Kan iemand mij helpen?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Frank

Kan iemand mij helpen?

Bericht door Frank »

Juli dit jaar ben ik van plan om samen met een goede vriend een rondreis door Amerika te maken. Dit ter afsluiting van ons studentenleven. :hiding:

Afgelopen maand november ben ik al i.v.m. mijn afstudeerstage in New Orleans geweest. Dit was een geweldige ervaring voor mij en het Amerika-virus is na deze reis alleen nog maar heviger geworden...

We zijn inmiddels bezig met de voorbereidingen hiervoor. Het plan is om een oude auto met airstream (caravan) te kopen en vervolgens veel rond te trekken. Het kopen hiervan zal geen problemen opleveren. Echter het verzekeren hiervan is een ander verhaal. Ik heb inmiddels bij verschillende personen navraag gedaan, alleen heeft niemand mij hier echt verder mee kunnen helpen. :roll:

Weet iemand hoe dit in z'n werk gaat? Heeft iemand van dit forum ervaring met het kopen en vervolgens verzekeren van een auto in Amerika?

Frank 8)
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Frank, leuk vooruitzicht. Kan je niet helpen. Zwaar K he dat studentenleven....... :wink:
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Mustang_bartje
Contacteer:

Bericht door Mustang_bartje »

ik zou de vraag even voorleggen bij hans van www.usa2ned.com , hij bezit zelf airstreams en is naar texas verhuisd. Succes!
Mustang 2006 blauw
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

ik zou de vraag even voorleggen bij hans van www.usa2ned.com , hij bezit zelf airstreams en is naar texas verhuisd. Succes!
Is dat niet Hollandranch?
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Auto kopen in Amerika en toeren gaat niet lukken, want voor de verzekering heb je een social security number nodig...

Kijk ff op het forum van www.allesamerika.com , daar kun je o.a. heel wat vinden over dit onderwerp.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
DennisStang

Bericht door DennisStang »

Leuk plan! :)

Er heeft een tijd terug in de Autoweek een verslag van een reporter die ongeveer hetzelfde heeft gedaan met zijn gezin.. dat verzekeren als buitenlander (tijdelijke verzekeraar) zijnde was idd een heel gedoe. In dat artikel (wat verspreid was over, ik geloof, 3 uitgaven) stond aardig beschreven hoe dat in zijn werk ging..

Zal eens even gaan zoeken. Ik heb het tijdschrift niet meer, maar misschien op de site?

Greetz.
Groet,

Dennis.

SOLD <<< Silver Blue '66 hardtop, vinyl top, 289 Cui, AT, PS >>> SOLD

Weer rustig aan zoekende, nu naar een '67-'68 coupé V8..
Mustangwacko
Retired Moderator

Bericht door Mustangwacko »

Frank,
Toen ik in de VS studeerde (91-92) kon ik pas een auto kopen + title op naam + verzekeren (via AAA), na het halen van mijn Amerikaans (Michigan) rijbewijs.
En dat kon alleen maar met een woonadres in de VS (campus!) en een geldige verblijfsvergunning (studenten visum).

Sinds 9-11 zal het er niet makkelijker op geworden zijn, lijkt mij.

Wel een erg leuk plan. Hou ons op de hoogte.
Jacco
"I got my kicks driving a sixty-six"
Joor

Bericht door Joor »

Weet niet waar ik meer jaloers op ben, dat je op je 23e al een fastback gt hebt of dat je bijna afstudeerd.

Ik doe geloof ik toch iets verkeerd...
Joris

Binnenkort: Toyota Aygo
NS Jaartrajectkaart
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

Joor schreef:Weet niet waar ik meer jaloers op ben, dat je op je 23e al een fastback gt hebt of dat je bijna afstudeerd.

Ik doe geloof ik toch iets verkeerd...
Anders ik wel... :shock:
1970 Mustang Hardtop
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Kop op jongens! Hard werken!!!
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Joor

Bericht door Joor »

RobSchipper schreef:Kop op jongens! Hard werken!!!
Tja dat doe ik ook wel, maar voor €2,03 (=stagevergoeding) per uur schiet het niet echt op...

Maar voordat hier een discussie losbarst over studenten die dan wel teveel of te weinig krijgen, ik kan gewoon eten kopen en in een huis wonen. En die mustang...die komt er wel
Frank

Bericht door Frank »

Van een stagevergoeding ben ik ook nog nooit rijk geworden.

Maar de enige manier waarop je het voor elkaar krijgt is door te werken inderdaad... (stage is iets anders dan werken)

Maar goed, back to the point:

In elk geval bedankt voor de reacties tot dusver.

Via een andere informatiebron heb ik een internetadres gekregen van een assurantiekantoor die een autoverzekering voor niet-staatburgers kan regelen! En voor zover bekend is hier geen enkele ongewone documentatie voor nodig. Ik ga zo spoedig mogelijk contact opnemen met deze instantie.

@Jacco: Ik ga jullie zeker op de hoogte houden! Wekelijks zijn we weer met dingen bezig om uit te zoeken. Stukje bij beetje zullen we er komen...

Frank 8)
- Ford Mustang Fastback Factory GT '66, 4V 289 Ci V8, 5 speed, headers en Flowmasters.
- Chevrolet Impala Sport Coupe 1959, 348 Ci V8, Tri-Power, 4 speed
gert-jan

Bericht door gert-jan »

Moet kunnen zonder dat je een ingezetene bent.
Je kunt een 1 of andere permit aanvragen en dan kun je dacht ik 15 dagen door de steets rijden. Kosten voor zo'n permit 9 euro (?).
1968 Mustang Coupe 289
1974 VW412e
07fl0

Bericht door 07fl0 »

Ik heb voor mijn studie 6 maanden in amerika gezeten. Verzekeren was toen geen probleem. Echter hadden wij natuurlijk een studentenvisum.

Succes ermee, ben benieuwd ;)
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

Mustang_bartje schreef:ik zou de vraag even voorleggen bij hans van www.usa2ned.com , hij bezit zelf airstreams en is naar texas verhuisd. Succes!
Je kan een Amerikaanse auto verzekeren bij Alessi in Nederland, zie http://www.alessie.com/nederlands/html/ ... anada.html Er zijn ook mogelijkheden binnen Amerika, maar vaak erg duur. Trailers is een ander verhaal denk ik, zou op mijn naam kunnen en ik verhuur hem ofzo, alles kan, zelfs hier.
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”