Mustang, Schade :(

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

alie-r

Bericht door alie-r »

hebben ook dat probleem gehad met de pickup.
ook zonder taxatie raport.
ik denk dat wat nico zegt niet opgaat.
is ongeveer hetzelfde als na een ongeluk de auto nog gaan verzekeren.
bij ons is toen een schade expert bij geweest, en die kijkt ook wat de verdere staat van de auto is en aan hand daarvan word het schadebedrag bepaald.
bij ons werd alle schade netjes opgelost en betaald.
hoop dat dit je wat gerust steld.
andre

ford transit 2.0 tdci 2009
ford granada 2.8i ghia 1984 lpg
ford F250 supercab 460ci v8 1978 camper special lpg
ford F150 ranger 5.0i 1985 lpg
ford mustang 200ci l6 1966 sprint
McQueen
Contacteer:

Bericht door McQueen »

Idd. Nico zijn advies opvolgen !
En zet hem ergens bij een Mustanggarage, die weten waarover ze spreken als de inspecteur komt.
Je kan/mag ook altijd ook nog een inspecteur van je eigen verzekering nemen welke kan discuteren over de waarde e.d. als je probs krijgt met de andere inspecteur.
Als je een waarde/schade raport kan laten zien van je eigen inspecteur, word dit nogal eens aanvaard door de tegenpartij/inspecteur.
En dus ook een prijs laten maken om hem te herstellen in een Mustanggarage, nu al snel. Heb je achteraf geen geloop als de taxatie telaag zou zijn, om te reklameren.

Heeeeeellllll spijtig dat dit is gebeurd, doeme toch.
Net nu dat de zomer eraan komt, hopenlijk is hij snel gemaakt en worden de kosten vergoed.

Jan.
[img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img] Let's Rock ! [img]http://i11.photobucket.com/albums/a168/jamazuki/Mustang/AmericanFlagWave.gif[/img]

.
iceman

Bericht door iceman »

de schade experts die door de verzekering aangesteld zijn,zijn echt geen boemannen.ze houden er echt wel rekening mee dat het om een oldtimer gaat en bepalen daar meestal ook de dagwaarde aan.als ie dan toch tatal los is ,ktijg je meestal wel een gunstig bedrag,met behoud van auto.maar zover zal het denk ik niet komen.het zijn ook automensen in hart en nieren.succes
mustang 68 302 engine
ford bronco 83,302 4x4-verkocht
alie-r

Bericht door alie-r »

ben het helemaal met iceman eens.
en als er een schade expert bij geweest is,en het staat je niet aan kan je altijd nog een ander laten komen.
schade experts werken vaak voor meerdere verzekeringen, en zijn er echt niet altijd op uit om in het voordeel van de verzekeringsmaatschapij te werken.
ze moeten de schade naar waarde taxeren en bekijken dan ook hoe de auto verder is/was voor het ongeluk.
het gaat vast goedkomen.
andre

peanuts

Bericht door peanuts »

dat is ff flink k.u.t. zeg :smt013 doet me denken aan die andere rooie 72-er coupe die in de berm was gereden ergens in Friesland(???) dacht ik. Die stond nog op MP dus mischien dat je daar onderdeeltjes van af kan slopen als die er nog staat.
'01 Mégane Coupé
Claire

Bericht door Claire »

heel veel sterkte en ik hoop op een positief resultaat na de schade expert.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
NordicDawn

Bericht door NordicDawn »

Dat is echt verschrikkelijk... wat een verschrikkelijke pech... Nu inderdaad maar hopen dat je er fatsoenlijk voor wordt vergoed.
1970 Mustang Hardtop
hwystang

Bericht door hwystang »

Dit is balen , het is het ergste wat je kan overkomen, zeker zonder taxatierapport.

Ik kan je vertellen dat een auto met deze schade echt wel economisch total loss gaat.
Gebaseerd op deze foto's praat je over 6 tot 10 duizend euro ,onderdelenprijzen zijn hier het moeilijkst vast te stellen omdat niet alles nieuw is te verkrijgen..

Total loss wordt bepaald door drie factoren .
De dagwaarde , het schadebedrag, en het bod , dat word gedaan door de schadeauto-handel.
De dagwaarde bij een klassieker wordt normaal gesproken bepaald door een taxatie door expert in een onderbouwd rapport.
Als dat niet voorhande is , gaat het expertiseburo vergelijkbaar materiaal zoeken voor een waardebepaling, ik zie vaak dat experts marktplaats.nl gebruiken om vergelijkbare auto's en prijzen op te zoeken. .

Dan wordt door de expert een restwaarde bepaald door het beschadigde voertuig aan te bieden aan de handel.

Je moet niet vergeten dat de auto voor jou meer waarde heeft , dan de economische waarde is.

Bij een klasieker moeten ook altijd de werkelijke facturen overlegd worden als er uitgekeerd wordt.

Jouw schadebedrijf moet onderhandelen met de expert over het uit te keren bedrag ,en deze adviseerd de verzekering wat ze uit moeten keren.
StefanB

Bericht door StefanB »

heb vandaag de schade-expert aan de lijn gehad, ze zijn er op uitgekomen er 4000 euro uitgekeert gaat worden.

De schade hersteller wil 5000 hebben om het te maken, di tkwam voornamelijk door de hoge onderdelen prijzen (motorkap 1000 eu etc.) ik ga dus zelf wel de onderdelen regelen wsch, want nieuwe kap kost 380 usd in de states, als dat met een container mee gaat hoeft dat niet meer als 400inc te kosten.

Moet nog eventjes aan kijken wat ik ermee doe. Mischien dat de auto ook wel zo de verkoop in gaat.. (geintresseerd? pm maar..)
1972 Ford Mustang Grande 351W 4bbl
alie-r

Bericht door alie-r »

motorkap kost 422 euri bij adams classic cars
dacht zelf dat de onderdelen voor een mustang niet veel duurder waren als een doornee european.
andre

Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

StefanB schreef: want nieuwe kap kost 380 usd in de states, als dat met een container mee gaat hoeft dat niet meer als 400inc te kosten.
je verkijkt jezelf sterk op de verzendkosten zoals ik het hier lees!

bel eens met Parts and Stuff in Nootdorp, die kan je best verder helpen...
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”