66 project afgerond

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Senne20
Berichten: 11
Lid geworden op: ma 29 feb, 2016 19:40

Re: 66 project afgerond

Bericht door Senne20 »

Dank voor jullie mooie reacties. Het GT embleem op het spatbord zit er inmiddels ook op. Wist de exacte plaats waar die moest komen toen de tijd nog niet.

Mijn voor veren kraken ook veel onder het rijden, dacht eerst dat het nog op de plek moest kruipen maar naar wat ritjes wordt het niet minder. En hoor soms een raar getik, lijkt bij het voor wiel weg te komen maar alles lijkt vrij te lopen. Nu is me opgevallen dat het tikkert de snelheidsmeter meter ook wat zenuwachtig wordt. Iemand ervaring mee?
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2482
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: 66 project afgerond

Bericht door peer »

Heb je bij de voorveren zowel boven als onder het rubber zitten, zoniet dan gaat het kraken en piepen, het kan ook de spring perches zijn.

De snelheidsmeter zit op de versnellingsbak dus een relatie tussen getik bij de voorwielen en een zenuwachtige snelheidsmeter is zeer onwaarschijnlijk. Meest voorkomend probleem bij een zenuwachtige snelheidsmeter is een stroef lopende snelheidsmeter kabel meestal door een te scherpe bocht in de kabel.
Gebruikersavatar
richard66coupe
Berichten: 470
Lid geworden op: do 01 apr, 2004 10:21
Locatie: Drenthe

Re: 66 project afgerond

Bericht door richard66coupe »

Voor wat betreft het kraken kijk eens goed naar de spring perches. De nieuwe repro’s die ik had lieten na een paar km’s de perch al schuren tegen de draagarm. Uiteindelijk heb ik er roller perches onder gezet van “opentracker” naar volle tevredenheid.
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”