Ik heb nu al enkele filmjes gezien maar...... ik vrees dat dit niet meer goed komt. Volgens mij is het zo rot dat hij zelfs door z'n achteras gezakt is. Jammer dat ze er 50 jaar geleden niet iets meer zorg aan besteed hebben. http://www.youtube.com/watch?v=reKfD8lNhac
Lex
EX--Baby-blue, wit-vinyldakje en pony interieur--
Pluk de dag >> morgen kan de benzine op zijn.
http://www.cardomain.com/ride/3092830
En origineel!!! Geen modicficaties, geen repro's.... Alles origineel... Maar het doet wel zeer om een nieuwe (toen in ieder geval nog nieuw) auto in die staat te zien...
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Ik vind het ook wel jammer, zo. Op die bovenste foto van Peer is toch goed te zien wat een automobiel "sculptuur" deze auto was/is. Dat ding was toch meer kunst dan gebruiksvoorwerp?
Ik heb me nooit zo verdiept in Chryslers dus heb nog wat ge-googeld:
Een aardig artikel over de '57 Belvedere, met als citaat alvast:
By some accounts, the Belvederes were among the most rust-prone cars ever built -- which does not bode well for Tulsa's buried car.
Ze hadden hem best onder de grond kunnen bewaren maar dan in ieder geval vochtdicht! Helaas mocht het niet zo wezen.
Nu de Belvedere zo in het nieuws is geweest, kun je er vergif op innemen (aub niet letterlijk doen) dat de vraag naar dit model stijgt en daarmee dus ook de prijs! Ik weet niet hoeveel van deze modellen er nog te vinden zijn. Maar als het tot gevolg heeft dat er weer een aantal gerestaureerd gaan worden, dan is dat natuurlijk mooi meegenomen.
Maar de inpact zal wel niet zo groot zijn als Eleanor had op vraag naar de 67-er fastback.
Als je de foto,s op de site bekijkt,vrees ik dat deze auto naar de junkyard kan.
Toch wel heel erg zonde,maar wat verwacht je na 50 jaar in het water te hebben gestaan(10 feet = ongev. 3 meter).
Maar wie weet,na wat laswerk en een goede paintjob is het nog steeds een nieuwe auto,met weinig miles op de teller
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.