11.8 inch scherm

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

11.8 inch scherm

Bericht door TTarmor »

Goedenavond allemaal,

Even een teken van leven voor het eerst in lange tijd.

Sinds enige tijd heb ik een 11.8 inch scherm in mijn mustang zitten. Hierbij heb ik wel wat gemengde gevoelens.

Allereerst de base radio stelt niet veel voor dus ik wilde een keer out of the box wat anders.

De geluidskwaliteit is beter dan van de base radio. Hierbij is er veel meer keuze in de equalizer. Daarnaast is het beeld op de achteruitrij camera een stuk beter te zien.

De Apple CarPlay functie is overigens geweldig.

Dat je er films op af kan spelen slaat dan weer nergens op.

Maar…….

Toch overweeg ik even wat geld opzij te zetten voor ombouw naar een sync 3. En wel hierom:

Sommige functies zien eruit alsof ze ontworpen zijn door een 16 jarige.

Hij is in drie maanden tijd 2 keer vastgelopen waarna hij zichzelf opnieuw op gaat starten.

Ik heb hem een keer uit de auto moeten halen omdat het beeld zwart bleef. Alles functioneerde en ik kon blind van alles selecteren. Maar daar hield het ook op.

Vervolgens het systeem op mijn werkbank uit elkaar geschroefd, waarbij ik constateerde dat diverse flatcables wel een beetje scheef zaten. Deze vastgezet en enkele zwakke verbindingen een dotje lijm gegeven.

Sindsdien gaat het goed op 1 dag na waar hij toch dezelfde kuren leek te geven. Dit was enkele dagen later echter verholpen.

Ik heb de unit ongebruikt en goedkoop over kunnen nemen van een vriend die zijn mustang verkocht voordat de unit ingebouwd was. Maar onder de streep zou ik iedereen sync 3 adviseren. Ook al ziet een groot scherm er nog zo fancy uit en werkt het best ok.

Als het beeld zwart is kan je namelijk ook de ventilatie niet instellen. Tenzij je precies goed gokt waar je moet klikken.

Afbeelding
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door Nikolaas »

Bijna alle knoppen zijn vervangen met zo'n scherm? Vind ik dan eigenlijk weer zonde, vind de toggle switches enz. juist wel wat charme hebben.
Zo'n scherm doet mij eigenlijk een beetje denken aan een Tesla.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door Dakloos »

Chinees? :wink:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 2329
Lid geworden op: di 06 jul, 2010 13:21
Contacteer:

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door Eric »

Ik ben het helemaal eens met je advies, sterker nog ik zou zelfs liever nog een Sync2 hebben dan zo'n ding. Nog los van de vaak matige betrouwbaarheid van dit soort systemen vind ik het bij de S550 ook gewoon nog eens erg lelijk staan en afbreuk doen aan het design van het dashboard. Plus elke fysieke knop die moet wijken voor een touch screen is ergonomisch een achteruitgang.
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door TTarmor »

Nikolaas schreef: ma 20 dec, 2021 19:39 Bijna alle knoppen zijn vervangen met zo'n scherm? Vind ik dan eigenlijk weer zonde, vind de toggle switches enz. juist wel wat charme hebben.
Zo'n scherm doet mij eigenlijk een beetje denken aan een Tesla.
De V6 werd door Ford op de s550 helaas enkel zonder de toggle switches geleverd.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door TTarmor »

Dakloos schreef: ma 20 dec, 2021 20:03 Chinees? :wink:
Naja Amerikaanse website maar als je de merk sticker er af trekt zie je een Chinees merk naar voren komen.

Ik heb er als uitprobeersel 250 euro voor betaald toen ik hem ongebruikt over nam. Maar die maat van me dus net geen 1000 toen hij hem aanschafte
Laatst gewijzigd door TTarmor op vr 24 dec, 2021 23:54, 1 keer totaal gewijzigd.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
TTarmor
Berichten: 302
Lid geworden op: ma 01 okt, 2018 19:07

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door TTarmor »

Eric schreef: di 21 dec, 2021 09:29 Ik ben het helemaal eens met je advies, sterker nog ik zou zelfs liever nog een Sync2 hebben dan zo'n ding. Nog los van de vaak matige betrouwbaarheid van dit soort systemen vind ik het bij de S550 ook gewoon nog eens erg lelijk staan en afbreuk doen aan het design van het dashboard. Plus elke fysieke knop die moet wijken voor een touch screen is ergonomisch een achteruitgang.
Het is beter dan de base radio maar dat is ook niet zo moeilijk. En dan nog overweeg ik de base radio weer in te bouwen tot ik sync 3 heb.

En inderdaad ik mis m’n knoppen of in ieder geval meer knoppen dan ik nu heb.

Ik heb sync 3 reeds op m’n verlanglijstje gezet.
2015 Mustang V6 convertible, Deep Impact Blue
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: 11.8 inch scherm

Bericht door Nikolaas »

TTarmor schreef: vr 24 dec, 2021 23:47
Nikolaas schreef: ma 20 dec, 2021 19:39 Bijna alle knoppen zijn vervangen met zo'n scherm? Vind ik dan eigenlijk weer zonde, vind de toggle switches enz. juist wel wat charme hebben.
Zo'n scherm doet mij eigenlijk een beetje denken aan een Tesla.
De V6 werd door Ford op de s550 helaas enkel zonder de toggle switches geleverd.
Oh excuses. Ik ben gewend aan de Europese modellen. Dan kan ik het wel begrijpen.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”