nieuwe lifters

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

JaCo

lifters

Bericht door JaCo »

Claire schreef:Na een dag nadenken (duurt altijd ff bij mij) heb ik vanmiddeg een compressie meter geleend. Het zou kunnen dat de kleppen niet helemaal dicht gaan. Ondanks dat het stellen volgens het boekje is gedaan, gaan we ons nu maar eens op de kleppen concentreren.
Wordt vervolgt....
Wellicht een overbodige vraag maar had je de lifters "verzopen" zodat ze goed gevuld waren voordat je ze monteerde??

Groet,
Jack
Convertible 66 5.0 HO EFI, T56 AOD, Hedmans & flowmaster40, PB vented disks F&R, Electric Power Steering, custom interior.
Dirk
Contacteer:

Bericht door Dirk »

Hoeft helemaal nie hoor da verzuipen.
zodra de motor draaid zelfs op één cylinder pompen ze zichzelf op.
GRT. :welcome:
Mustang racecar 1967 coupe
Claire

Bericht door Claire »

Update: ik heb alleen compressie op de nr 8 cilinder. Bij de rest slaat de meter niet eens uit. Dus nu maar de garage in, kleppendeksels eraf en opnieuw stellen. :doc:
@ Jack: ik heb olie in de lifters gedaan, maar goed gevuld kan ik je niet vertellen.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Dirk schreef:Hoeft helemaal nie hoor da verzuipen.
zodra de motor draaid zelfs op één cylinder pompen ze zichzelf op.
GRT. :welcome:
dat is wel degelijk aan te raden,... lifters droog in je motor proppen is niet slim...

verder,Ford is niet ... , dat is Chebby, denk je dit in, had je dit probleem bij een Chebby gehad, had je continu achterin de motorruimte kunnen kruipen om ze de ontsteking niet op een fatsoenlijke plaats konden zetten

,maar begin idd opnieuw met je kleppen te stellen, en check of je verdeler wel rond draait. heb je dit gedaan en draait hij, check je ontstekings volgorde en kijk of het de goede is, je had het ook ergens over de 351W volgorde, maar check of je de 302 (15426378) volgorde aangehouden hebt

wat plaatjes ter verduidelijking
Afbeelding
Afbeelding

daarna, begin dan met cilinder 1 op BDP te zetten , kijk of je in de goede cyclus zit, dus beide kleppen van cil1 moeten dicht staan, en dan je ontsteking erin en ook op cilinder 1 zetten, op je kap zal cil.1 aangemerkt staan, zo niet pak dan de aansluiting op je rotor die naar cil. 8 wijst.. dus op de foto van de bovenste 2 aansluiting , de rechter.

dan alles weer aansluiten en proberen

kijk verder alles electrisch na, heb je nog een punten ontsteking? stel deze ook even af, zit alles goed vast, alle connecties (elektrisch), zijn alle bougiekabel nog goed?? kan zo zijn dat ze met los halen de geest gegeven hebben..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Claire

Bericht door Claire »

Even alvast een klein berichtje : DE MUSTANG LOOPT!!!!!!!!!!!!!! :smt026
Eindelijk horen we weer het vertrouwde geluid van onze mustang.
Piet zit nog te genieten in de garage ; hij zal jullie wel op de hoogte brengen. :D :lol:
Waarschijnlijk is hij nu een vreugdedans aan het maken :smt020
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Claire

Bericht door Claire »

Inderdaad, hij loopt. :flex: De kleppen heb ik eerst 1/8 slag teruggegeven. Toen weer de compressie meter erop en nog steeds geen resultaat. Weer 1/8 slag terug en toen had ik eeneens compressie. Alles aangesloten en na twee keer starten, lopen. :ok: Ja, ik heb gesteld volgens het boekje. (Chilton) Totaal zijn de kleppen dus 1/4 slag teruggedraaid. Blok schud nog wel vreselijk. Het lijkt alsof niet iedereen meedoet, maar alle uitlaatspruitstukken worden heet, dus iedereen heeft ontsteking.
Iedereen heel erg bedankt voor de tips en de opbeurende woorden. :up: Wat een topic moest worden van ff lifters vervangen, werden zomaar 4 bladzijden. (oh ja, ik heb Murphy gister ontslagen!)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Dirk
Contacteer:

Bericht door Dirk »

tuurlijk is het beter daét je ze verzuipt.
maar ik wilde zeggen dat het zeker ook lukt als het niet gebuerd is.
Als we elkaar helpen is dat alleen maar goeed bedoeld.
Ben benieuwd wat de oorzaak nu was Grt. dirk.
Mustang racecar 1967 coupe
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Dat is weer wat beter nieuws Piet :D

nu nog even alles netjes afstellen en gaan met die banaan :mrgreen:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Claire

Bericht door Claire »

Helaas is even afstellen toch weer een zaterdag knutselen geworden. het schudden van het blok werd veroorzaakt door het niet meedoen van 4 cilinders. Dan maar om de beurt de bougie kabels eraf om te ontdekken wie er niet meedoet. Daarna beide kleppendeksels eraf (gelukkig allebei de cylinderbanken) en kleppen van de niet meelopende cylinders terugstellen met 1/8 slag. Nu lopen dus alle cylinders mee. Maar je snapt het al, ik heb nu op sommige cylinders tikkende kleppen. :wallb:
Ja, ja, teveel teruggesteld. Hoe stel ik dan de kleppen op zo'n apparaat?
Niet volgens het boek, want dan zitten ze te strak. Moet het dan op de Chevy manier? (ik weet het, not done om dit te zeggen) met een lopende motor? :sorry:
Kan iemand mij advies geven over het kleppenstellen?
Positief puntje: ik ben al veeeeel verder dan vorige week zaterdag. Blok loopt redelijk, ik kan rijden. Ontsteking staat op tijd, dus wat loop ik nou te klagen? :oops:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
66hipowannebee
Donateur 2014

Bericht door 66hipowannebee »

Piet, ik heb geen idee of dat de chevy manier is,maar met lopende motor werkt prima,net zover aandraaien totdat de tik per klep weg is :wink:

alleen zou je het beste een oud kleppendeksel kunnen nemen en daar een sleuf bovenin slijpen anders word het een zooitje ivm de olie.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

1 van de 2 manieren volgens het shop manual en zoals ik het gedaan heb is:
Cilinder naar einde compressieslag (BPD) dus kleppen beide dicht.
Speling van de tuimelaar wegdraaien en dan nog 3/4 slag indraaien en dan de borg moer aandraaien.
En herhalen bij de andere cilinders.

En dat was bij een gereviseerde motor starten lopen.

Volgen mij moet als je het bij lopende motor doet ook nog 3/4 in verder indraaien om in het werkgebied te zitten van de lifter maar dat weet ik niet zeker.

Jacco
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Mustang68 schreef:1 van de 2 manieren volgens het shop manual en zoals ik het gedaan heb is:
Cilinder naar einde compressieslag (BPD) dus kleppen beide dicht.
Speling van de tuimelaar wegdraaien en dan nog 3/4 slag indraaien en dan de borg moer aandraaien.
En herhalen bij de andere cilinders.

En dat was bij een gereviseerde motor starten lopen.

Volgen mij moet als je het bij lopende motor doet ook nog 3/4 in verder indraaien om in het werkgebied te zitten van de lifter maar dat weet ik niet zeker.

Jacco
niet nog een keer 3/4 slag indraaien,.. 1/2 tot 3/4 na wegdraaien speling op je tuimelaars is voldoende..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Claire

Bericht door Claire »

Okee jongens,
bedankt voor de tips, ik had inderdaad volgens het boek gesteld. Dus 1/4 doorgedraaid na het verdwijnen van speling op de tuimelaars.
Nu ben ik dus weer terug bij af, op alle stoters zit nu speling. Op sommige teveel zodat de kleppen tikken. Ik ga zodadelijk weer aan de slag en probeer met draaiende (en warme) motor de kleppen te stellen.
We gaan het zien.....
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Frank

Bericht door Frank »

Zet hem op Claire! :smt023

Frank 8)
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
Claire

Bericht door Claire »

Eindelijk, klaar. Koud starten en hij sloeg gelijk aan. Geen getik van kleppen of zo. Rustig warm laten worden tot de thermostaat openging. Het enige tikken kwam van de PCV valve. Blok loopt nu keurig tussen de 500 en 600 rpm (onbelast) en in "D" 500 rpm. Niets meer aan de kleppen hoeven te doen. Rondje wezen rijden.... :ok: Lijkt wel of de Mustang nog nooit zo goed gelopen heeft. Dus nog even de nieuwe choke tube en fresh air tube geplaatst en nu voorlopig de kleppendeksels er niet meer af. :up:
Afbeelding
de choke en fresh air tube.
Op naar de volgende klus....de schokdempers :book:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Plaats reactie