een PM krijg OF gewoon een nieuw bericht in een openbaar onderwerp waarin ik deelneem, krijg ik OOK nog een gewone mail waarin staat dat er een nieuwe reactie is op een onderwerp waaraan ik deelneem. In de tussentijd plaatst de desbetreffende persoon een openbaar bericht, dus dan weet ik het niet meer waarom hij me gewoon geen antwoord geeft.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Kuupertie »

Ik denk dat dat allemaal instellingszaken staan. Notificatie per mail is niet automatisch; dat kan je vast instellen.
Hij staat in "uit" als hij nog niet verzonden is ... en in "verzonden"als hij weg is. Dat betekent natuurlijk niet dat hij ook gelezen is. Denk ik ...
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Kuupertie schreef: di 02 nov, 2021 05:58 Ik denk dat dat allemaal instellingszaken staan. Notificatie per mail is niet automatisch; dat kan je vast instellen.
Hij staat in "uit" als hij nog niet verzonden is ... en in "verzonden"als hij weg is. Dat betekent natuurlijk niet dat hij ook gelezen is. Denk ik ...
Dat weet ik niet, als je een bericht binnen haalt, zou ik zeggen, dan lees je het toch wel.....binnen een week. Bovendien, en daar ga ik weer is daar de etiquette en het verwachtingspatroon. De man stelt me een vraag, met toch waarschijnlijk als doel een antwoord te krijgen.
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Dakloos »

keesie25 schreef: di 02 nov, 2021 09:40 Bovendien, en daar ga ik weer is daar de etiquette en het verwachtingspatroon.
Misschien het verwachtingspatroon bijstellen? Scheelt een hoop frustraties Kees!! Niet iedereen is het hetzelfde (en dat is maar goed ook).....laat het lekker gaan.
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Dakloos schreef: di 02 nov, 2021 16:22
keesie25 schreef: di 02 nov, 2021 09:40 Bovendien, en daar ga ik weer is daar de etiquette en het verwachtingspatroon.
Misschien het verwachtingspatroon bijstellen? Scheelt een hoop frustraties Kees!! Niet iedereen is het hetzelfde (en dat is maar goed ook).....laat het lekker gaan.
Dank je Erwin, maar ja, ik heb gewoon van mijn ouders geleerd om beleefd antwoord te geven als me iets wordt gevaagd. Inderdaad is het misschien tijd om dat bij te stellen........
Gebruikersavatar
MarisGT
Berichten: 147
Lid geworden op: zo 14 jan, 2018 12:20
Locatie: Omgeving Utrecht

Re: Ja, ik klaag

Bericht door MarisGT »

Als een bericht niet meer in de uitbox staat, is hij gelezen. Dat is bij het andere phpBB board waar ik op kom ook zo, dus zal hier ook wel zo zijn..

En ik snap je wel hoor Kees, ik heb dan ook zoiets van joh, reageer even.. Maar inmiddels denk ik van " joh, dan reageer je toch lekker niet"
Zonde van de energie die het kost.. Heb je geen zin, dan gewoon lekker niet.. Not my loss... :mrgreen:

Het is een beetje de tendens van deze tijd.. de oudere generatie heeft toch andere normen en waarden meegekregen.. Dat is echt een feit..
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Dank je Marisca, en dan te bedenken dat je nog zou kunnen denken: iemand haalt bewust het bericht binnen........maar leest het niet. Niet logisch. Maar goed laat maar.
Wiwaldi
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 13 dec, 2020 14:04

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Wiwaldi »

Allereerst, volgens mij is mijn "gele aanwinst" toch echt Grabber Orange-oranje, en niet Screaming Yellow-geel. :mrgreen:

Zoals altijd heeft een verhaal natuurlijk twee kanten... Laat ik beginnen met dat ik jouw antwoord tijdens mijn lunchpauze op mijn telefoon las, en voornemens was later even te antwoorden. Het was nogal druk op het werk, ik had wat verplichtingen vanuit familie en mijn partner, je kent het wel. Maar toen kreeg ik plots (iets meer dan 24 uur later op een doordeweekse dag) een heel boos berichtje in de trant van '"Ik heb wel gezien dat je de DM geopend hebt, nu weet ik meteen wat ik aan iemand heb". Tja. Dat is nu niet meteen heel uitnodigend om het DM-gesprek voort te zetten. Laat staan om gezellig koffie te komen drinken. Want dit is een aardige opsomming van grote rode vlaggen. ;)

Ik weet dat ik af en toe best wel als een valse nicht over kan komen in dit soort situaties, maar jeetje... dat ik hiervoor blijkbaar een verklaring schuldig ben. Waar maak je je druk om? Of beter gezegd: Waar gáát dit over? :lol:

Normaal gesproken zou ik dit lekker aan mij voorbij laten gaan. Maar ik vind het wel bijzonder om iemand dan meteen openlijk op het forum te gaan shamen, openlijk op mijn persoonlijke Facebookpagina te gaan klagen en te doen alsof je groots onrecht is aangedaan. Geloof mij, dat gaat er ook zeker niet toe leiden dat ik sneller antwoord ga geven op berichtjes met grote boze hoofdletters. En ik heb het vermoeden dat ik hierin niet alleen sta.
Groeten,

Luke

----

- '08 V6 Convertible - Grabber Orange
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Ja, ik klaag

Bericht door keesie25 »

Een hoop bla bla ineens, alsof het in deze situatie iets uitmaakt wat de kleur van je auto is. Je bent ook aardig in het verdraaien van de woorden. MIJN tweede bericht aan jou (gewoon copy paste uit de PM):

Het mooie van dit forum is : als je iets stuurt komt het eerst in postvak uit, als het daadwerkelijk binnen gehaald is komt het in verzonden. Ook kun je zien wanneer iemand het laatst op het forum was. Dan weet je gelijk of iemand spontaan is................!

Dat jij dat bestempelt als 'boos ' berichtje moet je zelf weten.

Bedenk dat jouw vraag aan mij van 21 oktober was, en mijn antwoord ook.
Je bent dus nu al een kleine drie weken aan het bedenken wat je zult gaan schrijven, en hebt in die tijd maar liefst vier berichten van me binnen gehaald zonder ergens op te reageren. Bedenk dat JIJ degene bent die MIJ iets vroeg en dat IK daar een gewoon antwoord op gaf. JA, ik verwachtte daar wel een reactie op. Niet binnen een dag, niet binnen twee, niet binnen een jaar, maar gewoon als je het gelezen hebt of zo. En wat is er mis met: "ik heb het nu druk maar ik geef je nog antwoord" ? Dat kost geloof ik 30 seconden om te typen, maar als dat al te veel moeite is en dat jij zegt dat je het druk had, dan zal dat wel.

En klagen op je facebookpagina?????? Ik zeg daar (copy-paste): En dan nu maar eens kijken op het Mustang-forum??????
Kortom, je bent een meester in het verdraaien van woorden. En nee, dat zijn niet mijn vrienden. Nu laat ik het echt hier bij, want ik heb nog wat modellen te restaureren.
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Ja, ik klaag

Bericht door Kuupertie »

Fijn dat het hier bij blijft
Plaats reactie

Terug naar “Member's Koffiecorner”