Hallo,
Ik wil de caburateur van mijn Must. bj.79 2.3 turbo schoonmaken en heb hem er dus afgehaald, maar kan hem niet uitelkaar krijgen.
Het lijkt net of er vloeibare pakking tussen zit.
Nu is mijn vraag, of er iemand een tip voor mij heeft om dat ding uitelkaar te krijgen en waar kan ik hem het beste mee schoonmaken?
Groetjes Pieter
Caburateur
Moderator: Shelby GT-H
Hoi Pieter,
De mijne zat ook goed ineen geplakt (64 falcon).
Maar dat had te maken met een 40 jaar oude pakking.
Zowiezo is het handig om een revisieset bij de hand te hebben.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over eventuele gescheurde pakkingen, en je hebt meteen alle slijtage onderdelen bij de hand. Ik moest in ieder geval veel van de bijgeleverde zaken gebruiken.
Schoonmaken, warm water met schoonmaak azijn, niet te lang, anders wordt er van alles aangetast, daarna goed schoonmaken met schoon war mater en met de fietspomp of echte luchtdruk de kanalen uitblazen.
Ook mogelijk:
wasbenzine.
wd40, maar pas dan op voor je messing onderdelen, die worden daardoor aangetast.
Vooral heel secuur en geordend werken.
Succes,
Greetz Rinke
De mijne zat ook goed ineen geplakt (64 falcon).
Maar dat had te maken met een 40 jaar oude pakking.
Zowiezo is het handig om een revisieset bij de hand te hebben.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken over eventuele gescheurde pakkingen, en je hebt meteen alle slijtage onderdelen bij de hand. Ik moest in ieder geval veel van de bijgeleverde zaken gebruiken.
Schoonmaken, warm water met schoonmaak azijn, niet te lang, anders wordt er van alles aangetast, daarna goed schoonmaken met schoon war mater en met de fietspomp of echte luchtdruk de kanalen uitblazen.
Ook mogelijk:
wasbenzine.
wd40, maar pas dan op voor je messing onderdelen, die worden daardoor aangetast.
Vooral heel secuur en geordend werken.
Succes,
Greetz Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
170 CiD 6-inline
Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam