massa slot monteren

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

massa slot monteren

Bericht door Liekele11 »

ik wil mijn mustang een massa slot monteren (64,5 8cil) weet iemand waar deze het makkelijkst kan monteren ,
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: massa slot monteren

Bericht door sjirafje »

Die van mij zit gewoon op de accu. Maar ik heb niet zo'n fancy model:
https://cdn.webshopapp.com/shops/38604/ ... kelaar.jpg
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: massa slot monteren

Bericht door richard66coupe »

Ik heb deze:
https://www.amazon.nl/Batterijschakelaa ... 15809&th=1

Deze kan je zo op de accu zetten en je kan de bestaande accu klem er zo weer op aansluiten. Voordeel is dat je verder niks hoeft aan te passen. Werkt prima, het enige is dat als je een autoradio hebt met geheugen dan moet je alles telkens opnieuw instellen als je hem los draait. Dit kan je opvangen door een dun draadje met zekering erover heen te zetten.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: massa slot monteren

Bericht door sjirafje »

Precies die met die groene draaiknop heb ik.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
SanQ
Berichten: 453
Lid geworden op: vr 23 mei, 2014 09:21
Locatie: Alphen aan den Rijn
Contacteer:

Re: massa slot monteren

Bericht door SanQ »

Ik zou iets monteren met een uitneembare "sleutel''

https://www.kuipersnautic.nl/accuschake ... AEQAvD_BwE

Geen gevonk met op en af de accupool plaatsen en snel en makkelijk te bedienen....
Ticking away the moments that make up a dull day......
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: massa slot monteren

Bericht door JaCo »

Liekele11 schreef: zo 09 jan, 2022 15:39 ik wil mijn mustang een massa slot monteren (64,5 8cil) weet iemand waar deze het makkelijkst kan monteren ,
Om te voorkomen dat je de accu leeg trekt bij lange stilstand werkt dat makkelijk , heb je als doel antidiefstal zul je toch naar andere middelen moeten grijpen,

Groet, Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: massa slot monteren

Bericht door saf1908 »

Een familielid van mij gebruikt zo'n kenmerkende rode massasleutel (https://www.hooghiemstra.nl/webshop/ond ... 9-011.html) op een verborgen plek. Zonder die sleutel kun je niet rijden en bij het parkeren is hij er gemakkelijk uit te halen. Uiteraard is anti-diefstal hiervan het doel.
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: massa slot monteren

Bericht door JaCo »

Maar als je de kap kunt openen is de rest kinderspel :o

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: massa slot monteren

Bericht door saf1908 »

JaCo schreef: ma 10 jan, 2022 15:45 Maar als je de kap kunt openen is de rest kinderspel :o

Groet,
Jack
Dat hangt er toch van af waar die massasleutel verstopt zit in de auto?
1966 Mustang Fastback
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: massa slot monteren

Bericht door peer »

saf1908 schreef: ma 10 jan, 2022 16:37
JaCo schreef: ma 10 jan, 2022 15:45 Maar als je de kap kunt openen is de rest kinderspel :o

Groet,
Jack
Dat hangt er toch van af waar die massasleutel verstopt zit in de auto?
Niet echt, met een set start kabels kan je eigenlijk altijd wel een mustang starten, zeker met zo'n massaslot, gewoon een (start) kabel op de - van de accu en het chassis en klaar. Weinig mensen die dit ergens op de plus maken, veel te ingewikkeld om te doen
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: massa slot monteren

Bericht door Liekele11 »

JaCo schreef: ma 10 jan, 2022 09:47
Liekele11 schreef: zo 09 jan, 2022 15:39 ik wil mijn mustang een massa slot monteren (64,5 8cil) weet iemand waar deze het makkelijkst kan monteren ,
Om te voorkomen dat je de accu leeg trekt bij lange stilstand werkt dat makkelijk , heb je als doel antidiefstal zul je toch naar andere middelen moeten grijpen,

Groet, Jack
welke middelen zou u mij willen adviseren voor anti diefstal ?
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: massa slot monteren

Bericht door Liekele11 »

Liekele11 schreef: zo 09 jan, 2022 15:39 ik wil mijn mustang een massa slot monteren (64,5 8cil) weet iemand waar deze het makkelijkst kan monteren ,
ik zou het dan ergens plaatsen voor anti diefstal dus ,kan mij iemand vertellen hoe hij dit gedaan heeft en wat voor middel ,en waar je het kan kopen,of laten doen ik zou een eerst een dure anti diefstal apperatuur laten plaatsen ,maar dat bedrijf zei dat kunnen wij niet bij zo,n auto
Gebruikersavatar
JaCo
Berichten: 888
Lid geworden op: zo 12 sep, 2004 12:09
Locatie: Stein

Re: massa slot monteren

Bericht door JaCo »

Zoals Peer al zei, niets zo gemakkelijk als massa of + overbruggen.
Van alles wat je onder de kap kan doen dat langer zoeken vraagt, Haal de verdeler eruit of zet een fake kabel op je bobine of maak een onderbreking in de "hot wire" , zet een afsluitertje/ventiel in je benzinetoevoer , en zo meer.....
Maar beter dan dit alles, zorg dat de kap niet :? open kan :D

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: massa slot monteren

Bericht door peer »

Inderdaad, voor anti diefstal zou ik als eerste zorgen dat de kap niet open kan. als je zoekt op 'mustang hood lock' dan zie je wel wat voorbeelden.

Met een mobiele jump starter en toegang tot de motor ruimte kan je 99,9% van de mustangs in 1 minuut starten. (van uitgaande dat ze normaal gezien goed starten :lol: )

Je kan ver gaan zoals de bobine naar binnen te verplaatsen enz maar je houd hier alleen de gelegenheids dieven mee tegen.

Als je een automaat hebt kan je ook kijken naar een shifter lock, dat is toch weer net wat lastiger.
Afbeelding
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: massa slot monteren

Bericht door sjirafje »

peer schreef: di 11 jan, 2022 09:14 [...] (van uitgaande dat ze normaal gezien goed starten :lol: )[...]
Zo had ik vroeger een snorfiets die al jaren stuk was, tijdens een gesprek met klasgenoten was er iemand die zei elke brommer binnen 10 minuten te kunnen starten, die weddenschap wilde ik wel aangegaan :lol:
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”