Nieuwe motor wel of niet spuiten?
Moderator: Shelby GT-H
Nieuwe motor wel of niet spuiten?
Hoi,
heb net m'n nieuwe motor opgehaald (foto's komen nog) en hij ziet er super strak uit. Nou zit ik met de vraag zal ik hem spuiten in de auto kleur of gewoon zo laten? Menig persoon geeft als advies te spuiten ivm het mooi houden van de motor. De auto staat altijd binnen en gaat alleen de weg op als het droog is!
Groetjes Jack
heb net m'n nieuwe motor opgehaald (foto's komen nog) en hij ziet er super strak uit. Nou zit ik met de vraag zal ik hem spuiten in de auto kleur of gewoon zo laten? Menig persoon geeft als advies te spuiten ivm het mooi houden van de motor. De auto staat altijd binnen en gaat alleen de weg op als het droog is!
Groetjes Jack
"mustang fastback 1967 stroker 392"
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Wat voor kleur heeft 'ie nu dan?
Ik heb mijn 347 zwart gespoten, maar de alu koppen, waterpomp en inlaatspruitstuk gewoon blank gelaten. Als je voor een resto-mod look gaat is een in kleur gespoten motorblok mooi, anders zou ik het gewoon op ford blauw houden.
Maarehh.. kom maar op met de foto's en specs van die dikke stroker!
Ik heb mijn 347 zwart gespoten, maar de alu koppen, waterpomp en inlaatspruitstuk gewoon blank gelaten. Als je voor een resto-mod look gaat is een in kleur gespoten motorblok mooi, anders zou ik het gewoon op ford blauw houden.
Maarehh.. kom maar op met de foto's en specs van die dikke stroker!
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Het is een 351 gestroked naar 392! Hij heeft nu een aluminium kleur met zwarte onderkant. Dus net als die van jouw. Mij wordt verteld dat je hem beter nu kunt spuiten omdat ie er nog niet in zit. Anders is ie over enkele jaren dof en vies!!! Hoe ziet die van jouw eruit en hoe lang zit ie er zo in?
"mustang fastback 1967 stroker 392"
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Hoi Jack,
Aluminium wordt na verloop van tijd dof als het niet op één of andere manier gecoat of gelakt is. De koppen, inlaatspruitstuk en waterpomp zijn onbehandeld en dus dof. Dat vind ik prima zo. Vuil wordt het toch, met of zonder lak.
Bij mij zijn alleen de klepdeksels en de deksel van het luchtfilterhuis gepolijst, en dat moet je dus regelmatihg bijhouden als je de glans wilt behouden.
Foto's vind je in mij stroker project thread: http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6890 of op m'n website.
Heb je niet wat aanvullende info over je 392; PK's, koppel, wat voor koppen, nokkenas etc zit er op en in? Ik ben erg nieuwsgierig!
Aluminium wordt na verloop van tijd dof als het niet op één of andere manier gecoat of gelakt is. De koppen, inlaatspruitstuk en waterpomp zijn onbehandeld en dus dof. Dat vind ik prima zo. Vuil wordt het toch, met of zonder lak.
Bij mij zijn alleen de klepdeksels en de deksel van het luchtfilterhuis gepolijst, en dat moet je dus regelmatihg bijhouden als je de glans wilt behouden.
Foto's vind je in mij stroker project thread: http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=6890 of op m'n website.
Heb je niet wat aanvullende info over je 392; PK's, koppel, wat voor koppen, nokkenas etc zit er op en in? Ik ben erg nieuwsgierig!
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!
Tminus3 ziet er goed uit. Had je project al gezien,nogmaals erg netjes. Bedankt voor je info.
info over m'n motor:
392 cubic inch
430 hp @ 5500 RPM
450 ft. lbs. of torque @ 4000 RPM
9.7:1 compression ratio (nominal)
Forged pistons
Forged steel connecting rods
Hydraulic roller camshaft with .563" lift intake and 584" lift exhaust, duration at .050" is 232 degrees intake and 240 degrees exhaust
Double roller timing chain set M-6268-A302
Forged steel crankshaft
info over m'n motor:
392 cubic inch
430 hp @ 5500 RPM
450 ft. lbs. of torque @ 4000 RPM
9.7:1 compression ratio (nominal)
Forged pistons
Forged steel connecting rods
Hydraulic roller camshaft with .563" lift intake and 584" lift exhaust, duration at .050" is 232 degrees intake and 240 degrees exhaust
Double roller timing chain set M-6268-A302
Forged steel crankshaft
"mustang fastback 1967 stroker 392"
http://www.fordracingparts.com/images/p ... a351ft.jpg voor een afbeelding

foto toegevoegd, Mustangwacko

foto toegevoegd, Mustangwacko
"mustang fastback 1967 stroker 392"
- tminus3
- Donateur 2014
- Berichten: 1539
- Lid geworden op: wo 24 dec, 2003 15:22
- Locatie: 't zonnige zuiden
- Contacteer:
Nice!
Als je toch een mooi weer rijder bent zou ik 'em niet gaan spuiten.
Het word wel erg mooi op de Nederlandse wegen met al die stroker fastbacks
Als je toch een mooi weer rijder bent zou ik 'em niet gaan spuiten.
Het word wel erg mooi op de Nederlandse wegen met al die stroker fastbacks
Laatst gewijzigd door tminus3 op wo 11 feb, 2009 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
1967 Mustang fastback; - kick-ass homebuilt 347 - programmable 4R70W transmission - 4-wheel big disk brakes - corner-carver suspension
No show, all go!
No show, all go!