Draadtap nodig voor threaded freeze plugs
Moderator: Shelby GT-H
- DoctorFortyForty
Draadtap nodig voor threaded freeze plugs
Mijn 351C moet gereviseerd worden. Ik wil de messing freeze plugs die er standaard ingeperst zitten vervangen door de stalen pluggen met schroefdraad (threaded freeze plugs). Dit omdat ze het blok extra stevigheid geven.
De pluggen kosten niet veel maar ik heb een draadtap nodig voor 1,25 inch NPT draad. Ik dacht die koop ik even maar de goedkoopste die ik kon vinden kost 190 Euro ex. BTW!
Heeft iemand zo'n tap liggen die ik kan lenen? Heeft iemand anders deze schroefpluggen ooit gebruikt en het op een ander manier opgelost? Want een paar honderd euro investeren om een paar gaatjes te tappen zie ik niet zitten.
De pluggen kosten niet veel maar ik heb een draadtap nodig voor 1,25 inch NPT draad. Ik dacht die koop ik even maar de goedkoopste die ik kon vinden kost 190 Euro ex. BTW!
Heeft iemand zo'n tap liggen die ik kan lenen? Heeft iemand anders deze schroefpluggen ooit gebruikt en het op een ander manier opgelost? Want een paar honderd euro investeren om een paar gaatjes te tappen zie ik niet zitten.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
ik had het zelfde idee om te doen bij de 302,maar liep tegen het zelfde probleem op als jouw
dus bij deze; heb ik hier evt ook wel intresse in
Tonie
dus bij deze; heb ik hier evt ook wel intresse in
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
- metzijndrie
Is het niet om te voorkomen dat ze uit het blok geperst worden bij hoge koelwaterdruk?Dit omdat ze het blok extra stevigheid geven
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Jup,maar het zal de stevigheid ook wel ten goede komenmetzijndrie schreef:Is het niet om te voorkomen dat ze uit het blok geperst worden bij hoge koelwaterdruk?Dit omdat ze het blok extra stevigheid geven
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3
- DoctorFortyForty
- DoctorFortyForty
- metzijndrie
kijk eens bij http://www.toolsnmore.nl/ ?
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
DoctorFortyForty,
Weet je zeker dat het 1.25"NPT moet zijn?
Ik heb hier nog een blok staan ,weliswaar een 6 cilinder lijnmotor, maar daarin meet ik de gaten rond 44.5mm wat de boormaat is voor een tap van 1.5"NPT.
Voor 1.25"NPT moeten de gaten een diameter hebben van rond 37.5mm.
Succes verder.
Perry.
Ik heb hier nog een blok staan ,weliswaar een 6 cilinder lijnmotor, maar daarin meet ik de gaten rond 44.5mm wat de boormaat is voor een tap van 1.5"NPT.
Succes verder.
Perry.
Mustang 1966 coupe (Verkocht)
Opel GT 1970 USA import
Opel GT 1970 USA import
- DoctorFortyForty
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
Hoi,Bij de 302 meet ik ook 37,5 mm in het gatPerry69 schreef:DoctorFortyForty,
Succes verder.
Perry.
Gaat helaas niet lukken dan
Tnx anyway
Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
GSX-R750 K3
- DoctorFortyForty
De pluggen zijn binnen...toch 1,5" ???...
...en nou snap ik het zo langzamerhand niet meer. De plug heeft een diameter van 38,8mm (schroefdraad niet mee gemeten). Dit is op mijn schuifmaat ruim 1,5" (1,5 x 25,4 = 38,1) terwijl het 1,25"NPT moet zijn.
Perry, volgens jou heeft 1,5" NPT een boorgat van 44,5mm. Maar dat is toch veel meer dan 1,5"? Dat klinkt meer als 1,75" (1,75 x 25,4 = 44,45). Of zie ik nou iets over het hoofd?
Anton
Perry, volgens jou heeft 1,5" NPT een boorgat van 44,5mm. Maar dat is toch veel meer dan 1,5"? Dat klinkt meer als 1,75" (1,75 x 25,4 = 44,45). Of zie ik nou iets over het hoofd?
Anton
Volgens mij moet dan de maat plug goed zijn.
Kijk voor boordiameters anders ook in de technische informatie database.
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12175
Groet Perry.
Kijk voor boordiameters anders ook in de technische informatie database.
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=12175
Groet Perry.
Mustang 1966 coupe (Verkocht)
Opel GT 1970 USA import
Opel GT 1970 USA import