Kofferbakrubber 65-66 ?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Dakloos
Super User

Kofferbakrubber 65-66 ?

Bericht door Dakloos »

Vorige week heb ik mijn kofferbakrubber in het deksel gelijmd van m'n 66'er convertible. Precies zoals het hoort, met het open einde naar binnen gericht. Niets aan de hand zou je zeggen....maar....nu moet ik heel veel moeite doen om het deksel te sluiten! Zit het deksel eenmaal dicht dan staat dan hij aan de achterkant zeker 5 a 6 mm te hoog. Ik dacht dat het misschien wel te maken zou hebben met het feit dat het rubber zou moeten "zetten" maar na een week is er nog niets veranderd. Opnieuw afstellen heeft geen zin want aan de scharnierkant zit hij perfect. Wie heeft raad?
Erwin

1966 convertible
pony-'68

Bericht door pony-'68 »

Awel, ik heb net hetzelfde voor gehad met mijn '68 cabrio, ik dacht eerst dat het te maken had met het nieuwe deksel dat erop stond.
Vanalles geprobeert maar ik bleef ook een opening houden. Ik heb toen de rubber terug van de deksel gehaald en de rubber op de bak zelf geplaatst, met de opening naar beneden, over de binneste rand van de opening van de kofferbak. Alles sluit nu perfect af en is ook waterdicht.
Ik weet het; niet écht zoals het hoort maar werkt wel.
Misschien heb je hier wat aan, succes.
If God had an engine, He would

sound like a Mustang
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

pony-'68 schreef:Awel, ik heb net hetzelfde voor gehad met mijn '68 cabrio, ik dacht eerst dat het te maken had met het nieuwe deksel dat erop stond.
Vanalles geprobeert maar ik bleef ook een opening houden. Ik heb toen de rubber terug van de deksel gehaald en de rubber op de bak zelf geplaatst, met de opening naar beneden, over de binneste rand van de opening van de kofferbak. Alles sluit nu perfect af en is ook waterdicht.
Ik weet het; niet écht zoals het hoort maar werkt wel.
Misschien heb je hier wat aan, succes.
Bedankt, maar het rubber van een 68'er is anders als die van 65-66. Ik wil het ook perse monteren zoals het hoort. Het heeft bij honderduizenden Mustang goed gezeten dan zal het toch bij de ene ook moeten lukken!
Erwin

1966 convertible
johnh
Contacteer:

Bericht door johnh »

Erwin
Heb je wel de brede kant van het rubber aan de buiten kant zitten zie foto,
dan nog duurt het lang voordat de kofferbak goed sluit.
Afbeelding
Afbeelding
Groetjes John

Mustang convertible mei 1964
289 4V Atm D code
5F08D145999
-------------------------------------------------------
WWW.Aqualon.nl
www.moviecars.nl
www.fordmustangclub.nl
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Ik heb 'm net zo als jou zitten John. Vanmiddag even bij AHP langs geweest en daar een paar auto's bekeken. Het zit allemaal hetzelfde. Ik vermoed dat het gewoon een beetje meer tijd nodig heeft om te zetten. Bedankt in ieder geval voor de duidelijke foto's.
Erwin

1966 convertible
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”