Koppeling versleten?

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2015

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Koppeling versleten?

Bericht door fvdw »

Sinds gisteren merk ik dat de koppeling van mustang doorslipt als je redelijk wat gas geeft in een hogere versnelling. Meestal teken dat ie versleten is. Wel rap, wagen heeft 70k op de klok.
Zou het ook iets anders kunnen zijn, volgens mij kun je koppelingen niet meer stellen is allemaal hydraulisch.
Weet iemand misschien ook wat vervangen van de koppeling gaat kosten?
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Koppeling versleten?

Bericht door keesie25 »

Weliswaar bij een andere auto, maar bij mij kostte dat een keer, heel lang geleden, 500 euro. Nieuwe koppelingsplaten. Als je even googelt: tussen de 300 en 1000 euro.......ik zou dus op 1000 euro rekenen.
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Koppeling versleten?

Bericht door fvdw »

Bedankt voor de reaktie keesie25, dat zou mooi zijn 1000 euro had ik ook zo gedacht Maar krijg net van een ford garage een prijs door van schrikt niet 3000 euro. :shock: Onderdelen zouden 1500 euro zijn en 1.5 dag werk. Lijkt mij alle twee overdreven, heb bij een andere ook offerte aangevraagd
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Gebruikersavatar
keesie25
Berichten: 1609
Lid geworden op: vr 05 feb, 2010 14:50
Locatie: Noord Holland

Re: Koppeling versleten?

Bericht door keesie25 »

Ik zou inderdaad zeker ook een offerte bij een ander vragen! Hoewel, bij dit soort dingen is een offerte een beetje 'vreemd'. Je weet immers niet WAT er kapot is, dus ze kunnen dat helemaal niet zeggen. Daarom zeggen ze een heel hoog bedrag, om zich in te dekken tegen risico's.
Gebruikersavatar
Big_fun_58
Berichten: 1807
Lid geworden op: di 26 jul, 2005 12:18
Locatie: Mierlo

Re: Koppeling versleten?

Bericht door Big_fun_58 »

Henny v/d Lek eens proberen lijkt mij...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
fvdw
Berichten: 158
Lid geworden op: za 09 jan, 2016 11:05

Re: Koppeling versleten?

Bericht door fvdw »

keesie25 schreef: do 30 mar, 2023 08:56 Ik zou inderdaad zeker ook een offerte bij een ander vragen! Hoewel, bij dit soort dingen is een offerte een beetje 'vreemd'. Je weet immers niet WAT er kapot is, dus ze kunnen dat helemaal niet zeggen. Daarom zeggen ze een heel hoog bedrag, om zich in te dekken tegen risico's.
Koppeling slipt dus wel zeker dat tenminste drukgroep, koppelingsplaat, druklager vervangen moeten worden. Ook zit er kennelijk een hydraulisch cilinder in de bak. Kun je laten zitten maar als dat later dan de geest geeft moet de bak er weer uit. Al met met komen onderdelen op 1600 euro en komt er 1000 euro bij voor arbeidsloon. Dus ben zuinig op je koppeling! Dure grap
Fastback Ecoboost model 2016 magnetic
Plaats reactie

Terug naar “2015 - Current”