Installeren stuurbekrachtiging 1965

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Wilco1993
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 11 okt, 2020 13:46

Installeren stuurbekrachtiging 1965

Bericht door Wilco1993 »

Goedenavond allemaal!

Ik zal me eerst eens voorstellen, mijn naam is Wilco en ik heb een opknapper uit 1965! Ik heb deze oorspronkelijk met een 6 cilinder gekocht en ben ondertussen druk bezig met het ombouwen naar een 302 versie!

Momenteel de stuurinrichting aan het aanpakken, en ik ben aan het onderzoeken of het interessant is om stuurbekrachtiging in te bouwen.

Hoe zit dat nou precies? Is het echt zo simpel als een pompje erin hangen? Zo niet, zou iemand mij kunnen helpen wat daarin precies de bedoeling is? Of moet ik de hele stuurkolom daarin ook aanpassen? Ik lees op het fora eea over mechanisch of elektrisch. Hoe zit dat precies?

Ik hoop dat jullie met al jullie ervaring mij kunnen helpen!

Groeten,
Wilco
Gebruikersavatar
Swordfish79
Berichten: 828
Lid geworden op: zo 05 jul, 2015 13:20

Re: Installeren stuurbekrachtiging 1965

Bericht door Swordfish79 »

ik zou niet gaan voor de originele ps maar kijk eens naar PS van http://www.ezpowersteering.nl/language/23/2/Home.html

gewoon modern
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Installeren stuurbekrachtiging 1965

Bericht door peer »

Nee helaas is dat niet alleenn en kwestie van een pompje.

Er zijn op z'n minst 4 verschillende opties, dit zijn tenminste de 4 bekenste:
1. Orginele: nodig: pomp, cilinder, slangen, polies en een andere stuurstang
2. Borgeson: Dit vervangt het stuurhuis, mooie oplossing als je toch al veel speling hebt. Nodig volledige borgeson kit en een aanpassing op de stuur kolom.
3. Rack and pingion: veel verschillende merken, Hiermee vervang je eigenlijk alles rondom de stuuring. (modernere manier van stuuring)
4. Electrisch: Vervanging van de stuurkolom, bij een 66 is hier ook een aanpassing op de stuurhuis voor nodig. En waarschijnlijk een betere alternator en extra bedrading.

Geen van de oplossingen is een: 'dat doe ik wel even op een zaterdag ochtend' oplossing
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”