mustang dagelijks rijden?
Moderator: Shelby GT-H
mustang dagelijks rijden?
He hallo
Ik ben nieuwe op de forum en ben aan het zoeken naar een mustang
Ik wil hem als dagelijkse auto gaan gebruiken, is dit wel wijs?
Ik ben van plan iets met lpg te kopen of te laten inbouwen.
ja?
nee?
Ik ben nieuwe op de forum en ben aan het zoeken naar een mustang
Ik wil hem als dagelijkse auto gaan gebruiken, is dit wel wijs?
Ik ben van plan iets met lpg te kopen of te laten inbouwen.
ja?
nee?
Yep, tuurlijk is dat mogelijk...maar
wat is voor jou dagelijks rijden?
en lpg?
HIER vind je al wat antwoorden wat sommige daarvan vinden.
wat is voor jou dagelijks rijden?
en lpg?
HIER vind je al wat antwoorden wat sommige daarvan vinden.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
Maar dat is met alle auto's zo, ook gloednieuwe, hoe meer ze binnen overnachten hoe beter.
ga je veel km's maken en echt dagelijks, staat hij dan de rest buiten of ook wel binnen?
ga je veel km's maken en echt dagelijks, staat hij dan de rest buiten of ook wel binnen?
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]
- Mustanghenkie
Veel mensen denken"oldtimer + lpg = Goedkoop rijden"Dit is natuurlijk niet zo. Je hebt ook rekening te houden met onderhoud en reparaties. Zo'n auto uit de jaren 60 is tenslotte 40 jaar oud. En omdat het ook je een auto is die je goed en mooi wil houden kost dit veel extra geld. Een goed gerestaureerde auto zal wel wat schelen (zelf onderhoud doen ook)maar toch het is geen moderne Mondeo die met minimaal onderhoud wel doorgaat.
Maar goed, het kan wel. Als je portomonee het aankan.
Maar goed, het kan wel. Als je portomonee het aankan.
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
Alfa Romeo Alfetta 1974, Bianco Spino (roomwit) 1800cc Nord
- crimson_lion
hoi en welkom op het forum.
tis mogelijk om de wat oudere mustang te gebruiken voor dagelijks
gebruik.
maar in de winter maanden met gladheid en pekel en ga zo
maar door.
hmmmmmmmmmm
dan raad ik je toch aan , om je mustang te laten behandelen.
ik bedoel dus de onderkant en de wielkuipen .
of in de zomermaanden rij je met de mustang en in de wintermaanden
een goedkoop wagentje , en onder tussen staat de mustang in de
gagage (op stal )
dit laatste doen volgens mij veel oldtimers rijders .
of je neemt een wat jongere type .
maar dit is iedereen ze eigen keuze
iedergeval veel succes .
gr dre :burn:
tis mogelijk om de wat oudere mustang te gebruiken voor dagelijks
gebruik.
maar in de winter maanden met gladheid en pekel en ga zo
maar door.
hmmmmmmmmmm
dan raad ik je toch aan , om je mustang te laten behandelen.
ik bedoel dus de onderkant en de wielkuipen .
of in de zomermaanden rij je met de mustang en in de wintermaanden
een goedkoop wagentje , en onder tussen staat de mustang in de
gagage (op stal )
dit laatste doen volgens mij veel oldtimers rijders .
of je neemt een wat jongere type .
maar dit is iedereen ze eigen keuze
iedergeval veel succes .
gr dre :burn:
The legend lives
-
6-banger
ik rij een ford granada van 1977 dagelijks.geen enkel probleem.en hij rijd op lpg.kwa onderhoud doe ik allemaal zelf.zodra de granada het ooit begeeft is de bedoeling dat ik mijn mustang van 66 als dagelijkse auto ga gebruiken.daar ben ik nu mee bezig om nog wat kleine dingen aan te doen.wel heb ik hem helemaal getectyleerd.alle holle ruimten en de onderkant.als je dat allemaal wat bijhoudt en hem op tijd zijn onderhoud geeft moet het volgens mij gewoon kunnen.ook die loopt op lpg.het is een 6 in lijn.
ik ben van mening dat je zo'n auto koopt om in te rijden en niet om hem in de garage te zetten en enkele keren per jaar te gebruiken voor een meeting of zo.maar goed,da's mijn mening.ik respecteer die van degenen die daar anders over denken natuurlijk wel.
groeten jan
ik ben van mening dat je zo'n auto koopt om in te rijden en niet om hem in de garage te zetten en enkele keren per jaar te gebruiken voor een meeting of zo.maar goed,da's mijn mening.ik respecteer die van degenen die daar anders over denken natuurlijk wel.
groeten jan
- Mustanghenkie
Zelf zou ik ook heel graag Mustang dagelijks willen rijden, want daar zijn ze voor gemaakt. Maar dan moet je wel instaat zijn zelf het onderhoud te kunnen doen. Anders word het vrij prijzig, de rekeningen van toen ik alles nog uitbesteede kan ik me nog goed herinneren. Zelf onderhoud is beter voor de portomonee en het is leuker want je leert ervan. Ik ga binnenkort ook een cursus volgen dus wie weet wat de toekomst brengt. Een Coupe met 6-cylinder op lpg lijkt mij dan ook wel wat. Tot die tijd maakt mijn Coupe alleen maar hobby kilometers
Mustang Hardtop 1966, baby blue, automaat, am radio en airco. (Voorlopig out of service)
- MustangMan010
- †
- Contacteer:
Moderne Mustang voor dagelijks OK maar ik zie mij toch niet met mijn 39 oude stang door sneeuw en pekel rijden......NO WAY!!! :no:
Mark
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!
Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
- Mustanghenkie
Yep, dat is een keerzijde. Maar ja een moderne Mustang is 150 euro per kwartaal (ongeveer) en dat vind ik ook erg veel geld. En zo'n oude Mustang is ondanks de elementen toch 40 jaar oud geworden. Toekomstige generaties moeten ook nog wat hebben om op te knappen. Voordeel is dat die oude bakken genoeg spare en reproparts hebben.
Des ondanks komt ook mijn light blue Coupe in de winter niet op straat.
Des ondanks komt ook mijn light blue Coupe in de winter niet op straat.
Welke cursus?Mustanghenkie schreef: Ik ga binnenkort ook een cursus volgen dus wie weet wat de toekomst brengt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- Mustanghenkie
Het is een cursus die er voor zorgt dat je meer te weten komt over onderhoud, reparatie en restauratie van een oldtimer. Ik ga het samen doen met Geert Deelen. Ik kijk er ook erg naar uit, hoef ik niet alles meer te vragen. En kan ik ook naar eigen inzicht dingen uitproberen.
-
6-banger
hee da's interesant die cursus.ik kom dan al wel een eind met mijn reparatie handboeken maar een volledige restauratie zou ik echt niet aandurven.ik zie hier diverse projecten van forumleden en ik zit regelmatig met verbazing te kijken wat men allemaal wel kan.zeker gezien het feit dat volgens mij de meesten hobbyisten zijn en dit soort werk niet dagelijks doen.ik heb daar echt bewondering voor.ik ben al blij dat ik het regelmatige onderhoud en wat reparatie's kan uitvoeren.wat dat aangaat heb ik gelukkig geen kosten.behalve de onderdelen dan.maar die prijzen vallen me erg mee.
en niet te vergeten:met de vele tips en goede hulp van de forum leden kan ik echt veel mee.ik vind dat dit ook weleens gezegd mag worden.alle lof daarvoor!!!
wat aangaat in de winter:ook ik ben zuinig op mijn mustang.maar dat neemt niet weg dat ik er in de winter niet mee zou rijden.tegen pekel en weersinvloeden kan je de auto goed beschermen.zoals ik al zei,goed tectyleren,holle ruimten en de onderkant,en dat natuurlijk ook goed bijhouden.als het glad is loop je inderdaad risico.maar dat heb je met elke auto.als je net een nieuwe van pakweg 15000 hebt gekocht vind iedereen dat ook zonde.maar toch word er mee gereden.
maar zoals ik al zei,iedereen mag daar zijn mening over hebben en die respecteer ik ook.
en niet te vergeten:met de vele tips en goede hulp van de forum leden kan ik echt veel mee.ik vind dat dit ook weleens gezegd mag worden.alle lof daarvoor!!!
wat aangaat in de winter:ook ik ben zuinig op mijn mustang.maar dat neemt niet weg dat ik er in de winter niet mee zou rijden.tegen pekel en weersinvloeden kan je de auto goed beschermen.zoals ik al zei,goed tectyleren,holle ruimten en de onderkant,en dat natuurlijk ook goed bijhouden.als het glad is loop je inderdaad risico.maar dat heb je met elke auto.als je net een nieuwe van pakweg 15000 hebt gekocht vind iedereen dat ook zonde.maar toch word er mee gereden.
maar zoals ik al zei,iedereen mag daar zijn mening over hebben en die respecteer ik ook.