bevestiging chrome lijsten

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Osiris1960
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 10 nov, 2017 20:09

bevestiging chrome lijsten

Bericht door Osiris1960 »

Ik ben sinds kort in het bezit van een Mustang Hardtop uit 1973,
Ik ben hem aan het opknappen en heb de volgende vraag:

De chrome lijsten rondom het vinyldak liggen los in de kofferbak, ik wil deze terug monteren maar ik mis een paar plastic klemmetjes en sommige vaste ijzeren missen het dunne 'haakje' zijn deze te vervangen? zoja hoe? En waar kan ik dit soort klemmetjes kopen? die van plastic zijn simpler te monteren. En wat kan je doen als die "pikkies" waar je die plastic klemmetjes opschuift . weg zijn ??

Grtz,
Osiris

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 72grande »

Ik weet precies waar je het over hebt; er is maar één probleem, en dat is mijn geheugen :lol: . Ik heb in 2003 het vinyl dak van mijn toenmalige 1972 Grandé vervangen. Die plastic clipjes waren volgens mij toen nog goed, maar die ijzeren veertjes niet meer. En die heb ik toen nieuw gevonden, in mijn herinnering (maar ik geef toe, die is na 19 jaar niet meer super betrouwbaar) als klemmetjes voor 1969 of 1970 sierstrippen. Zoiets in ieder geval, want voor 1971/1973 vind je altijd net minder dan voor eerdere bouwjaren. Ik heb die auto en jaar of zes geleden met alle facturen en zo verkocht, dus ik kan het ook niet meer nakijken. Ik ga nog eens goed nadenken :wink:

Afbeelding
Afbeelding 312 by Marc Noordink, on Flickr

AfbeeldingP1030698 by Marc Noordink, on Flickr
Marc
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 72grande »

Nou, dat viel nog een beetje mee. Ik heb toen veel gekocht bij Virginia Classic Mustang, zij hielpen bijvoorbeeld ook erg goed bij het vinden van onvindbare 1972 deurpanelen. Hoe dan ook, ik denk dat dit ze zijn:

Afbeelding

https://www.virginiaclassicmustang.com/ ... P3991.aspx
Marc
Gebruikersavatar
1970TwisterSpecial
Moderator
Berichten: 5533
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 21:33
Locatie: net ff buituh ut Westland
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 1970TwisterSpecial »

Kijk ook even op Ebay. Ik heb mijn metalen clips daar vandaan
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley since 2009
Gebruikersavatar
Osiris1960
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 10 nov, 2017 20:09

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door Osiris1960 »

72grande schreef: zo 13 feb, 2022 19:17 Nou, dat viel nog een beetje mee. Ik heb toen veel gekocht bij Virginia Classic Mustang, zij hielpen bijvoorbeeld ook erg goed bij het vinden van onvindbare 1972 deurpanelen. Hoe dan ook, ik denk dat dit ze zijn:

Afbeelding

https://www.virginiaclassicmustang.com/ ... P3991.aspx

Hi 72grande,

Oke bedankt voor het opzoeken!! :up: :up:
Ik had al op verschillende mustang site's gekeken maar kon ze niet vinden, ik las wel dat de plastic clips van een chrysler passend zijn voor een mustang,
Maar wat ik mij afvraag wbt die metalen clipjes, zo te zien zijn die standaard niet afschroefbaar. moet ik nu de oude wegslijpen en dan een gaatje boren voor de nieuwe? en ik neem aan dat dat moertje wat bij de nieuwe geleverd wordt, moet ik dan mijn hemeltje helemaal los halen om dt moertje op aan de nieuwe clipjes te monteren?? dat lijkt mij nogal een werk, zeker bij het aflopende deel van het dak.

Gtrz,
Osiris
Gebruikersavatar
Osiris1960
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 10 nov, 2017 20:09

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door Osiris1960 »

@1970TwisterSpecial
Thnx ik was al zoekende daar
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 72grande »

Osiris1960 schreef: ma 14 feb, 2022 09:34
Maar wat ik mij afvraag wbt die metalen clipjes, zo te zien zijn die standaard niet afschroefbaar. moet ik nu de oude wegslijpen en dan een gaatje boren voor de nieuwe? en ik neem aan dat dat moertje wat bij de nieuwe geleverd wordt, moet ik dan mijn hemeltje helemaal los halen om dt moertje op aan de nieuwe clipjes te monteren?? dat lijkt mij nogal een werk, zeker bij het aflopende deel van het dak.
Het slechte nieuws is dat ik inderdaad de hemel heb losgemaakt toen; ik heb hem niet helemaal verwijderd, alleen de randen losgemaakt om bij de moertjes te komen. Dus het grootste deel van de hemel is blijven hangen. Het slechte nieuws daarvan is weer dat ook de achterruit er uit moet. Dat was voor mij niet zo erg, want hij lekte en er zat wat roest in de rand. Overigens ging die hemel, op de achterruit na, best makkelijk los. De onderste foto is van nà deze operatie en je ziet dat de hemel er nog/weer superstrak in zit. Bank moet weg, hoedenplank, zijpanelen, gordels en de geschroefde strips die je langs de zijramen ziet lopen. Ik heb niets weggeslepen of moeten boren, de gaatjes die je op bovenste foto ziet kwamen vanzelf tevoorschijn bij het verwijderen van de clips. Maar het goede nieuws is dat je het bij jou eerst kunt proberen vanuit de kofferbak, de onderste drie of vier kun je vanuit de kofferbak bij. Probeer daar eerst of je een moertje vindt dat je kunt losmaken; zou volgens mij moeten, als tenminste niet iemand bij jouw auto in de afgelopen vijftig jaar een andere oplossing bedacht heeft ...

Afbeelding
Afbeelding 323 by Marc Noordink, on Flickr

Afbeelding
P1040817 by Marc Noordink, on Flickr
Marc
Gebruikersavatar
Osiris1960
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 10 nov, 2017 20:09

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door Osiris1960 »

72grande schreef: ma 14 feb, 2022 14:23
Osiris1960 schreef: ma 14 feb, 2022 09:34
Maar wat ik mij afvraag wbt die metalen clipjes, zo te zien zijn die standaard niet afschroefbaar. moet ik nu de oude wegslijpen en dan een gaatje boren voor de nieuwe? en ik neem aan dat dat moertje wat bij de nieuwe geleverd wordt, moet ik dan mijn hemeltje helemaal los halen om dt moertje op aan de nieuwe clipjes te monteren?? dat lijkt mij nogal een werk, zeker bij het aflopende deel van het dak.

Oke ik zal kijken of ik ze via de kofferbak los kan maken en zo niet dan het raam eruit. heb jij jou oude raamrubber weer gebruikt?
En heb je ook nog kit gebruikt om hem voor 100% af te dichten? ik lees hier en daar dat sommige dat bij het voorraam wel doen.
Nu nog even opzoek naar een paar passende plastic clipjes :)

Ojaaa.nog ff wat.. maakt het uit of dat "veertje" van die metalen clips aan de boven of onderkant komen bij het monteren?

Grtz,
Osiris
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 72grande »

Nee, ik heb een nieuw raamrubber gebruikt, en dat inderdaad gekit. Maar ja, het was mijn eerste (en tot nu toe laatste) raam dat ik gekit heb en er is altijd een beetje lekkage gebleven. Dus ik hoef niet bij Carglass te solliciteren, zullen we maar zeggen :roll: . Ik denk ook, terugkijkend, dat ik de doorvoer van die metalen clips niet voldoende heb afgekit.

Ik weet echt niet meer hoe die clips zaten, ik weet wel dat dat vinyl dak en het terugmonteren van de strips heel goed gegaan zijn. Zie deze foto, waarop je de hemel nog ziet hangen:

Afbeelding
Afbeelding 321 by Marc Noordink, on Flickr
Marc
Gebruikersavatar
Osiris1960
Berichten: 34
Lid geworden op: vr 10 nov, 2017 20:09

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door Osiris1960 »

@72grande Oke dus idd kitten, maar moet je beide kanten kitten van het rubber ( het deel waar het raam in gaat en het waar de sponning invalt ) ?
Je hebt dat vinyl wel heel netjes gedaan zeg! Ik neem aan dat je Mustang binnen staat met zo'n licht dak? :) wel een mooie combi met dat lichtblauw :up:

Grtz,
Osiris
Gebruikersavatar
72grande
Berichten: 4408
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 21:05
Locatie: Schiedam
Contacteer:

Re: bevestiging chrome lijsten

Bericht door 72grande »

Ik weet niet meer zo goed (19 jaar geleden hè) hoe ik gekit heb. Wat ik al zei, ik bleek niet de gedroomde Carglass medewerker te kunnen zijn, want hoe mooi het dak er ook opzat, er was nog altijd wat lekkage. Of dat nou via het ruitrubber was of via de clips van de chroomlijsten weet ik niet zo zeker. Maar omdat de auto altijd binnen stond (jouw andere vraag) heb ik het maar gelaten voor wat het was.

Overigens rijdt die auto al weer een paar jaar in de regio Parijs rond ...
Marc
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”