Hittebestandige lak voor uitlaatspruitstukken?
Moderator: Shelby GT-H
Hittebestandige lak voor uitlaatspruitstukken?
Ik heb mijn uitlaatspruitstukken (geen headers!) gisteren gestraald en wil deze spuiten met een hittebestendige lak van b.v. Motip. Nu zie ik op heel veel meetings gecoate spruitstukken waar de roest doorheen komt of waar de lak weer afvalt, iets wat ik probeer te voorkomen. Heeft er iemand ervaring, tips met dit soort lakken?
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Re: Hittebestandige lak voor uitlaatspruitsukken?
Ben bang dat dat niet mee gaat vallen Erwin,ze worden nu eenmaal erg warmDakloos schreef:Ik heb mijn uitlaatspruitstukken (geen headers!) gisteren gestraald en wil deze spuiten met een hittebestendige lak van b.v. Motip. Nu zie ik op heel veel meetings gecoate spruitstukken waar de roest doorheen komt of waar de lak weer afvalt, iets wat ik probeer te voorkomen. Heeft er iemand ervaring, tips met dit soort lakken?
Kan je ze niet ergens ceramisch laten coaten?
dat zal de enigste manier zijn denk ik.
PS,is poedercoating geen optie dat kan ook veel hebben
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Ton BlingBling schreef:Geloof dat Ronald Twister en wat meer vanaf weet .
Ik heb wel eens m'n headers keramisch laten coaten, idd
Dat was via Bos V8 Supercars, in Gouderak, die iemand had in de buurt van Eindhoven.
Ik heb echter nog geen ervaring ermee, hoe het houdt, omdat de headers niet bleken te passen........
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 66fastback
hoi Erwin
Ik heb daar ooit eens over gesproken met iemand op dit forum.
Thermish verzinken is een optie (chooperen) maar ik weet zo gaauw niet waar je dat kan laten doen.
Ook een optie waar ik veel over hoorde in America is rust-oleum lak (spuitbus) dit merk heeft een lak special gemaakt om barbecues te spuiten.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar als het sterk genoeg is om hete kolen te verdragen lijkt mij een spruitstuk ook geen probleem.
De specificatie zegt dat het 750 graden kan verdragen en het is er in alu, metalic grey, en zwart.
Eric
Ik heb daar ooit eens over gesproken met iemand op dit forum.
Thermish verzinken is een optie (chooperen) maar ik weet zo gaauw niet waar je dat kan laten doen.
Ook een optie waar ik veel over hoorde in America is rust-oleum lak (spuitbus) dit merk heeft een lak special gemaakt om barbecues te spuiten.
Ik heb hier zelf geen ervaring mee maar als het sterk genoeg is om hete kolen te verdragen lijkt mij een spruitstuk ook geen probleem.
De specificatie zegt dat het 750 graden kan verdragen en het is er in alu, metalic grey, en zwart.
Eric
1966 factory GT fastback
A code 289 with 4 speed manual
A code 289 with 4 speed manual
- 65-fastback
heb goeie ervaringen met de lak die 1200grade C kan weerstaan.
ook te koop bij brezan. belangrijk is wel de manier van spiuten.
eerst dun laagje, dan headers of spruitstuk in de volle zon leggen zodat ze opwarmen,weer een nieuwe laag eroverheen, en zo een laag of 4 verdergaan. makkelijker is met een oven, maar opdeze manier werkt het ook.
eerst dun laagje, dan headers of spruitstuk in de volle zon leggen zodat ze opwarmen,weer een nieuwe laag eroverheen, en zo een laag of 4 verdergaan. makkelijker is met een oven, maar opdeze manier werkt het ook.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
uitlaatspruitstuk
Choperen werkt goed,
spuiten met zinkspray heb ik ook goede ervaringen mee,de zink brand vast op het gietijzer,
hittebestendige lakken iets minder goed maar goed aanbrengen in dunne lagen en uitharden tussendoor door op te warmen tot minimaal 300 graden zorgt ook voor een behoorlijk resultaat,
Groet,
Jack
spuiten met zinkspray heb ik ook goede ervaringen mee,de zink brand vast op het gietijzer,
hittebestendige lakken iets minder goed maar goed aanbrengen in dunne lagen en uitharden tussendoor door op te warmen tot minimaal 300 graden zorgt ook voor een behoorlijk resultaat,
Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
1200 graden Celcius?????65-fastback schreef:heb goeie ervaringen met de lak die 1200grade C kan weerstaan.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- 65-fastback
volgens de tekst op de spuitbus.Dakloos schreef:1200 graden Celcius?????65-fastback schreef:heb goeie ervaringen met de lak die 1200grade C kan weerstaan.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
- 65-fastback
Kan de lak er wel tegen kunnen.Zal wel 1200F oftwel zo'n 650 graden Celcius zijn? Gietijzer smelt namelijk bij zo'n 1200C.
Ik heb mijn longtube headers thermisch laten verzinken en dat blijft aardig goed zitten het toplaagje bladert op sommige plekken (2%) iets maar er zitten een laagje op de buis en roest niet.
Jacco