Koppakking Hyundai H200? advies gevraagd.

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
robbert.b.

Koppakking Hyundai H200? advies gevraagd.

Bericht door robbert.b. »

even een vraag over een totaal andere auto.

Mijn vriendin rijd een Hyundai H200 voor het trekken van een paardrij trailer.
Echter bij het starten en na het opnieuw starten na warm gelopen, rookt de auto enorm.
Dit is wittige rook en het koelvloeistof niveau daalt schrikbarend snel.

Mijn conclusie ; lekke koppakking.

Ik heb een mooie ruimte om te sleutelen, heb goed gereedschap, een leeg weekend en een reserve auto.
Dus mogelijkheid genoeg om de pakking zelf te vervangen.
Echter is dit verstandig?
Het zou dan de eerste keer dat ik een kop van een motor afhaal en dan moet het gelijk goed zijn.

Ook beschik ik niet over de goede specificatie's betreffende het aantal torgue gewenst voor het aandraaien van de bouten.

De motor is niet te heet geworden, maar mag ik dan concluderen dat de kop niet gevlakt hoeft te worden?

Ik wil het graag zelf doen om het te leren en om geld te sparen.

Advies gevraagd?
Life is great when driving real American muscle....
peer

Bericht door peer »

Zelf heb ik een soort gelijk iets gehad met een peugeot 106. De auto van mijn zus. Het vals allemaal best mee maar je moet wel de juiste gegevens hebben en vooral het juiste gereedschap.

Ik heb er 3 weken over gedaan omdat ik alles rustig aan gedaan heb en omdat het vlakken van de kop uitbesteed moest worden.

Als je het zelf gaat doen, maak veel foto's en noteer precies hoe alles staat en vast zit. zoek een werkboek van de auto daarin wordt heel veel uitgelegd. (als de auto wat ouder is dan kan ik er misschien wel in pdf formaat aankomen maar dan moet ik ook het jaartal en motor type hebben)

Je zal de kop waarschijnlijk moeten laten controleren of het nodig is om te vlakken en controleren op haar scheurtjes. Daarnaast moet je ook rekening houden met de timing en alles van je kleppen.

Maar omdat je ook onderdelen zult moeten bestellen en de kop moet laten controleren zal het niet makkelijk zijn om het allemaal in 1 weekend te doen.
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Als het een diesel is moet je de pomp ook opnieuw af laten stellen, dat kun je bijna niet zelf.

Kop altijd laten vlakken, scheelt je ook nog pakking-schrappen aan één kant...

Aantrekkoppels heb je zeker nodig, anders gaat het echt mis.

Verder is het wel te doen..
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Een maat van me had ook een H200 en deze auto's hebben allemaal dit probleem; De koppen trekken krom.

Ik ben bang dat ook bij deze de koppen kromgetrokken zijn.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
PureVision
Contacteer:

Bericht door PureVision »

Als je de pomp niet losmaakt of er afhaalt hoeft deze niet opnieuw afgesteld te worden. Zoek een werkboek om erbij te houden waar alles tegoei in uitgelegd staat, bekijk en lees dit al eens een avond goed door. En zorg dat je het juiste materiaal al hebt voor je eraan begint. Als je het goed wil doen laat dan je kop effe terug vlakken. Het is maar een kleine moeite en kan je veel zorgen achteraf besparen.
1965 Fastback V8
bartuitschaijk

Bericht door bartuitschaijk »

en je moet hopen dat je echt een gat/spoor in je koppakking ziet, anders moet je hem zeker laten afpersen, kan ook nl. ergens een waterkanaal gescheurd zijn wat jij op het blote oog niet kunt zien.

Bart

ps mij lijkt het persoonlijk verstandiger om met een 'simpel' blok te beginnen zoals bv. een mustang of opel corsa ofzo...
hwystang

Bericht door hwystang »

Je moet je kop altijd laten vlakken , want hij gaat niet zomaar lekken.
Alleen bij een Hundia mag je blij zijn als -ie nog te vlakken is , meestal zijn ze zo krom , dat er een nieuwe op moet.

grtz, Peter
Albert

Bericht door Albert »

Het lijkt mij verstandig om evengoed af te laten persen.Voor hetzelfde geld is het je koppakking niet, maar een kleinigheid.Dan doe je mischien een hoop werk wat niet nodig is.

gr Albert
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”