Ik heb recent het stuur van mijn 1966 Mustang vervangen - nu mooi hout. Het viel me op dat de bekabling die je vanonder het dasboard door het stuurhuis naar de claxon en richtingaanwijzer loop wat beschadgd was - ter hoogte waar het ronddraaiende gedeelt op het vaste geddlet van het stuurhuis zit.
Nu heb ik een volledige 22 delig kabelboom/harnas gekocht (Painless) - ik geloof niet dat deze bekabeling daarbij zit.
Is die bekabeling makkelijk te vervangen of zijn daar kits voor??
Dank!
kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Moderator: Shelby GT-H
kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
- PeterHoogeveen
- Berichten: 63
- Lid geworden op: vr 03 jan, 2014 13:29
- Locatie: Gouda
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Moet onderstaande zou het moeten lukken:
https://www.cjponyparts.com/cj-classics ... 6/p/TSW24/
of
https://www.adamscc.nl/nl/65-66-richtin ... alternator
https://www.cjponyparts.com/cj-classics ... 6/p/TSW24/
of
https://www.adamscc.nl/nl/65-66-richtin ... alternator
Met vriendelijk groet,
Peter Hoogeveen
Peter Hoogeveen
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Super! Dank! Ik maar zoeken onder stuurkolom of wiring maar dit niet gevonden.
Ik was daarom al aan het kijken om de hele stuurkolom te vervangen - kost 500+ bij CJ Ponyparts - bij uitchecken nog een extra $400 douanekosten.
NFW - cancel order.
Heeft iemand een betere optie en/of iemand nog een mooie stuurkolo liggen - liefst zwart?
Is dus voor Mustang 66 cabrio V8 - mocht type + motor uit maken ...
Wat me opviel (toen ik recent het stuurwiel verving) is dat de stuuras nogal naar rechtsonder wordt geduwd.
Dus bij verwijderrn stuur voel je dat de centrale as naar rechtsonder wordt geduwd - er staat dus spanning op.
De reden denk ik dat de bedrading nu beschadigd is .
Iemand enig idee?
Ik was daarom al aan het kijken om de hele stuurkolom te vervangen - kost 500+ bij CJ Ponyparts - bij uitchecken nog een extra $400 douanekosten.
NFW - cancel order.
Heeft iemand een betere optie en/of iemand nog een mooie stuurkolo liggen - liefst zwart?
Is dus voor Mustang 66 cabrio V8 - mocht type + motor uit maken ...
Wat me opviel (toen ik recent het stuurwiel verving) is dat de stuuras nogal naar rechtsonder wordt geduwd.
Dus bij verwijderrn stuur voel je dat de centrale as naar rechtsonder wordt geduwd - er staat dus spanning op.
De reden denk ik dat de bedrading nu beschadigd is .
Iemand enig idee?
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Wat is er dan met je huidige stuurkolom aan de hand? Het is maar gewoon een stukje pijp.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- richard66coupe
- Berichten: 476
- Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
- Locatie: Drenthe
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
De stuurpen is 1 stuk vanaf het stuurhuis bij 65/66. Daar om heen zit de kolom buis met een lager boven in die hem centreerd m.b.v. veer druk die je bij het stuur ziet.
Als de kolom erg 1 kant op wordt gedrukt bij het losdraaien van de kolom buis dan is het stuurhuis niet goed uitgelijnd. Dit kun je wat beïnvloeden door hem los te draaien en met shims proberen beter te krijgen. Ik zou ook eens kijken of de stuurpen niet krom is.
Als de kolom erg 1 kant op wordt gedrukt bij het losdraaien van de kolom buis dan is het stuurhuis niet goed uitgelijnd. Dit kun je wat beïnvloeden door hem los te draaien en met shims proberen beter te krijgen. Ik zou ook eens kijken of de stuurpen niet krom is.
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
De kolom is verder goed - de stuurpen is wat me bezig houd - die staat onder spanning - zoals richard66coupe aangeeft.
Door die combinatie van issues (bedrading gaar + stuuren onder spanning dacht ik aan vervanging van de hele set - dus huis en pen.
Bijkomend voordeel, zag ik, dat de richtinaanwijzer ook automatisch uitgaat bij terug sturen - dat gebeurd nu niet.
Als iemand een mooie set heegft liggen - graag. Zal het ook op te koop gevragad zetten.
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Stuurpen en stuurhuis zijn één geheel bij 65-66. Originele stuurhuizen zijn moeilijk te vinden en vaak versleten door verkeerde afstelling of te weinig vet. Je bedrading kan niet slijten door de stuurpen omdat deze gecentreerd wordt door het toplager(tje) bovenin.Ik zou eerst eens de tip van Richard eens proberen door een beetje met het stuurhuis te "schuiven". Vervolgens stuurkolom schuren en spuiten, nieuw lagertje, schakelaar en bedrading erin en klaar
Voor het vervangen van de bedrading, je oorspronkelijke vraag, gewoon even zoeken op Google:
https://www.youtube.com/watch?v=f4a9_SpET7c
Voor het vervangen van de bedrading, je oorspronkelijke vraag, gewoon even zoeken op Google:
https://www.youtube.com/watch?v=f4a9_SpET7c
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Re: kabelbreuk/kortsluiting in bekabeling naar claxon/rictingaanwijzer
Dank allemaal! rewiring in progess
Mustang 66 cabrio - 333 stroker V8 - Holley EFI injection - AFR heads - MSD - Purple Rain colored block ;-)