Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
mustangfanarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 jun, 2019 19:09

Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door mustangfanarnhem »

Sinds twee jaar rij ik een Mustang GT uit 2016, wat enorm bevalt!

Nu ben ik me aan het oriënteren op een mustang uit 1966 voor erbij. Een fastback. Alleen heb ik totaal geen verstand van auto's/oldtimers en wil me er graag meer in verdiepen. Ik hoef er niet zelf aan te sleutelen, maar wil wel weten hoe ik kan kijken of ik een goede aankoop doe.

Kent iemand wellicht een 'basis check list' die je altijd dient af te gaan bij zo'n model om in ieder geval de belangrijkste zaken te checken?

Hulp zou geweldig zijn! :)

P.S. Ik had dit bericht ook in een ander topic gepost, maar ik denk dat het hier hoort. Excuses voor dubbel posten!
Gebruikersavatar
grandmaster n
Berichten: 1528
Lid geworden op: za 19 jan, 2008 12:14

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door grandmaster n »

Welcome aboard.

Gebruik de zoekfunctie van het forum. Er zijn al genoeg draadjes geweest over dit onderwerp.

gr
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door Dakloos »

Hallo en welkom hier. Er zijn genoeg instinkers bij die oudjes dus let op! Zoals vermeld is er genoeg te vinden op internet en dit forum. Neem aan dat je uit Arnhem komt, wat voor een kleur heeft jouw 2016?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door saf1908 »

Welkom! Checklist kun je hier makkelijk vinden via de zoekfunctie of via Google (checklist mustang dmff).

Daarnaast wil ik je adviseren goed na te denken over een klassieke Mustang. Ze zijn geweldig mooi en stijlvol, maar als je niets met sleutelen hebt, dan moet je dus al een auto in goede staat kopen (en een V8 Fastback uit 1966 is tegenwoordig meer dan €45.000 waard). En dan nog zul je vaker naar de garage moeten dan met een moderne Mustang, waarschijnlijk. Kost een hoop moeite en geld.

Heb je dat er voor over, of wil je de simpele zaken zelf leren, dan zeker doen. Het meeste kun je gewoon op internet terug vinden met de vele forums, Youtube, handleidingen, enz.
1966 Mustang Fastback
mustangfanarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 jun, 2019 19:09

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door mustangfanarnhem »

Dakloos schreef: do 24 mar, 2022 11:37 Hallo en welkom hier. Er zijn genoeg instinkers bij die oudjes dus let op! Zoals vermeld is er genoeg te vinden op internet en dit forum. Neem aan dat je uit Arnhem komt, wat voor een kleur heeft jouw 2016?
Klopt! Donkergrijs.
mustangfanarnhem
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 17 jun, 2019 19:09

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door mustangfanarnhem »

saf1908 schreef: do 24 mar, 2022 14:38 Welkom! Checklist kun je hier makkelijk vinden via de zoekfunctie of via Google (checklist mustang dmff).

Daarnaast wil ik je adviseren goed na te denken over een klassieke Mustang. Ze zijn geweldig mooi en stijlvol, maar als je niets met sleutelen hebt, dan moet je dus al een auto in goede staat kopen (en een V8 Fastback uit 1966 is tegenwoordig meer dan €45.000 waard). En dan nog zul je vaker naar de garage moeten dan met een moderne Mustang, waarschijnlijk. Kost een hoop moeite en geld.

Heb je dat er voor over, of wil je de simpele zaken zelf leren, dan zeker doen. Het meeste kun je gewoon op internet terug vinden met de vele forums, Youtube, handleidingen, enz.
Thanks!
Gebruikersavatar
andypeeters
Berichten: 103
Lid geworden op: vr 28 sep, 2012 19:18

Re: Aankoop Fastback '66: waar kijk je naar?

Bericht door andypeeters »

als je zelf niet sleutelt is de lijst nogal lang, en je kan nooit in de motor kijken :ok:

voornamelijk?

1: Roest, ( of verborgen roest) heb best wel wat mustangs bekeken, en heel veel mooie verhalen gehoord, ook bij de duurdere versie, neem een monteur mee!! check de bekende plekken, wielranden, deuren, onderkant , op de brug zetten dus. en neem een magneet plaatje mee.

2: compressie test, mag je best vragen bij 40K+ fastback kijk goed in de motor ruimte na roest, ook bij de cowl rand bijvoorbeeld.

3: historie, al is dit een lastige, maar zou persoonlijk nooit eentje kopen van 40+ zonder historie. kijk na de nummers, vin, tag plaatje deur, ectr

4: interieur , let goed op aftermarket el cheapo spul, om mooi te maken voor verkoop, kan beter wat slijtage hebben dan all shiny, dan weet je zeker dat je een halve chinees hebt.

5: doe een water lek test, bij de achteruit, en cowl, neem liefs een boroscoop mee om in de cowl te kijken

6:kijk goed als er niet te veel aan de elektrisch is geprutst.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”