Vrijstelling wegenbelasting
Moderator: Shelby GT-H
Zelfs milieu organisaties zijn het niet eens met de plannen. Het is puur geldklopperij en het milieu schiet er geen reet mee op.
Wil de overheid écht wat doen? Dan moeten ze LPG-rijden aantrekkelijker maken. En waar kan ik E-85 tanken?
Misschien moet ik maar een slang in m'n hol steken en die naar de carburateur leiden. Kan ik gedeeltelijk op m'n eigen bio-gas rijden. Maar ja, dat mag niet want daar betaal ik geen accijns over.
Wat ik hiermee bedoel is dat het milieu voor de overheid één grote smoes is om meer geld binnen te halen.
Wil de overheid écht wat doen? Dan moeten ze LPG-rijden aantrekkelijker maken. En waar kan ik E-85 tanken?
Misschien moet ik maar een slang in m'n hol steken en die naar de carburateur leiden. Kan ik gedeeltelijk op m'n eigen bio-gas rijden. Maar ja, dat mag niet want daar betaal ik geen accijns over.
Wat ik hiermee bedoel is dat het milieu voor de overheid één grote smoes is om meer geld binnen te halen.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
- Mustanghenkie
- McQueen
- Contacteer:
Effe hierover iets zeggen:Blizzard schreef: Ook de levensduur van een prius is geschat op maar 150.000 Km. Dat vind ik erg weinig daar een volvo minimaal 400.000 haalt.
Ik weet niet waar ze het halen om te beweren dat een Prius maar 150.000 km zou meegaan, bij Toyota geven ze op de Prius al 5 jaar volledige garantie, zonder km beperking, je moet bij de onderhoudsbeurten gedurende 5 jaar niets betalen, zelfs geen remmen, olie, filters, e.d. enkel moet je de banden betalen als deze aan vervanging toe zijn.
Gedurende 8 jaar volledige garantie op de baterijen.
Je kan ook nog een X aantal BTW terug krijgen van de fiscus bij aankoop van een Prius, ik dacht ongeveer een 5000 €. + weinig verkeersbelasting / jaar.
Volgens mij scheelt dit toch een aardig bedrag in de portemonee van de burger.
De baterijen zouden volledig gerecicleerd worden en terug herbruikt worden.
Ook andere electonica van made in Europa, ons afval, gaat naar Azië om te recicleren, dat vindt iedereen normaal. Maar als er een baterij na 10 à 12 jaar ( want ze geven 8 jaar garantie, dus moeten ze wel zeker zijn dat die baterij zeker 8 jaar meegaat, dus zeker ook langer ) terug gaat om herbruikt te worden, dat staat dan in een raport, niet dat ze dezelfde nikkel gebruiken om een nieuwe baterij te maken ipv voledig een nieuwe baterij te maken met nieuwe nikkel.
Er zijn nog zulke valse / verkeerde raporten in het verleden geweest over verschillende wagens.
In Amerika gebruiken ze ook een andere maatstaaf om onderzoeken te doen tegenover in Europa, dan zit er natuurlijk een groot verschil op tegen onze onderzoeken, deze mag je niet vergelijken met elkaar, ze geven een totaal vertekend beeld over een onderzoek / uitslag.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]
.
.
Daarbij komt ook nog (iets positiefs) dat wanneer men meer LPG gaat rijden het onderhoud wat omhoog schiet en daardoor meer werkgelegenheid wordt gecreerd en meer wordt verkocht (en dus gekocht) en dus beter voor de economie en milieu is.
Maar ja....helaas...zoals iedereen weet zijn die overheidsonderzoekjes maar erg beperkt. Zij maken meestal een bewust gekozen steekproef (wat dan eigenlijk geen steekproef meer is) en dan het resultaat naar eigen wensen openbaar maakt.
Een mooi voorbeeld is de RAD (Regeling Agressieve Dieren). De honden worden afgerekend op basis van uiterlijk ipv karakter. Krommer kunnen ze het blijkbaar wel maken.
Maar ja....helaas...zoals iedereen weet zijn die overheidsonderzoekjes maar erg beperkt. Zij maken meestal een bewust gekozen steekproef (wat dan eigenlijk geen steekproef meer is) en dan het resultaat naar eigen wensen openbaar maakt.
Een mooi voorbeeld is de RAD (Regeling Agressieve Dieren). De honden worden afgerekend op basis van uiterlijk ipv karakter. Krommer kunnen ze het blijkbaar wel maken.
Zo niet...dan toch
Haha, ja zo ken ik er ook nog wel een paarmuis12 schreef:Daarbij komt ook nog (iets positiefs) dat wanneer men meer LPG gaat rijden het onderhoud wat omhoog schiet en daardoor meer werkgelegenheid wordt gecreerd en meer wordt verkocht (en dus gekocht) en dus beter voor de economie en milieu is.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
--> @mistermach1
- PoisonIvy66
zojuist op elsevierfiscaal.nl gelezen over de kilometerheffing:
Door afschaffen van de BPM, zal denk ik de vraag naar nieuwe auto's stijgen want deze zijn goedkoper geworden. De vraag naar gebruikte auto's zal daardoor gaan dalen, dus de waarde van je huidige (niet klassieke) auto zal dalen. En zo ga je dus dubbel betalen.
Ik hoop dat ik spoken zie!
Groeten,
Roel
Kabinet begint nog dit jaar met invoering kilometerheffing
20-06-2007
Het kabinet heeft besloten tot invoering van een landelijke kilometerheffing met een differentiatie naar tijd, plaats en milieukenmerken.
Door de grote fileproblematiek en de in het coalitieakkoord opgenomen randvoorwaarden wordt deze kabinetsperiode een eerste begin gemaakt met de invoering. Het kabinet neemt over de eerste stap na de zomer van 2007 een besluit. Naar rato zullen de bestaande autobelastingen worden afgeschaft. Hiermee worden de lasten eerlijker verdeeld over de weggebruikers, omdat al meteen wordt betaald naar gebruik in plaats van naar bezit. Voor weggebruikers die relatief weinig, schoon en zuinig autorijden zullen hierdoor de lasten dalen.
Om schokeffecten door een abrupte omzetting van de aanschafbelasting (BPM) in de kilometerheffing tegen te gaan, zal een deel van de BPM in het Belastingplan 2008 en daarna worden omgebouwd in de Motorrijtuigenbelasting (MRB). De netto opbrengsten van de kilometerheffing vloeien via het Infrastructuurfonds terug naar de verkeersinfrastructuur.
Ook op het terrein van de fiscale vergroening worden maatregelen genomen: producten en diensten die bijdragen aan de klimaatdoelstellingen moeten fiscaal aantrekkelijker worden gemaakt. Dit moet een rechtstreekse prikkel voor bedrijven worden om nieuwe duurzame producten en technieken te ontwikkelen. Zo gaan bijvoorbeeld in de BPM de milieuprestaties van auto's zwaarder meetellen.
Dus als ik het goed begrijp wordt de MRB eerst verhoogd, als compensatie voor het vervallen van de BPM. Da's fijn: iedereen die niet per direct een nieuwe auto (met minder BPM) koopt, zal dus per saldo meer gaan betalen. Als dan de kilometerheffing daadwerkelijk wordt ingevoerd, zal de kilometerheffing wel gaan aansluiten bij de verhoogde MRB zodat de gemiddelde autobezitter dan niet meer gaat betalen.Om schokeffecten door een abrupte omzetting van de aanschafbelasting (BPM) in de kilometerheffing tegen te gaan, zal een deel van de BPM in het Belastingplan 2008 en daarna worden omgebouwd in de Motorrijtuigenbelasting (MRB).
Door afschaffen van de BPM, zal denk ik de vraag naar nieuwe auto's stijgen want deze zijn goedkoper geworden. De vraag naar gebruikte auto's zal daardoor gaan dalen, dus de waarde van je huidige (niet klassieke) auto zal dalen. En zo ga je dus dubbel betalen.
Ik hoop dat ik spoken zie!
Groeten,
Roel
...Happiness is the road...
Voordat ze met deze onzin beginnen, moeten ze eerst maar zorgen voor een goed openbaar vervoer-netwerk.
Wij wonen nabij Heerenveen en ik werk in Assen. Er rijdt geen rechtstreekse bus of trein die kant op. Blijft dus over dat je met de auto moet, aangezien het geen nieuwe auto is (ook geen klassieker)....
Wij wonen nabij Heerenveen en ik werk in Assen. Er rijdt geen rechtstreekse bus of trein die kant op. Blijft dus over dat je met de auto moet, aangezien het geen nieuwe auto is (ook geen klassieker)....
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
Afschaffing van de BPM heeft per definitie gewoon een devaluatie van je auto tot gevolg. Wat ze willen is een geleidelijke afschaffing van de BPM, en de MRB, waardoor je alleen voor je kilometers gaat betalen. Op zich positief. Ben ik voor.
De controle op die kilometers is bij mij echter een punt van wrijving. Dure controle posten, nieuwe ambtenaren, en een hele administratieve rompslomp worden daarvoor in het leven geroepen. En al met al kan de regering straks precies zeggen waar ik op welk tijdstip gereden heb. Privacy wetgeving iemand?
Ook vervuilende auto's worden op de korrel genomen. Nu nog met een 'slurp-tax' die alleen voor nieuwe auto's geld, maar ik zie het ervan komen dat ook bestaande auto's ergens een verknipte belasting gaan krijgen omdat ze 'vervuilend' zijn. En een Mustang staat al bekend als een 'vervuilende' auto.
In plaats van dat ze simpel doen en het verrekenen met de benzineprijs (doen ze nu al met het 'tijdelijke' kwartje van Kok). Jij rijd veel? Veel benzine, dus veel betalen. Jij rijd met hoog verbruik (normaal gesproken gelijk gesteld aan vervuilend)? Meer benzine, dus meer betalen. Op die wijze betalen ook toeristen mee aan het geheel en is het allemaal eerlijker verdeeld. En de benzineprijs hoeft geeneens omhoog hiervoor: Dat 'kwartje van Kok' kan daar perfect voor gebruikt worden. Plus het bijkomende voordeel dat mijn privacy niet geschonden word.
En ik ben het met je eens dat het openbaar vervoer gewoon niet voldoende is, om mensen de auto uit te krijgen.
Ik zag trouwens gisteren op Belgie 2 ook een stuk in het nieuws (bij het voorbij zappen) over auto's van 13 en ouder die 'vervuilend' zouden zijn, en in de crusher zouden moeten? Had iets te maken met auto's van 1996 of zo. Kon het verhaal in ieder geval niet helemaal volgen.
De controle op die kilometers is bij mij echter een punt van wrijving. Dure controle posten, nieuwe ambtenaren, en een hele administratieve rompslomp worden daarvoor in het leven geroepen. En al met al kan de regering straks precies zeggen waar ik op welk tijdstip gereden heb. Privacy wetgeving iemand?
Ook vervuilende auto's worden op de korrel genomen. Nu nog met een 'slurp-tax' die alleen voor nieuwe auto's geld, maar ik zie het ervan komen dat ook bestaande auto's ergens een verknipte belasting gaan krijgen omdat ze 'vervuilend' zijn. En een Mustang staat al bekend als een 'vervuilende' auto.
In plaats van dat ze simpel doen en het verrekenen met de benzineprijs (doen ze nu al met het 'tijdelijke' kwartje van Kok). Jij rijd veel? Veel benzine, dus veel betalen. Jij rijd met hoog verbruik (normaal gesproken gelijk gesteld aan vervuilend)? Meer benzine, dus meer betalen. Op die wijze betalen ook toeristen mee aan het geheel en is het allemaal eerlijker verdeeld. En de benzineprijs hoeft geeneens omhoog hiervoor: Dat 'kwartje van Kok' kan daar perfect voor gebruikt worden. Plus het bijkomende voordeel dat mijn privacy niet geschonden word.
En ik ben het met je eens dat het openbaar vervoer gewoon niet voldoende is, om mensen de auto uit te krijgen.
Ik zag trouwens gisteren op Belgie 2 ook een stuk in het nieuws (bij het voorbij zappen) over auto's van 13 en ouder die 'vervuilend' zouden zijn, en in de crusher zouden moeten? Had iets te maken met auto's van 1996 of zo. Kon het verhaal in ieder geval niet helemaal volgen.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- PoisonIvy66
Wat denk je van je eigen kilometerteller. Die geeft precies aan hoeveel jij hebt gereden en is dus de beste basis voor een kilometerheffing. Daarvoor heb je geen controleposten voor nodig.Neko- schreef: De controle op die kilometers is bij mij echter een punt van wrijving. Dure controle posten, nieuwe ambtenaren, en een hele administratieve rompslomp worden daarvoor in het leven geroepen. En al met al kan de regering straks precies zeggen waar ik op welk tijdstip gereden heb. Privacy wetgeving iemand?
Je doet alleen een jaarlijkse opgaaf aan de belastingdienst.
Of een opgaaf tijdens de APK en bij aankoop/verkoop van de auto. Je hebt altijd een reele begin- en eindstand van de kilometerteller. Je betaalt dan gewoon maandelijks een voorschot en eens per jaar (of bij verkoop) een afrekening. Dan wordt die fijne belastingdienst nog meer overbelast en kunnen ze het werk helemaal niet meer aan (what's new).
Met het idee van "de verbruiker/vervuiler betaalt" ben ik ook voor invoering van een kilometerheffing. En inderdaad is dan een heffing via de brandstof veel eenvoudiger. Maar dan verander je het rijden in een (voorheen) belastingvrije klassieker ineens in een dure hobbie.
Tja, leuker kunnen we het niet maken....
Kilometerteller kan inderdaad een goede zijn... Alleen omdat de kilometerteller afwijkt (de politie corrigeert al 4 of 5 kilometer) is deze voor dit soort dingen in mijn ogen niet echt betrouwbaar. En ik heb een mijlenteller... Gaan ze bij de terugrekening naar kilometers uit van 1,6 kilometer per mijl, of 1,60926939 kilometer per mijl?
Daarnaast is de regering van wat ik ervan gehoord heb echt van plan het met camera's en poortjes te gaan doen, daar ze automobilisten op bepaalde wegstukken extra willen laten betalen en ook gebaseerd op de tijdstippen dat je ergens rijd tarieven willen invoeren. Dus dan moeten ze wel naar camera controles enzo.
Die klassieker blijft overigens belastingvrij, maar je zult het met me eens zijn dat klassiekers slechts een deel van het jaar gereden worden. Ook met het oog op de verzekering. En die heffing van de brandstof zit al in het 'kwartje van Kok' dus het zou niet duurder hoeven worden. Natuurlijk gaat de regering wel extra geld erop gooien, omdat ze gewoon de inkomsten van BPM en MRB niet kunnen missen om de begroting sluitend te krijgen.
De Belastingdienst heeft trouwens redelijke issues. Hoorde vanmorgen dat werkgevers opnieuw gegevens moeten aanleveren omdat er wat dingen in de software niet werken.
Daarnaast is de regering van wat ik ervan gehoord heb echt van plan het met camera's en poortjes te gaan doen, daar ze automobilisten op bepaalde wegstukken extra willen laten betalen en ook gebaseerd op de tijdstippen dat je ergens rijd tarieven willen invoeren. Dus dan moeten ze wel naar camera controles enzo.
Die klassieker blijft overigens belastingvrij, maar je zult het met me eens zijn dat klassiekers slechts een deel van het jaar gereden worden. Ook met het oog op de verzekering. En die heffing van de brandstof zit al in het 'kwartje van Kok' dus het zou niet duurder hoeven worden. Natuurlijk gaat de regering wel extra geld erop gooien, omdat ze gewoon de inkomsten van BPM en MRB niet kunnen missen om de begroting sluitend te krijgen.
De Belastingdienst heeft trouwens redelijke issues. Hoorde vanmorgen dat werkgevers opnieuw gegevens moeten aanleveren omdat er wat dingen in de software niet werken.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
- PoisonIvy66
Hou op, Hou op. Ik ben 1 van de gelukkigen die dat straks allemaal opnieuw mag gaan verzenden......Neko- schreef:De Belastingdienst heeft trouwens redelijke issues. Hoorde vanmorgen dat werkgevers opnieuw gegevens moeten aanleveren omdat er wat dingen in de software niet werken.
En dat terwijl die gegevens allang bij de belastingdienst zijn. Ze kunnen ze alleen niet verwerken. duh!
wij hebben trouwens een km/mile-afwijking van 15%.
Bij ons is 1 mijl dus 1,84 kilometer (banden zijn te groot).
Maar het "criminele circuit" komt dan ook weer om de hoek kijken t.a.v. terugdraaien van km-meters of ander klokje er in.
Maw 't is geen oplossing.
Simpelste is zoals Neko zei, gewoon in de brandstof. Dan betalen de buitenlandse toeristen ook mee.
Ze zitten gewoon met de financiering van de evt. afschaffing van BPM in de maag.
Bij ons is 1 mijl dus 1,84 kilometer (banden zijn te groot).
Maar het "criminele circuit" komt dan ook weer om de hoek kijken t.a.v. terugdraaien van km-meters of ander klokje er in.
Maw 't is geen oplossing.
Simpelste is zoals Neko zei, gewoon in de brandstof. Dan betalen de buitenlandse toeristen ook mee.
Ze zitten gewoon met de financiering van de evt. afschaffing van BPM in de maag.
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
1974 VW412e
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Openbaar vervoer enkeltje Rotterdam Emmen voor 2 man 72 euro !!?.
Is het nog goedkoper om een auto te huren .
Met deze prijzen blijft de trein leeg !
Is het nog goedkoper om een auto te huren .
Met deze prijzen blijft de trein leeg !
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
- PoisonIvy66