capri v8 driver schreef: ↑do 02 dec, 2021 13:31Klinkt allemaal erg interessant!! Is wel een heel behoorlijke upgrade van de auto.Ik zou het oude blok en bak verkopen en starten met een '93 HO mustang of thunderbird blok met EFI en de 4R70W bak of een 5 bak, dat zou dan al een betere optie zijn. Dat heb ik bij mijn mustang en de zwarte capri V8 ook gedaan.
Heb je wat meer info en wellicht wat mooie pics van het block en de bak die in je in deze auto’s hebt gehangen?
Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Moderator: Shelby GT-H
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
een paar foto's uit de oude doos, wat ik destijds (2004) met mijn six gedaan heb,
Port divider tussen cil 3 en 4 incl port matching en polijsten
Kop gevlakt, kamers uitgemilliliterd en gematched en gepolijst, inlaatkanalen gepolijst
Tree angle valve job
B&W T5 erachter gemonteerd,
Adaptorplaat
6-2-1 hedman hedder en rvs d60 uitlaat, custom rvs demper, dubbel uit
Natuurlijk ook nieuwe zuigers en veren en cam enz, Orginele carb,
Performance nooit gemeten maar wilde echt wel van de plaats, verbruik bij 100 kmh 1:11, rest 1:9
Groet,
Jack
Port divider tussen cil 3 en 4 incl port matching en polijsten
Kop gevlakt, kamers uitgemilliliterd en gematched en gepolijst, inlaatkanalen gepolijst
Tree angle valve job
B&W T5 erachter gemonteerd,
Adaptorplaat
6-2-1 hedman hedder en rvs d60 uitlaat, custom rvs demper, dubbel uit
Natuurlijk ook nieuwe zuigers en veren en cam enz, Orginele carb,
Performance nooit gemeten maar wilde echt wel van de plaats, verbruik bij 100 kmh 1:11, rest 1:9
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
peer schreef: ↑wo 01 dec, 2021 22:31 S'avonds om 23.00 was de eerste start (blok hing in een test opstelling) ik weet dit nog goed omdat mijn vriendin kwam vragen of ik wel goed in mijn hoofd was om op zondag om 23.00 een V8 voor het eerst te starten om deze zonder dempers te laten inlopen op 2000 rpm
Big_fun_58 schreef: ↑wo 01 dec, 2021 22:49 Hahaha, zo herkenbaar. Vroeger ook eens in Poeldijk na 12.00 uur s'nachts een net gemonteerde Mustang race motor een kwartier lang op 2500 toeren laten draaien (open headers erop) met de deuren open. Toen de motor uitging en we uit stonden te blazen (lees: Sjekkie roken) hoorde we een luchtbuks kogeltje fluiten. Kwam van de ontevreden buren aan de overzijde...
Kan er nu nog om lachen als ik er aan terug denk. Dat gaat anno 2020 ècht niet meer...
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Het tegenovergestelde is dit, als je helemaal niets meer wilt horen!!
Ik zou het niet zo snel doen, maar een vriend van mij heeft al ruim een jaar geleden de eerste e-Mustang ‘65 conversie gedaan.
Trekt ook achterlijk snel en geruisloos op bij het stoplicht!
Alle moderne Porsche, BMW ect rijders begrijpen er dan helemaal niets van dat ze die classic Mustang uit de jaren ‘60 bijna niet kunnen bijhouden
Er liggen Tesla accu’s voorin boven de E-drive en ook in de achterbak.
Ik zou het niet zo snel doen, maar een vriend van mij heeft al ruim een jaar geleden de eerste e-Mustang ‘65 conversie gedaan.
Trekt ook achterlijk snel en geruisloos op bij het stoplicht!
Alle moderne Porsche, BMW ect rijders begrijpen er dan helemaal niets van dat ze die classic Mustang uit de jaren ‘60 bijna niet kunnen bijhouden
Er liggen Tesla accu’s voorin boven de E-drive en ook in de achterbak.
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Nadelen zijn uiteraard wel dat je het mooie ronkende jaren ‘60 motorgeluid niet meer hebt en die accupakketten zo zwaar zijn dat je je ophanging/shock breaker pakket eigenlijk ook dan ook moet upgraden
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Interessant, hij mag de mijne ook wel doen! Heb je meer foto's? Misschien in een nieuw topic.....
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Zijn 1e was deze ‘65 convertible. Hij is nu bezig met een Triumph ‘67 voor zijn vrouw, die moet ook aan de elektra
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Ik denk trouwens dat dit soort e-conversies alleen interessant zijn als je een goede 65/65 convertble of 66/67 fastback body hebt en V8 block daarvan verkoopt. Anders wordt t wel een wat dure feestje!
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Die tesla motoren en accu's zijn niet bepaald goedkoop maar mocht ik ooit de loterij winnen dan staat het laten bouwen van een elektrische 65-66er voor dagelijks gebruik wel redelijk hoog op mijn verlanglijstje.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
De Tesla accu’s die hij gebruikt zijn niet nieuw, verder is de E-drive niet van een ander merk
en zit direct aan de oude versnellingsbak. Die is dus ook nog in gebruik! Plus natuurlijk een slim motor management systeem wat bij de kit hoort. Duurde wel geloof ik ca 2 mnd om het geheel weer door de RDW keuring te krijgen
en zit direct aan de oude versnellingsbak. Die is dus ook nog in gebruik! Plus natuurlijk een slim motor management systeem wat bij de kit hoort. Duurde wel geloof ik ca 2 mnd om het geheel weer door de RDW keuring te krijgen
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
We zoeken nu natuurlijk naar een forumlid die met zo’n e-conversie nu bezig is, of binnenkort hiermee gaat starten en ons het hele proces laat zien met veel mooie foto’s
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
Ik zou nog heel even wachten met het plannen van een EV conversie in je Mustang, ik verwacht dat over één tot twee jaar e.e.a nog een stuk éénvoudiger en voordeliger gaat worden. De ontwikkelingen gaan momenteel echt razendsnel.
Momenteel is Ford bezig de EV motor uit de Mach-E als cratemotor op de markt te brengen voor een vrij schappelijke prijs.
Tevens de vent tube assembly, LV harness en connector, en de HV motor to traction inverter harness welke je nodig hebt.
De accu's en inverter zijn vooralsnog nog even een dingetje,.
https://www.fordracingbyspeedshopdirect ... b5EALw_wcB
https://electrek.co/2021/11/03/ford-is ... 0-concept/
Michel.
Momenteel is Ford bezig de EV motor uit de Mach-E als cratemotor op de markt te brengen voor een vrij schappelijke prijs.
Tevens de vent tube assembly, LV harness en connector, en de HV motor to traction inverter harness welke je nodig hebt.
De accu's en inverter zijn vooralsnog nog even een dingetje,.
https://www.fordracingbyspeedshopdirect ... b5EALw_wcB
https://electrek.co/2021/11/03/ford-is ... 0-concept/
Heb hier een E-conversie in een VW T1 in de loods gestald staan van hetzelfde bedrijf.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
-
- Berichten: 868
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 20:15
- Locatie: limburg
Re: Totale blokrevisie - is niet echt zelf te doen, tenzij je werkt bij blokrevisiebedrijf
De elektro motor kost met de invoerbelasting, shipping en BTW 5000 euro.Sway schreef: ↑za 04 dec, 2021 17:33 Ja, het gaat heel hard met de ontwikkeling van EV drives. Heel schappelijk prijsje van Ford voor deze erg mooie fully integrated EV motor!
Als je je classic V8 uit je auto haalt en verkoopt, hoef je maar een paar euries extra bij te leggen en dan heb je deze EV motor - brand new:
Dan heb je nog eens goede accu's nodig, een invertor en een goede controller. Ford levert die ook een complete conversion kit maar de prijs is nog niet bekent. Volgens geruchten kost de hele set $20.000 tot $30.000 afhankelijk van de accu's. Een ombouwset van EV conversions is ook al 15k and up afhankelijk van het vermogen. Of de prijs echt gaat dalen? Hoe populairder hoe duurder.
En dan moet je nog naar de RDW. En die zullen vrij streng zijn bij een EV ombouw.