slaat iedere keer af

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

slaat iedere keer af

Bericht door Liekele11 »

raar, mijn 64,5 8 cil liep de motor super heel mooi toen ik de auto stalde in de garage twee weken terug,nu moest de auto ff naar de showroom ford dealer ,waar hij lekker warm gestald mocht worden te pronken ,maar ten wij de auto daar heen brachten zo,n 5 km liep die echt niet goed hij sloeg iedere keer af en hij rookte verschrikkelijk zo zijn we daar ook gekomen ,maar nu is ook mijn vraag ,als ik het contact sleutel te lang in de linker stand heeft gezeten (dan kan je niet de sleutel er uit halen ,)dus per ongeluk in die stand blijven staan wat kan er dan door de spanning dan kapot gaan ik denk misschien de condensator of bobine of is het iets anders???
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: slaat iedere keer af

Bericht door peer »

In de linker stand (acc) staat er geen spanning op de bobine of contactpunten. Deze stand is juist bedoeld om lang aan te kunnen staan zonder problemen (tot de accu leeg is). Dus als alles goed is aangesloten kan/mag dit niet de oorzaak zijn. Mocht je hem op contact hebben staan (naar rechts) en je hebt nog contactpunten dan kunnen deze doorbranden als de verdeler net op 'gesloten stand' staat.
Gebruikersavatar
Liekele11
Berichten: 53
Lid geworden op: zo 27 jun, 2021 07:44
Locatie: heerenveen

Re: slaat iedere keer af

Bericht door Liekele11 »

peer schreef: vr 14 jan, 2022 23:44 In de linker stand (acc) staat er geen spanning op de bobine of contactpunten. Deze stand is juist bedoeld om lang aan te kunnen staan zonder problemen (tot de accu leeg is). Dus als alles goed is aangesloten kan/mag dit niet de oorzaak zijn. Mocht je hem op contact hebben staan (naar rechts) en je hebt nog contactpunten dan kunnen deze doorbranden als de verdeler net op 'gesloten stand' staat.
oke ja ik heb contact punten ik zal kijken en meen wat misschien de oorzaak kan hebben ik hoop dat het te vinden is het motortje liep zo mooi
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”