zoals beschreven in het welkom forum ben ik bezig met mijn capri om te bouwen naar v8. Tijdens een leuke burnout of drift wil je niet met een stuk dif of aandrijfas staan te kijken dus wil er liever toch een orginele v8 as onder hebben.
probleem.. die capri's 1,5 zijn zo smal ik kan een v8 as inkorten, maar dat verzwakt mijn aandrijfassen weer :S iemand een idee waar smalle v8 assen onder zitten?
verder heb ik gehoord dat een v8 as altijd 5 wielbouten moet hebben. is dit waar? ik d8 dat er ook v8 types waren met 7,5" 4boutgaten
Capri heeft een starre as met bladveren en een Taunus niet.
Er is wel vaker een ombouw gedaan van een Capri met een V8. Meestal gaat er dan een blok in uit een 79-er mustang met dito as.
janse schreef:zoals beschreven in het welkom forum ben ik bezig met mijn capri om te bouwen naar v8. Tijdens een leuke burnout of drift wil je niet met een stuk dif of aandrijfas staan te kijken dus wil er liever toch een orginele v8 as onder hebben.
probleem.. die capri's 1,5 zijn zo smal ik kan een v8 as inkorten, maar dat verzwakt mijn aandrijfassen weer :S iemand een idee waar smalle v8 assen onder zitten?
verder heb ik gehoord dat een v8 as altijd 5 wielbouten moet hebben. is dit waar? ik d8 dat er ook v8 types waren met 7,5" 4boutgaten
kj[hr]
waar haal je het idee vandaan dat het inkorten van achterassen verzwakt??
dus de 95% van de dragrace wereld rijdt met soepstengels aan steekassen..
351-V8-power schreef:Capri heeft een starre as met bladveren en een Taunus niet.
Er is wel vaker een ombouw gedaan van een Capri met een V8. Meestal gaat er dan een blok in uit een 79-er mustang met dito as.
Ik heb er zelf helaas geen ervaring mee.
gr Ed
volgens mij hebben alle taunussen ook een starre achteras net als de capri
de granada en de sierra hebben een onafhankelijke as.
je zou een advertentie kunnen plaatsen op www.fordfreaks.nl [gratis]
hier in nieuwleusen rijden nog heel wat oude fordjes en er zijn nog veel onderdelen.
Laatst gewijzigd door alie-r op di 18 dec, 2007 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
andre
ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
janse schreef:zoals beschreven in het welkom forum ben ik bezig met mijn capri om te bouwen naar v8. Tijdens een leuke burnout of drift wil je niet met een stuk dif of aandrijfas staan te kijken dus wil er liever toch een orginele v8 as onder hebben.
kj[hr]
waar haal je het idee vandaan dat het inkorten van achterassen verzwakt??
dus de 95% van de dragrace wereld rijdt met soepstengels aan steekassen..
toch knap dat een topfueler van zn plek komt...
zolang je er maar een paar goede assen inpropt
ik ben maar een arme student.. je kunt assen laten maken en waarschijnlijk standaard kopen op bepaalde maten.. een idee wat een uurtje cnc bank kost heb ik t nog niet over programma en gereedschappen :S. goedkope optie: Doorzagen en lassen. (ik zie je wel lachen , als je maar weet hoe je het moet doen hou je een schappelijke kwaliteit over)
351-V8-power schreef:Capri heeft een starre as met bladveren en een Taunus niet.
gr Ed
wat ik zeker weet: taunus capri star. Granada sierra scorpio onafhankelijk.
hmm, interesant.. dito as?
kj
Laatst gewijzigd door janse op di 18 dec, 2007 18:59, 1 keer totaal gewijzigd.
gr Ed
volgens mij hebben alle taunussen ook een starre achteras net als de capri
de granada en de sierra hebben een onafhankelijke as.
je zou een advertentie kunnen plaatsen op www.fordfreaks.nl [gratis]
hier in nieuwleusen rijden nog heel wat oude fordjes en er zijn nog veel onderdelen.
Een goed lezer leest dat ik melde dat een capri een starre as heeft metbladveren en een Tauns niet.
Ik heb nooit gezegd dat een Taunus geen starre as heeft.
Een goed schijver had geschreven "en een taunus met schroefveren".
Het is dat ik weet dat een taunus een starre as heeft ander had ik ook gedacht dat het onafhankelijk met schroefveren was geweest.
Mustang68 schreef:Een goed schijver had geschreven "en een taunus met schroefveren".
Het is dat ik weet dat een taunus een starre as heeft ander had ik ook gedacht dat het onafhankelijk met schroefveren was geweest.
Jacco
Zal ik niet gewoon zelf uitmaken wat ik schrijf??
Ik kan er weinig aan doen als een ander het niet begrijpt.
gr Ed
Maar als je wilt dat anderen je niet verkeerd begrijpen, zou je voor het plaatsen van je bericht even kunnen kijken of je bericht helemaal duidelijk is (ook voor anderen).
Of je geeft gewoon toe dat jouw omschrijving op verschillende manieren geinterpreteerd kan worden.