kleppen afstellen

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
kampsjaak

kleppen afstellen

Bericht door kampsjaak »

hallo,

sinds een paar maanden heb ik een 66 mustang coupe 289 op gas (benzin rulez, I know)

met welke regelmaat moeten de kleppen worden afgesteld??

weet iemand hiervoor een goed adres in de buurt van Ommen??

Mvg, Henri
rozemustang

Bericht door rozemustang »

Hallo Henri :welkom: hier op het forum.
Ik kan je niet verder helpen met je vraag, maar er zijn ongetwijfeld andere forumleden
die dat wel kunnen!!!!
Groetjes, Marga

[img]http://www.danasoft.com/sig/rozemustang.jpg[/img]
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Wat voor een blok heb je? Waarschijnlijk eentje met hydraulische klepstoters. Die stellen zich zelf (voor het grootste gedeelte). Misschien dat Andre Lier (Alie-r) je kan helpen om het initieel goed te zetten zodat je de rest van de zomer kan toeren.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
HenkMustang67
Contacteer:

Bericht door HenkMustang67 »

Ommer Motoren Revisie .vermeerstraat 8. maar volgens mij hoeft het niet, net wat Edgar zegt . ps. de mijne is daar gereviseert.

GR Henk
Henkie

Mustang 67 Coupe
Berlingo 2002
Suzuki GSX 1100F
Mini Bake 49 CC
[url=http://www.mijnalbum.nl/Album=M7B7WV8T]Hier wat foto's van mijn

Mustang[/url]
AndreV

Bericht door AndreV »

Alleen de 289 Hi PO met een K code moeten afgesteld worden de rest heeft hydraulische klepstoters. Toevallig laatst een discussie over gehad, vandaar.

AndreV :ciggy: :ciggy:
Oud hok Augustus 1964, V8 289

WWW.FORDMUSTANGCLUB.NL
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

Ik bedenk me net dat Richard66coupe het volgens mij ook zelf gedaan heeft, en hij woont in Ommen. Wie weet kan je hem contacten en dat hij het voor doet. Dan kan je het voortaan zelf (is veel leuker toch?).
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
richard66coupe

Bericht door richard66coupe »

Hoi,
Ik woon ook in Ommen en heb ook een '66 coupe waarbij ik inderdaad weleens de kleppen heb gesteld. Als het goed is heb je een blok met hydraulische klepstoters.. Er zijn meerdere methoden voor. Ik heb het een keer volgens het werkplaatsboek gedaan maar dat was geen succes, volgens mij omdat er toch altijd wat olie achter blijft in de hydr. stoter...

De methode die ik heb toegepast is aan 1 zijde de klepdeksels verwijderen. Van karton oid een spatschermpje maken aan de kant van de uitlaatspruitstukken want het kan een smeerboel worden. Vervolgens de motor starten en dan per tuimelaar de moer losdraaien tot dat deze begint te tikken.. Dan zit je buiten het bereik van de stoter en heeft hij dus speling.. Vervolgens draai je hem weer aan totdat het tikken ophoud. Daarna draai je hem (voorzichtig) ongeveer een halve slag extra aan zodat je weer goed in het bereik van de hydr. stoter zit.. Ik heb weleens gehoord dat het bereik van de hydr. stoter van begin tot eind 3 slagen is maar dat weet ik niet zeker.. Dus je zou evt. meer kunnen doen(anderhalve slag) maar omdat je op gas rijd kun je ze beter iets te los hebben dan wat te strak. Want als ie de kleppen openhoud is het gauw gedaan met de kleppen..

Succes en ik wil ook wel een keer helpen eventueel.
Gr
Richard
Mustangdriver79

Bericht door Mustangdriver79 »

Hou er wel rekening mee dat je klepspeling op LPG iets groter moet zijn dan wat ze opgeven voor benzine . Dit heeft te maken met de hogere verbrandingstemperatuur van LPG .

Greetz , Chris
If it ain't American

made , it ain't worth shit !!
-----------------------------------------------------
'74 Mustang II V6 2.8 ( under

restauration )
'77 Mustang II V6 2.8 Ghia ( under restauration )
'79 Mustang III 4L 2.3 On the road !!
Kuupertie

Bericht door Kuupertie »

@ Richard: ik voel een mini meeting opkomen. Kom maar langs....zaterdag gaat de hemel er ook in. Bel me maar.
kampsjaak

Bericht door kampsjaak »

thanx to all

nooit gedacht dat er zoveel reacties zouden komen
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

even het volggende;
het is afhankelijk van je cam wat je klepspeling is.
kan geen kwaad om het een keer te doen, ook bij mustang niet.

er is een dvd die door een amerikaan ooit is gemaakt, een mustang small block gebruikt ie hiervoor, die laat zien hoe het moet.
duurt een half uurtje, maar zo weet je precies hoe het werkt.

de dvd is dacht ik te krijgen via sjakbrak van dit forum, hij kan hem voor je branden en opsturen.

succes.
gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”