Overspuiten

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

falcongek

Bericht door falcongek »

66stangwhite schreef:Is een Mustang zo speciaal / lastig om te spuiten dan.... :oops:
Vaak moet een amerikaan geheel tot op het metaal kaal gehaald worden, omdat de moderne lak er niet mooi op pakt.

Mbt je vorige vraag,

Ik hoef mijn falcon niet opnieuw te strippen, ik wist dat ik hem zo tijdelijk mee zou krijgen.
We kijken hoeveel imperfecties er achter sierdelen ed verborgen gaan worden, daarna werkt hij de rest bij, ook de motorkap, daar zet ik nog geen ornamenten ed op, zodat hij hem makkelijk kan nabewerken.

Zijn motivatie, de lak is er nu in een keer op gespoten, als je nu alles gaat aanpakken loop ja dus kans op meer plaatsen waar de lak evt niet mooi op elkaar aansluit qua kleur ect, mijn falcon is in een metallic kleur gespoten met mica deeltjes, dus loop je een redelijke kans dat je bijwerkplekjes altijd blijft zien.
Bovendien heb ik er geen moeite mee als een lelijk plekje achter een sierdeel zit, waar niemand het ooit meer zal zien.

Verder kan hij zo als hij de motorkap gaat bijwerken mooi de beschadigingen die door mijn lompheid met scherpe objecten en puntige onderdelen ed zijn veroorzaakt bijwerken, zodat ik na het sleutelgeweld een mooie laklaag heb.

Zie onderschrift voor de spuiter, vergis je niet, ik ben er erg tevreden mee, want het is op deze puntjes na erg goed, naar tevredenheid gedaan, bij oplevering hebben we ook om de wagen heen gelopen en hebben we samen de puntjes bekeken.
Hij heeft de auto met olie gedragen lak gespoten ipv met watergedragen lak, dus heb ik een stuk minder van vogelenpoep ed te duchten

Greetz Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

@OKP
Strepen kan je kopen bij Auto5 (Carrefour) in alle mogelijke kleuren.
Ook de "vlammen"... ik heb de mijne daar gekocht en IK vind het mooi, anderen niet, maar het is MIJN wagen, dus....
Ieder zijn goesting.

Emiel
8)
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
MM

Bericht door MM »

Nog even terug op alle spuitprijzen die gegeven worden:

Kan het niet zijn dat iedereen gewoon 'genaaid' wordt waar hij bij staat. Dat er één of andere 'prijs-hoog-hou'-monopolie aan de gang is? (net zoals tussen de bierbrouwers vorig jaar)

Ik vindt het raar dat prijzen in zo'n korte tijd (een tijdsbestek van een paar jaar) zo gigantisch kunnen stijgen. Iets klopt daar niet denk ik.
Als ik zelf het strippen/lassen en kaalmaken doe hoop ik voor het laten spuiten van één kleur (en niet zo'n gigantisch kunstwerk als TonBlingBling :) ) toch echt niet meer dan €2500 kwijt te zijn.

En anders maar even connecties gaan checken.
PoisonIvy66

Bericht door PoisonIvy66 »

MM schreef:Ik vindt het raar dat prijzen in zo'n korte tijd (een tijdsbestek van een paar jaar) zo gigantisch kunnen stijgen. Iets klopt daar niet denk ik.
Vind je het nog steeds zo raar als je kijkt naar de prijsstijging in zijn algemeenheid? Hoeveel is de olieprijs de laatste jaren gestegen, en... bijvoorbeeld brood en Coca Cola. Om maar niet te zwijgen over loonkosten..... Iedereen zegt toch steeds dat met de invoering van de euro alles 2 x zo duur is geworden. Alle dagelijkse kosten zie je geleidelijk stijgen. Maar grote uitgaven als een spuiter zie je niet dagelijks, tenminste ik niet.

Ik wil de hoge prijzen niet verdedigen maar al de prijsstijgingen gaan niet voorbij aan een spuiter.
...Happiness is the road...
MM

Bericht door MM »

Daar heb je natuurlijk ook helemaal gelijk in! Zal wel grotendeels in de arbeid zitten, denk ik.

Ik maakte even een verkeerde vergelijking (met massaproducten). De prijsstijging van massaproducten valt wel mee over de afgelopen jaren, door de sterke concurrentie. Enfin, da's een heel ander onderwerp.

Het komt er dus op neer dat ik flink in de buidel moet tasten voor een mooie paintjob.
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

MM schreef:Nog even terug op alle spuitprijzen die gegeven worden:

Kan het niet zijn dat iedereen gewoon 'genaaid' wordt waar hij bij staat. Dat er één of andere 'prijs-hoog-hou'-monopolie aan de gang is? (net zoals tussen de bierbrouwers vorig jaar)

Ik vindt het raar dat prijzen in zo'n korte tijd (een tijdsbestek van een paar jaar) zo gigantisch kunnen stijgen. Iets klopt daar niet denk ik.
Als ik zelf het strippen/lassen en kaalmaken doe hoop ik voor het laten spuiten van één kleur (en niet zo'n gigantisch kunstwerk als TonBlingBling :) ) toch echt niet meer dan €2500 kwijt te zijn.

Mischief alleen in het geel koste mij 4000 euro ,de special paint nog eens ruim 2000 euro

Ik ben het met je eens dat de spuiterij prijzen belachelijk hoog zijn .
een kleine schade bv auto deur spuiten kost tussen de 600 en 800 euro .
En een hele auto voor 6000 tot 9000 euro zijn normale prijzen geworden.
en dat is dan inc monteren van de ramen en bumpers ed.

Ik heb zelf in 1980 een spuitcabine gehad en was toen 300 gulden kwijt aan de lak ed.
Voor een gemiddelde auto rekende ik 1250 tot 1600 gulden voor enkel spuiten.
De lak is tegenwoordig bijna 150 euro per liter dit zijn de waterbasis ivm het millieu.
Dus voor epoxy 6 liter ,primer 4 liter en lak 6 liter ben je al meer dan 1000 euro kwijt.
Zit alleen nu meer gif in de lak dan de op thinner basis ! .

Als je nu naar de kosten kijktvoor de spuiter is 3000 euro goedkoop ! .

Sorry hoor jongens maar ik denk dat er hier mensen zijn die denken dan ze het beter weten en een goedkoper adresje kunnen vinden .
Kijk eerst naar de kwaliteit van het werk en weet wat je doet .

Als je geen haast heb het kan je een adresje vinden die het onder de 3000 euro wil doen maar dan ben je de auto soms meer dan een jaar kwijt .
Goedkoper kan gewoon niet is mijn ervaring
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
ramon

Bericht door ramon »

ik denk dat en weet het zeker dat hier mensen zijn die het beter weten en ook nog iets te weinig ervaring hebben
66stangwhite

Bericht door 66stangwhite »

Misschief zal het heel goed kunnen weten denk ik daar hij zelf een "spuit"verleden heeft... Dus zoeken naar een goedkoop adresje kan wel eens in de categorie uitvallen van goedkoop is duurkoop.
Ben nu erg benieuwd naar de eerste persoon op het forum die zijn auto laat spuiten en wat dan het eindresultaat is qua kwaliteit en voor welke prijs?
grten
1966 mustang 200Ci 6 in lijn. Ext.: wit, int.: pony blauw / wit.
MM

Bericht door MM »

Ton BlingBling schreef:
MM schreef:Nog even terug op alle spuitprijzen die gegeven worden:

Mischief alleen in het geel koste mij 4000 euro ,de special paint nog eens ruim 2000 euro

Ik ben het met je eens dat de spuiterij prijzen belachelijk hoog zijn .
een kleine schade bv auto deur spuiten kost tussen de 600 en 800 euro .
En een hele auto voor 6000 tot 9000 euro zijn normale prijzen geworden.
en dat is dan inc monteren van de ramen en bumpers ed.

Ik heb zelf in 1980 een spuitcabine gehad en was toen 300 gulden kwijt aan de lak ed.
Voor een gemiddelde auto rekende ik 1250 tot 1600 gulden voor enkel spuiten.
De lak is tegenwoordig bijna 150 euro per liter dit zijn de waterbasis ivm het millieu.
Dus voor epoxy 6 liter ,primer 4 liter en lak 6 liter ben je al meer dan 1000 euro kwijt.
Zit alleen nu meer gif in de lak dan de op thinner basis ! .

Als je nu naar de kosten kijktvoor de spuiter is 3000 euro goedkoop ! .

Sorry hoor jongens maar ik denk dat er hier mensen zijn die denken dan ze het beter weten en een goedkoper adresje kunnen vinden .
Kijk eerst naar de kwaliteit van het werk en weet wat je doet .

Als je geen haast heb het kan je een adresje vinden die het onder de 3000 euro wil doen maar dan ben je de auto soms meer dan een jaar kwijt .
Goedkoper kan gewoon niet is mijn ervaring
Serieus, €150 per liter????? :shock: . Idd dan is €3000 goedkoop. Ik ben ook benieuwd naar degene die als eerste zijn auto laat spuiten. Ik zal het waarschijnlijk niet worden......zover ben ik nog lang niet :wink:
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

pfff, wat een geld.

ben zelf tussen de 1500 en 2000 kwijt voor de buitenkant spuiten. de auto gaat kaal en ik hoef niks te doen ;-)

wel vriendenprijs, maar gespoten door Focwa bedrijf.

en mag ook nog de trailer lenen als ik naar de strip moet :-)
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
mike.mustang
Contacteer:

Bericht door mike.mustang »

Wat velen onderschatten is dat een auto helemaal overspuiten zeer arbeids intensief is.
Niet allen het spuiten zelf maar de voorbereiding ervan. Zelf heb ik bijna 20 jaar ervaring in koetswerkherstelling en spuiten van auto's.
Ben enkele jaren geleden gestart met een restauratieatelier. :up:
Eerst in bijberoep nu volledig zelfstandig, en kan verzekeren ik heb al wat voorbij zien komen.
Wat sommigen hier schrijven is niet uit de lucht gegrepen. Als je het goed wil hebben moet je er wat voor over hebben.
Zo moet ik binnenkort een '66 convertible herdoen die een 4 -tal jaar terug helemaal overspoten is geweest. "nieuwe" lak reageerd met de oude lakken. Had er toen 2500 euro voor betaald. Nu mag alles eraf en moet het opnieuw. :cry:
Mijne coupe staat al meer dan 10 jaar in zijn blauw-gele jasje is is nog steeds dezelfde als toen ik hem uit de kabine reed. 8)
Life's too short to drive boring cars!
www.mike-mustang.be
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

En de garantie dat ie ook mooi blijf is ook iets wat je moet krijgen !

Bij Mischief is er iemand van Dupont bij geweest die de juiste type lak en ondergrond adviseerde.

Na het spuiten vond de spuiter de achterklep niet mooi genoeg en heeft deze weer kaal gemaakt en opnieuw gespoten.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

het spuiten is niet zo heel belangrijk ,99% van het werk gaat in de voorbereiding zitten. en daar dus ook het meeste geld..

zelf ben ik ook 1 van de gelukkige om een maat te hebben die plaatwerker is, en een leuke deal met hem heb kunnen sluiten, zijn eigen auto heeft hij 16jaar geleden gedaan, als je zou zeggen dat hij hem gisteren gespoten heeft, geloof je het ook..

ik ben dus ook voor niet al te veel geld klaar.. 8)
'65 F100
2007 KTM 950 SM
vozzy
Contacteer:

Bericht door vozzy »

Ik wil mijn convertibel in corsa rossa laten spuiten (ferrari rood) heeft iemand ook die kleur??

en ik zit er nog over te denken om twee witte strepen over de lengte van de auto te maken, ik heb alleen geen idee of dit staat op een conv.

graag jullie reacties
1966 Ford Mustang convertible automatic 302
1972 VW Kever 1302
2015 Ford Galaxy
2009 VW Golf Plus
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

vozzy schreef:Ik wil mijn convertibel in corsa rossa laten spuiten (ferrari rood) heeft iemand ook die kleur??

en ik zit er nog over te denken om twee witte strepen over de lengte van de auto te maken, ik heb alleen geen idee of dit staat op een conv.

graag jullie reacties
gevoels matig zou ik zeggen niet op een conv. maar ook hier geld weer wat je zelf mooi vind moet je niet af laten hangen van anderen want de een vind het wel mooi en de ander vind het minder mooi.
We gaan het wel zien wat het wordt.
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”