Welke exhaust manifolds zijn dit?

Voor alle vragen betreffende Ford/Mustangs van 1964 1/2 tot 1973

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Welke exhaust manifolds zijn dit?

Bericht door okp »

Kan iemand me zeggen welk type exhaust manifolds dit zijn?
Zitten op een 289 motor. Zijn geen originele , die lopen rechtdoor normaal gezien.
Zijn het dan 351 manifolds? De aansluiting op de uitlaat gaat schuin naar beneden. Linkerkant is iets langer dan de rechterkant. Hipo lijkt me ook niet.

thx Eric

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Welke exhaust manifolds zijn dit?

Bericht door peer »

Volgensmij zijn dit 69/70 351W uitlaten (vooral zichtbaar door degene aan de bestuurderskant):

Afbeelding

De casting nummers staan aan de zijkant, als je die kan lezen is het makkelijk te achterhalen
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Welke exhaust manifolds zijn dit?

Bericht door okp »

Ja casting nummers weet ik zitten, maar dan moet ik ze eraf halen, kan het zo niet zien helaas. Ik had een Pypes uitlaat systeem gekocht en de downpipes die er bij zitten passen niet , omdat ze voor de standaard 289 manifolds zijn bedoeld. Er zijn echter ook downpipes van Pypes voor dit type manifolds.
Gebruikersavatar
peer
Berichten: 2486
Lid geworden op: zo 26 sep, 2004 10:57

Re: Welke exhaust manifolds zijn dit?

Bericht door peer »

ik denk dat als je downpipes koopt voor een 351w (69/70) dan ga je erg laag bij de grond uitkomen als het al past. Met deze manifolds op een 289 ga je of iets speciaals nodig hebben of iets moeten aanpassen. Waarschijnlijk zijn je huidige downpipes ook aangepast? (met andere woorden, stukjes verlast)
Gebruikersavatar
okp
Donateur 2013
Berichten: 2609
Lid geworden op: za 02 feb, 2008 15:16
Locatie: Brasschaat
Contacteer:

Re: Welke exhaust manifolds zijn dit?

Bericht door okp »

Momenteel hangt er een enkele uitlaat onder, die is idd wat gelast , maar hangt niet laag over de grond.
Plaats reactie

Terug naar “1964 – 1973”