Mening

Je hoeft geen account te hebben....gewoon je foto uploaden.......

Moderator: Shelby GT-H

Carlo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jul, 2022 23:33

Mening

Bericht door Carlo »

Hoi, ik ben voornemens om een Ford Mustang coupé uit 1966 aan te schaffen. Graag jullie mening ……

https://www.oldtimerfarm.be/nl/collecti ... upe-66.php
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mening

Bericht door Dakloos »

Ik zie sowieso al roestblazen op de rand van het linker achterscherm, de rechtse achterraamstijl en in de onderste voorste punt van de rechter voordeur. Ook gebarsten lak rond de vul opening van de tank. Alleen al om die dingen, voor dat geld, zou ik weg rennen van deze auto....NEE, heel hard wegrennen!!
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Mening

Bericht door Kuupertie »

Van een afstandje lijkt het wel wat. Ik vind dat ie ook relatief veel roest en beschadigingen heeft voor een auto van die prijs. Om dat op te lossen ben je zo weer 10K verder.
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Mening

Bericht door Hamster »

....of een leuk bod doen, er niet teveel aan sleutelen en lekker gaan rijden. Niet alle ponies hoeven in een museum hè :up:
Iedere dag is een schooldag
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Mening

Bericht door peer »

Dakloos schreef: vr 08 jul, 2022 01:20 Ik zie sowieso al roestblazen op de rand van het linker achterscherm, de rechtse achterraamstijl en in de onderste voorste punt van de rechter voordeur. Ook gebarsten lak rond de vul opening van de tank. Alleen al om die dingen, voor dat geld, zou ik weg rennen van deze auto....NEE, heel hard wegrennen!!
Precies, volgensmij zit er overal wel wat roest achter en ik denk dat je schrikt van de krassen als deze gewassen buiten in de zon ziet staan. En dat voor deze prijs. Ik ren heel hard met je mee....
Gebruikersavatar
Kuupertie
Berichten: 1199
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 14:07
Locatie: Ommen

Re: Mening

Bericht door Kuupertie »

Hamster schreef: vr 08 jul, 2022 07:41 ....of een leuk bod doen, er niet teveel aan sleutelen en lekker gaan rijden. Niet alle ponies hoeven in een museum hè :up:
Het gaat om prijs - kwaliteit.
Gebruikersavatar
Hamster
Berichten: 241
Lid geworden op: do 14 jul, 2016 12:49

Re: Mening

Bericht door Hamster »

Zo is het.
Iedere dag is een schooldag
Nikolaas
Berichten: 34
Lid geworden op: ma 08 jun, 2020 07:33

Re: Mening

Bericht door Nikolaas »

Heel kritisch zijn. Vaak worden ze als "volledig gerestaureerd" te koop gezet. Als je vervolgens de auto in het echt ziet, komt je allemaal roestplekjes en bubbelig lakwerk tegen.
Magnetic Metallic Mustang GT 2016 (EU Model)
Gebruikersavatar
sjirafje
Berichten: 928
Lid geworden op: do 29 okt, 2015 23:14
Locatie: Limburg
Contacteer:

Re: Mening

Bericht door sjirafje »

Dat herken ik wel dat je heel vaak niet op de omschrijving af kunt gaan voor de staat van de auto. Telefonisch wordt je vaak ook niet echt wijzer. Vooral vervelend als je een eind moet rijden voor een auto en bij aankomst al vrij snel ziet dat de staat niet is wat je zoekt.
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.

Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Carlo
Berichten: 8
Lid geworden op: do 07 jul, 2022 23:33

Re: Mening

Bericht door Carlo »

Dank voor jullie mening. Ondanks kritische reacties ga ik de auto toch aanschaffen. Heb hem gezien en er zijn hier en daar inderdaad een paar roestblaartjes. Met name de onderkant van de deur en spatbord. Maar verder technisch in orde prima bodem, acceptabel interieur. Prijs is behoorlijk maar ik ben tot nu toe weinig tegengekomen dat aan mijn wensen voldoet voor dat bedrag. Ik weet dat er op termijn herstel aan het plaatwerk aankomt en dat is prima. Uiteindelijk vind ik het gewoon leuk om in een klassieker te cruisen. Beetje liefde en onderhoud zijn hopelijk voldoende….😉👍🏽
Gr, Carlo
Gebruikersavatar
saf1908
Berichten: 1628
Lid geworden op: vr 04 mei, 2012 19:48

Re: Mening

Bericht door saf1908 »

Carlo schreef: zo 10 jul, 2022 22:52 Dank voor jullie mening. Ondanks kritische reacties ga ik de auto toch aanschaffen. Heb hem gezien en er zijn hier en daar inderdaad een paar roestblaartjes. Met name de onderkant van de deur en spatbord. Maar verder technisch in orde prima bodem, acceptabel interieur. Prijs is behoorlijk maar ik ben tot nu toe weinig tegengekomen dat aan mijn wensen voldoet voor dat bedrag. Ik weet dat er op termijn herstel aan het plaatwerk aankomt en dat is prima. Uiteindelijk vind ik het gewoon leuk om in een klassieker te cruisen. Beetje liefde en onderhoud zijn hopelijk voldoende….😉👍🏽
Gr, Carlo
Mooi nieuws Carlo!

Wel een vervelend punt kan de zogenaamde 'cowl vent' zijn. Dat is de afwaterings/ventilatiebak die onder de roosters zit die je voor de voorruit ziet.
Giet hier eens een fles (geen bekertje) water in en kijk of het droog blijft bij de pedalen, en op dezelfde plek bij de bijrijder.
Zo niet, dan is de cowl rot. Repareren is een hele hoop werk en is daarom erg duur.

Dan nog kun je dit oplossen met lapmiddeltjes of een cowl vent cover, maar uiteraard is dat niet het meest chique.

Succes met het maken van je keuze.
1966 Mustang Fastback
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Mening

Bericht door EeVeeWee »

Gefeliciteerd!
EeVeeWee
Berichten: 85
Lid geworden op: ma 06 dec, 2021 17:45

Re: Mening

Bericht door EeVeeWee »

Carlo schreef: zo 10 jul, 2022 22:52 Dank voor jullie mening. Ondanks kritische reacties ga ik de auto toch aanschaffen. Heb hem gezien en er zijn hier en daar inderdaad een paar roestblaartjes. Met name de onderkant van de deur en spatbord. Maar verder technisch in orde prima bodem, acceptabel interieur. Prijs is behoorlijk maar ik ben tot nu toe weinig tegengekomen dat aan mijn wensen voldoet voor dat bedrag. Ik weet dat er op termijn herstel aan het plaatwerk aankomt en dat is prima. Uiteindelijk vind ik het gewoon leuk om in een klassieker te cruisen. Beetje liefde en onderhoud zijn hopelijk voldoende….😉👍🏽
Gr, Carlo
Hierop inhakend, mijn Mustang heeft ook wat roestblaartjes aan de onderkant van de deuren, namelijk aan de voorzijde.
Heeft dat ook te maken met afvoergaatjes in de deuren die verstopt zijn?
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mening

Bericht door Dakloos »

Carlo schreef: zo 10 jul, 2022 22:52 Ik weet dat er op termijn herstel aan het plaatwerk aankomt en dat is prima.
Ik hoop dat je beseft wat een beetje plaatwerk en spuiten kost tegenwoordig :mrgreen:
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5530
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Re: Mening

Bericht door Dakloos »

EeVeeWee schreef: ma 11 jul, 2022 09:29 Hierop inhakend, mijn Mustang heeft ook wat roestblaartjes aan de onderkant van de deuren, namelijk aan de voorzijde.
Heeft dat ook te maken met afvoergaatjes in de deuren die verstopt zijn?
De hoek van de deur is erg vatbaar voor roest. Het lijkt wel of ze het zo ontworpen hebben dat er vuil en vocht in moet blijven staan. Een flink afvoergat hier was niet verkeerd geweest! Zie onderstaande foto, rechts onderin de deur:

Afbeelding
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Show je Mustang of Ford hier.....”