vervolg over gordels achterin klassieke mustang

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

vervolg over gordels achterin klassieke mustang

Bericht door Aron66 »

In navolging van dit topic, open ik nu nog eentje met een algemene vraag over gordels?

http://www.verkeerenwaterstaat.nl/Image ... 100305.pdf

Ik vond deze folder, mischien wel interessant om eens door te lezen.

Mijn zoontje is bijna een jaar en is uit de maxicosi. Zonder gordel mag hij niet mee met de mustang totdat hij 3 is. Dan wel, zelfs zonder gordel. Dan zal een heupgordel voldoende zijn, maar hoe los ik dit op als ik de kinderstoel wil monteren. Isofix hadden ze niet in '66, en met een heupgordel kantelt de stoel naar voren. Een 4-puntsgordel tijdelijk monteren zou kunnen, maar mag je een kinderstoel wettelijk zo vastzetten? Wil toch in de zomer ijsjes met hem gaan eten in het weekend. :D

Aron
80stang

Bericht door 80stang »

Misschien kun je de kinderstoel met 2 spanbandjes vastzetten aan de achterbank?
Zelf ook wel eens gedaan, met spanbanden aan de rugleuning van de achterbank.

Greetingzz
Willem-Jan
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

je kind vastzetten met spanbanden aan een achterbank die er maar ingeklemd zit??

gooi dan je kind gelijk uit het raam tijdens het rijden...

gooi er wat werk tegenaan en maak deugdelijke bevestigings punten voor de stoel van je kids... maw, las gordelpunten in de bodem en rugleuning, bij bijv, een www.biesheuvel.nl kun je dat soort platen kopen..
'65 F100
2007 KTM 950 SM
FerdiV8

Bericht door FerdiV8 »

Inderdaad ben wel eens met Cobra302.
Het zijn je kind(eren) en die heeft/hebben alle veiligheid nodig die je maar kan bieden dus geen spanband gewoon voor zorgen dat je een fatsoenlijke gordel in je auto hebt.

Groetjes

Ferdi
Ford Mustang GT 05' convertible
Ford Racing Exhaust(126dB)
dennis19131
Contacteer:

Bericht door dennis19131 »

Ik heb ook in eerste instantie spanbanden gebruikt, overigens niet voor de max-cosie maar wel voor een stoeltje vanaf 1 jaar.

Tuurlijk moet je de banden niet aan de rugleuning monteren maar eerst de leuning eruit en dan achter door het het plaatwerk waar de bank tegen gemonteerd staat voeren en zo ook onder de zitting door, als je hier goede brede banden voor gebruikt is er niks aan de hand.

Ik heb nu een heupgordel achter gemonteerd, gewoon op de orginele bevestiging dus de stoel zit met 1 gordel vast, omdat ie klem zit kan ie niet kantelen zit prima zo, en trouwens ik denk dat de gemiddelde mustang bezitter ook groot is geworden zonder gordel of autostoeltje, :wink: .... ik ben ook los groot geworden in een MG, zaten dus ook geen gordels in.

o ja en me zoon wil maar met 1 auto en dat is die roooooie papa!
Hennie
Adverteerder

kinder zitje

Bericht door Hennie »

IN het begin had ik een balk achter de bank gemaakt zodat die bevestig in de kofferruimte als stevige verankering kon dienen.
de maxicosi en vervolg stoeltje zette ik dan met spanbanden vast, en dat ging altijd prima.
als je later die grotere stoeltjes hebt, die je normaal met gordels vast zet, kan dat heel goed met 4 punts ralley gordels, doe ik ook en ze zitten prima.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”