vragen over EFI, en LPG

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
dutchlincoln79

vragen over EFI, en LPG

Bericht door dutchlincoln79 »

Hallo,
Ik heb wat vragen betreffende EFI.
Ik heb een blok gekocht waar een EFI systeem op zit, en wil deze in mijn auto inbouwen.
het is een bank-fire / speed density systeem, en zat te denken om dit om te bouwen naar sequentieel en MAF, ook mede gezien het benzineverbruik.
Zijn er hier lieden die me hier over kunnen informeren?
Ook wil ik op dit blok LPG maken, en dan het liefst geinjecteerd. iemand hier bekend mee?
Uiteraard kan ik naar een willekeurige gasboer gaan, VSI er op laten zetten, maansalaris neerkwakken, en naar huis rijden, maar liever doe ik het zelf, beter, en goedkoper.
In de auto waar dit blok inkomt zit namelijk al LPG en het zou zonde zijn om alles hier weer uit te slopen en opnieuw in te laten bouwen... :shock:

ben erg benieuwd hoe het precies zit met de eec-IV computers enzo.
Dit is een '91-er truck block met een E4OD transmissie. Voor de transmissie HEB ik een baumannator kast die de electronica KAN aansturen, maar liefst doe ik het met de Ford EEC die erbij zit.
Ik zal dan echter wel tabellen ed moeten gaan aanpassen, en dat is een heel nieuw terrein voor me. Voordeel is dat ik erg leergierig ben, dus shoot!! :P :P

Any info welcome!
stefke

Bericht door stefke »

:shock:
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
dutchlincoln79

eeh, ja?
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

Zit je toevallig ook op het BS autotune forum?

Maar dit is wel intr.: http://fordfuelinjection.com/

Van de stock ecu heb ik geen ervaring maar met megasquirt wel.
Ik heb mijn '68 289 omgebouwd naar benzine + lpg injectie en dat loopt wel lekker.

Jacco
dutchlincoln79

kijk, daar ben ik idd wel benieuwd naar hie je dat hebt gedaan.
En ja, ik "zit" ook op BS...
Vind daar alleen weinig leven en praktische antwoorden in zitten...
ffi kende ik reeds, en snuffel ik aardig rond.
Ben MS aan het overwegen, maar kan nog niet goed inschatten wat ik dan allemaal nodig heb.
belangrijkste is denk ik om eerst dat blok weer aan de gang te krijgen, en vervolgens op LPG te laten lopen...
hwystang

Bericht door hwystang »

Als je een Impco installatie gebruikt, is het gas gedeelte kinderlijk eenvoudig.
Injectors uitschakelen en gas aansluiten.

Je kan van painless wiring complete kabelbomen kopen voor EFI blokken.

Grtz, Peter
dutchlincoln79

het antwoord is zeker kindelijk eenvoudig...

" en gas aansluiten" .....

op welk van de 500 mogelijke manieren? :roll: :roll: :roll:
mustangmania

Bericht door mustangmania »

Ik heb zelf een 1988 GT en ikzelf heb 8 jaar geleden de hele boel opnieuw aangesloten en voorzien van Mass Air dus van Speeddensity naar Mass Air coversie. Ik heb hiervan nog de aansluitschema's liggen dus als je deze info wilt hoor ik dit wel. Ook heb ik hiervan nog heel veel reserve spullen liggen. Ik moet wel zeggen dat Speeddensity nog geen eens zo verkeerd is maar als je andere dingen van plan bent met dit blok kwa tunning is het handiger over te stappen op Mass Air.
The 1988 GT our funstang for more then 23 years
dutchlincoln79

wel, alle info is welkom, dus kom maar op :)
heb je deze electronisch beschikbaar?
Anders even wat foto's maken en doormailen?
Alvast dank.
Mustang68

Bericht door Mustang68 »

Ik neem aan dat je benzine alleen als 'nood' systeem wilt gebruiken? Dan zou ik daar niets aan veranderen als je voor de MS/gas injectie route gaat.

De vraag is of er een standaard slave gasinj. sys is? Dat is de makkelijke weg.

Voor de ms heb je minmaal een toerentalsignaal nodig.
Maar koelwatertemp. inlaattemp. en tps is ook wel handig. Het belangrijkste is nog wel een widebandlambda sensor dan kun je closedloop draaien dat is voor lpg wel handig omdat lpgdampvolume erg temp gevoelig is.

Het meeste werk is als je geen standaard benz injectie heb het aanpassen van het inlaatspruitstuk (en de benzinepomp etc aanleggen). Voor gas is het alleen een gat boren en draadtappen voor elke cilinder.
En een beetje inzicht is ook wel handig.

Jacco
dutchlincoln79

wel, inzicht zat, da's het probleem niet...
benzine is idd wanneer LPG op is, of als ik ergens onverhoopt zonder kom te staan.
Liefst heb ik idd gasinjectie, en eigenlijk zou eventueel benzine helemaal weg mogen, dan bouw ik een 2e gastank er op, dan zou ik theoretisch nooit zonder hoeven staan. reden is, dat de auto waar het in gaat komen een carb. heeft, en ik dus idd de pomp enzo zou moeten toevoegen, en ik dat voor die ene keer per jaar een beetje onzin vind.

Wideband zit er al op (Innovate met een XD16)

het liefste heb ik injectoren die ipv de benzineinjectoren kunnen, omdat ik al die slangenspaghetti met die keihin's afschuwelijk vind (en slangen zijn storingsgevoelig, dus hoe minder hoe beter...)
mooiste zou zijn wanneer ik de keihin's zou kunnen aanpassen om in de standaard injectiegaten te passen...

ms is leuk, maar ik hink nog op de gedachte of ik dat wel of niet zal doen. Ook een kostenoverweging die ik feitelijk liever in mijn zak houd of beter investeer...
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of ik met bijv. een tweezer de standaard tabellen dusdanig kan aanpassen om eea perfect op lpg te laten lopen. Met een tweezer weet ik dat je 4 tabellen ter beschikking hebt, dus je zou ook nog kunnen schakelen tussen bijv. benzine, gas-economy, gas-performance, en standaard.

Lastige is dat er zo veel mogelijkheden zijn dat ik het nog lastig vind om keuzes te maken in de trend van geen benzine/wel benzine, gasinjectie of mixer, en megasquirt of EEC-IV, mede omdat het geheel nog niet voor de deur staat maar onderweg is.....
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”