Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
rrommel
Berichten: 78
Lid geworden op: do 24 mar, 2022 12:09

Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Bericht door rrommel »

Hoi - gisteren stopte ik voor een stoplicht - de motor sloeg af en ik kreeg hem niet meer aan de praat (beetje klikkend geluid).
Blik onder de motorkop - euvel gauw gevonden - de V-snaar die over de dynamo gaat was weg - die is gebroken en ligt ergens op de snelweg.
Ik rij altijd met de lichten aan dus de (staaf)-accu werd niet meer opgeladen en is op een bepaald moment gewoon leeg.

ANWB erbij - quidkstarter erop en accu doorgelust naar 2e accu op de bijrijderplaats - ik was zo weer thuis.
De accu is inmiddels weer opgeladen maar lang mee rijden kan natuurlijk niet - dan is de accu zo weer leeg.

Maar nu een nieuwe V-snaar - Kwikfit, Brezan (nu PartsPoint), "Import USA cars" - ze hebben allemaal geen idee ...

De andere V-snaar zit er nog op. Nu de vraag - welke V-snaar is nodig - want ik kan geen type-nummer opzoeken omdat de v-snaar weg is ...
Op de achtergebleven V-snaar vind ik PREMIUM XL 25-7465 (merk NAPA geeft internet aan) - de V-snaar die weg is moet denk ik iets korter zijn want de dynamo poulie is kleiner.

Hoe los je zoiets op? Touwtje over de 3 poulies zodat je een binnenlengte weet? Ik heb nog een foto:

https://www.dropbox.com/s/avyfim51u98wr ... 6.jpg?dl=0
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Bericht door peer »

De normale afmeting is .44 wat komt op ~11 mm. Kan je die niet vinden past een 10mm ook prima. Meet even 3 keer, 1 keer met de dynamo in de laagste, 1 keer in de hoogste en 1 keer in de middelste stand (van de afstelling). Kies dan een v snaar die het dichste bij de middelste stand komt of net er onder.
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Bericht door sjirafje »

Overleg eventueel even met je garage. Ik mocht hier bij de dorpsgarage gewoon een paar snaren passen en hoefde alleen de snaar af te rekenen die ik nodig had.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 471
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Bericht door richard66coupe »

Ik heb toevallig pas de Gates 6221MC besteld voor de dynamo.
https://www.winparts.nl/motordelen-toeb ... 22188.html
Deze is 10mm breed en 1025mm lang. Zo op de foto’s heb je dezelfde poelies als ik. Even nameten kan natuurlijk geen kwaad.
edgar
Retired Moderator
Berichten: 2905
Lid geworden op: do 10 jun, 2004 20:05
Locatie: -6 NAP

Re: Mustang 1966 V8 - v-snaar over dynamo gebroken - en nu?

Bericht door edgar »

6221 heb ik er ook om liggen hier. Standaard setup; alleen dynamo


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”