Aron's project - update 05-11-2015
Moderator: Shelby GT-H
Volgens mij is de (vacuum) aansluiting op de spacer primair bedoeld om de carterventilatie op aan te sluiten en de vacuumaansluiting op het inlaatspruitstuk voor alle andere zaken die vacuum nodig hebben zoals een automaat en rembekrachtiger. Carterventilatie is belangrijk dus ik zou het maar wel aansluiten.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- NordicDawn
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
Omdat de aanschaf en het poetsen van de Corvair er tussendoor kwam ligt het project weer effe stil. Vandaag nog contact gehad met Dr. Trannie over de automaat, deze bleek omgebouwd te zijn geweest voor een 6-cilinder, gelukkig wordt het een compleet nieuwe transmissie als alles klaar is. Ik vond de auto eerst best pittig, en lekker lopen, ben benieuwd straks met een versie motor en een nieuwe transmissie.
Morgen effe langs de spuiter om de kleur te bepalen, en wat spuitbusjes te laten maken..
Aron
Morgen effe langs de spuiter om de kleur te bepalen, en wat spuitbusjes te laten maken..
Aron
Aron66 schreef: Vandaag nog contact gehad met Dr. Trannie over de automaat, deze bleek omgebouwd te zijn geweest voor een 6-cilinder, gelukkig wordt het een compleet nieuwe transmissie als alles klaar is. Ik vond de auto eerst best pittig, en lekker lopen, ben benieuwd straks met een versie motor en een nieuwe transmissie.
Aron
Dr. Tranny, zeer vakundig. Ik heb daar ooit een cursus gedaan. Zeer leerzaam.
Doe hem maar de groeten van Fordman als je de bak gaat ophalen.
Fordman
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
1968 fastback
[img]http://img.photobucket.com/albums/v203/fordman/GotNos.gif[/img]
[b]When size matters............bigger is better!!!!!![/b]
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
en weer wat stapjes verder, terwijl ik op vakantie was, heeft pa stevig doorgewerkt, een groot gedeelte staat in de spuitplamuur. Ook kan ik deze week de versnellingsbak ophalen, en zijn de onderdelen van MU aangekomen, inclusief de waterpomp. Motor en versnellingsbak kunnen weer worden herenigd worden.

- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
Weer een maandje verder.
Wat is er gebeurd:
Een zijkant is bijna klaar met schuren, remleidingen zijn af, verder is de versnellingsbak weer terug, hopelijk binnen een maand kan de motor en bak weer terug in de auto.
Daarna verder met schuren, roestplekje in de deur wegwerken, laten spuiten, opbouwen en dat alles voor Mustang Fever 2009....
De foto's:

Aron
Wat is er gebeurd:
Een zijkant is bijna klaar met schuren, remleidingen zijn af, verder is de versnellingsbak weer terug, hopelijk binnen een maand kan de motor en bak weer terug in de auto.
Daarna verder met schuren, roestplekje in de deur wegwerken, laten spuiten, opbouwen en dat alles voor Mustang Fever 2009....
De foto's:

Aron
- 351-V8-power
- NordicDawn