Dankjullie allen
Het is idd een puur genot zeg, lekker ruig en rauw en als je hem door trekt heeft die meer dan genoeg power!
Begin mei ga ik met de auto naar een uitlijn specialist, het sturen zonder stuurbekrachtiging i.c.m. met aardig brede voorbanden (245/45/17) is niet helemaal 100% hierin is nog wat winst te behalen heb ik me laten vertellen door een specialist, ook gaat die gelijk op de dyno en wordt er gekeken of er qua ontsteking etc nog het e.e.a. beter afgesteld kan worden, verder ben ik nog opzoek naar een mooie set matten, gek genoeg zit er maar eentje in.
Ook ga ik begin mei de auto helemaal polijsten en voorzien van coating, hiervan zal ik de ervaringen en resultaten ook zeker delen met jullie.
Daarna krijgt de auto een inspectiebeurtje en wellicht zal ik wat rubbers gaan vervangen deze zijn in een wat slechtere staat.
sidenote; wat een aandachtstrekker is deze auto zeg
Groetjes Joey
1970 Boss Mustang 302 Calypso Coral
Moderator: Shelby GT-H
Re: 1970 Boss Mustang 302 Calypso Coral
Inmiddels al 1500km verder met de mustang, iedere x is het genieten in en van de wagen
afgelopen week heeft die een nakijkbeurtje gehad bij moviecars, hier kwam uit dat een motorsteun gescheurd was deze is gelijk vervangen en het geschud was een stuk minder gelijk!
Verder heb ik het originele stuur terug gezet omdat van de aftermarket stuur de hub aan de achterkant zodanig beschadigd was dat het kortsluiting ging maken met de claxon deze was iets te ver doorgedraait met een pulleytrekker
Ook had ik een issue dat mijn rechterknipperlicht af en toe een eigen leven ging leiden, dit is voor nu verholpen door een ander relais erin te monteren en de richtingaanwijzer switch even goed schoon te maken!
Verder heb ik de wagen in zijn geheel gepolijst, dit doe ik als hobby baantje voor erbij en dit was voor mij enigsinds nieuw een single stage paint polijsten met hier en daar verschillende lakdiktes, wat ook wel weer charme aan de auto geeft want er zitten dus sporen op van de originele lak.
Het polijsten ging zeer goed, ik heb tot wel 90% van de krasjes weg gekregen echter met het coaten was ik even de mist in gegaan door per ongeluk een verkeerde doek te pakken om af te nemen (stomme beginnersfout eigenlijk) en je raad het creeerde weer krassen, na een lakdikte te hebben gedaan had ik gelukkig nog meer dan voldoende ruimte om de plek opnieuw te polijsten en opnieuw te voorzien van een coating.
Verder gebruik ik de mustang veel voor leuke ritjes, eind mei nog een ritje meegereden tussen wat modernere sportwagens, maar ik kon prima bijbenen met de boss en had een workout achter de rug van het remmen, koppelen en sturen natuurlijk!
die vermogens opbouw is echt heerlijk als je boven de 4000toeren komt voel je in ene dat die niet meer wilt stoppen.
Mijn eerste aankoop qua aanpassingen/upgrades is ook een feit, via velocity een oem mattenset gekocht, deze set was bij mij sowieso niet compleet en lelijk geel mustang logo dus nu de goede!
Aangezien er al aftermarket 17'' velgen op zitten zit ik na te denken over een extra setje velgen en aangezien een goede vriend van mij bedreven is in uitlaat lassen (van staal tot titanium) zit ik er ook over na te denken om een custom uitlaat te maken,
Ook wil ik wat met muziek gaan doen, echter ga ik me niet wagen aan een speaker systeem en andere radio etc, hou het zoals het is maar gaat waarschijnlijk gewoon een partybox achterin gelegd worden die op accu mee kan.
Waarschijnlijk zal de boss van 8-10 juli te bewonderen zijn op DAY 1 world of cars in de jaarbeurs in Utrecht
afgelopen week heeft die een nakijkbeurtje gehad bij moviecars, hier kwam uit dat een motorsteun gescheurd was deze is gelijk vervangen en het geschud was een stuk minder gelijk!
Verder heb ik het originele stuur terug gezet omdat van de aftermarket stuur de hub aan de achterkant zodanig beschadigd was dat het kortsluiting ging maken met de claxon deze was iets te ver doorgedraait met een pulleytrekker
Ook had ik een issue dat mijn rechterknipperlicht af en toe een eigen leven ging leiden, dit is voor nu verholpen door een ander relais erin te monteren en de richtingaanwijzer switch even goed schoon te maken!
Verder heb ik de wagen in zijn geheel gepolijst, dit doe ik als hobby baantje voor erbij en dit was voor mij enigsinds nieuw een single stage paint polijsten met hier en daar verschillende lakdiktes, wat ook wel weer charme aan de auto geeft want er zitten dus sporen op van de originele lak.
Het polijsten ging zeer goed, ik heb tot wel 90% van de krasjes weg gekregen echter met het coaten was ik even de mist in gegaan door per ongeluk een verkeerde doek te pakken om af te nemen (stomme beginnersfout eigenlijk) en je raad het creeerde weer krassen, na een lakdikte te hebben gedaan had ik gelukkig nog meer dan voldoende ruimte om de plek opnieuw te polijsten en opnieuw te voorzien van een coating.
Verder gebruik ik de mustang veel voor leuke ritjes, eind mei nog een ritje meegereden tussen wat modernere sportwagens, maar ik kon prima bijbenen met de boss en had een workout achter de rug van het remmen, koppelen en sturen natuurlijk!
die vermogens opbouw is echt heerlijk als je boven de 4000toeren komt voel je in ene dat die niet meer wilt stoppen.
Mijn eerste aankoop qua aanpassingen/upgrades is ook een feit, via velocity een oem mattenset gekocht, deze set was bij mij sowieso niet compleet en lelijk geel mustang logo dus nu de goede!
Aangezien er al aftermarket 17'' velgen op zitten zit ik na te denken over een extra setje velgen en aangezien een goede vriend van mij bedreven is in uitlaat lassen (van staal tot titanium) zit ik er ook over na te denken om een custom uitlaat te maken,
Ook wil ik wat met muziek gaan doen, echter ga ik me niet wagen aan een speaker systeem en andere radio etc, hou het zoals het is maar gaat waarschijnlijk gewoon een partybox achterin gelegd worden die op accu mee kan.
Waarschijnlijk zal de boss van 8-10 juli te bewonderen zijn op DAY 1 world of cars in de jaarbeurs in Utrecht
Re: 1970 Boss Mustang 302 Calypso Coral
Super gaaf Joey!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Berichten: 5537
- Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
- Locatie: net ff buituh ut Westland
- Contacteer:
Re: 1970 Boss Mustang 302 Calypso Coral
Glimmen doet ie zeker
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: 1970 Boss Mustang 302 Calypso Coral
Joey, heb je de BOSS al weer verkocht?
grz Richard
grz Richard
Ford Mustang
69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough
69' mach 1 : 390 cui, 4-speed.
70' boss 302
------------------------------------
If you're under control.....
you're not going fast enough