Nieuwe kleppendeksel, tips voor het vervangen!

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartmann
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 22:13
Locatie: MustangCity

Nieuwe kleppendeksel, tips voor het vervangen!

Bericht door Bartmann »

Hi guys,

ik heb al een poosje liggen: (Maar dan Mustang powered by Ford)

Afbeelding

Ik heb er ook nieuwe bouten voor liggen.

Alle benodigheden, grommet, olievuldop etc. heb ik ook liggen.

Nu is mijn vraag, zijn er nog tips in het verwisselen van de covers?

Ik heb al even zitten zoeken op youtube, en daar staan wel wat nuttige zaken op, maar denk, wellicht dat er ook wat speciale mustang tips zijn?

Ik kon hier niet zo 123(4) wat vinden :-)

Wellicht iets over hoe strak je de bouten moet draaien?

Alvast thanks!
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Gebruikersavatar
stefke
Berichten: 857
Lid geworden op: zo 13 feb, 2005 15:22
Locatie: Hier en niet daar

Bericht door stefke »

Eerst de oude demonteren.
'71er grande
'66er coupe,
'69 Mach 1 Project
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Zet ze zeker niet te hard vast

scheuren zo kapot
kijk anders even voor een setje spreader bars,staat cool en ze blijven heel

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Henri
Berichten: 495
Lid geworden op: za 15 nov, 2003 22:07
Locatie: Holland

Bericht door Henri »

voor die spreader bars heb ik ook gekeken (toevallig ook zo'n set hier liggen).

Maar zijn die ook ergens in nederland tebestellen ?
65'er Mustang 331 S/C Coupe
06 Audi A4 2.0TFSI S-line
95'er Golf III cabrio
75er C Kadett coupe
75'er C kadett Coupe GT/E
73'er Simca Rallye
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5534
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

Oude er af, oude pakking resten verwijderen, nieuwe pakking monteren (liefst één van de z.g.n herbruikbare pakkingen i.p.v de Kurk pakkingen)
Geen kit of andere sealers er tussen maar een dun laagje motorolie op de bovenzijde. Bouten aandraaien 10 ft-lbs..
Na een tijdje rijden (bedrijfstemperatuur) de bouten nog een keertje na trekken.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Gebruikersavatar
351-V8-power
Berichten: 1316
Lid geworden op: do 03 aug, 2006 20:04
Locatie: Scheveningen

Bericht door 351-V8-power »

Bouten aandraaien 10 ft-lbs..
En dat is omgerekend 13,558 Nm als ik het goed heb.
69 Grandé 351W Copper Flame
Gebruikersavatar
Bartmann
Berichten: 1119
Lid geworden op: ma 17 mar, 2008 22:13
Locatie: MustangCity

Bericht door Bartmann »

Allright then!

Ik heb ze overgenomen van iemand anders, en hij heeft ze denk ik al een x gebruikt, maar ze zien er nog als nieuw uit. Wel zaten er lijmresten op de deksels... de pakkingen zijn van rubber, en zijn nog gewoon prima.

Ik vroeg me al af waarom hij er lijm op heeft gesmeerd.. op de youtubes doen ze dat ook niet!

Dat vastdraaien, dat doe je zeker met een momentsleutel? Ik zag dat die best wel prijzig zijn... is daar ook iets anders op te verzinnen? anders ga ik er 1 regelen.

Thanks voor het advies!
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5534
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

Bartmann schreef: Dat vastdraaien, dat doe je zeker met een momentsleutel? Ik zag dat die best wel prijzig zijn... is daar ook iets anders op te verzinnen? anders ga ik er 1 regelen.
Gewoon normaal aandraaien, met de middelste beginnen en naar buiten toe werken zodat de pakking kan zetten , eerst handvast, dan normaal (vast is vast) en na verloop van tijd een keertje na trekken. Ik gebruik er zelf nooit een moment sleutel voor, gaat ook niet omdat ik er van die krukjes op heb zitten i.p.v gewone std boutjes.

Afbeelding
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”