Mss rare vragen, maar ik stel ze toch maar, mogelijks zit er eentje tussen die een belletje doet rinkelen
Ben je zeker dat er de juiste waterpomp/draairichting inzat ? Als je 1 op 1 verving en het was voordien fout is het nog steeds fout.
Zie je de waterpomp polie draaien ?
Is de riemspanning OK of zou de riem kunnen slippen op de waterpomp polie ?
Zijn het de juiste poliediameters ?
Zie je koelwaterflow in de radiator bij opengaan thermostaat ? (zoals hieronder reeds gevraagd)
Welke coolingfan zit erop voor de geforceerde koeling door de radiator ?
Draait de coolingfan ?
Is die elektrisch gestuurd op basis van watertemperatuurmeting (wellicht niet) of is er een fanclutch systeem ?
Heb je een fanshroud om de koellucht beter doorheen de radiator te geleiden ?
Grts, C.
na 45min rijden ineens oververhit
Moderator: Shelby GT-H
Re: na 45min rijden ineens oververhit
Lijkt mij dan eerder gelegen te hebben aan de combinatie high flow waterpomp en dichtslaande aanzuigslang of (aluminium?) radiateur met te smalle of verstopte tubes.
Hierdoor ontstaat cavitatie waardoor de koelvloeistof voortijdig begint te koken, dus zelfs nog onder het eigenlijke (door de radiateurdop geregelde) kookpunt.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.