Project nr. 01 - Fastback 1965 - IT'S ALIVE!!
Moderator: Shelby GT-H
- robbert.b.
Het dashboard in de primer en daarna in de eerste laag zwart.

Instrumenten bezel is er wel uit geweest..wilde alvast een glimp van het eindresultaat zien..
Nu goed schuren en weer tweede laag zwart spuiten.
Vloer en binnenkant Firewall worden nogmaals mat zwart gespoten..
Tevens de deuren in hun eerste laag hoogslans zwart.

Nog nog een keer zwart en dan aflakken..

Instrumenten bezel is er wel uit geweest..wilde alvast een glimp van het eindresultaat zien..
Nu goed schuren en weer tweede laag zwart spuiten.
Vloer en binnenkant Firewall worden nogmaals mat zwart gespoten..
Tevens de deuren in hun eerste laag hoogslans zwart.

Nog nog een keer zwart en dan aflakken..
Life is great when driving real American muscle....
- robbert.b.
Eigenlijk geen reden voor, ik heb gekozen voor een mooie kleur zwart die ik ook gebruik bij het dashboard en motorruimte, wat dus mooi overeen komt.
Ben ook nog even bezig geweest met het volgende euvel :
- voorste bout van de intake-

De bout heb ik al zeker 10 keer ingespoten met rustcrack & kruipolie, geprobeert los te draaien met een goede griptang en heb er geprobeert een bout op te lassen..geen succes..nu maar uitboren op een rustige dag.
Ben ook nog even bezig geweest met het volgende euvel :
- voorste bout van de intake-

De bout heb ik al zeker 10 keer ingespoten met rustcrack & kruipolie, geprobeert los te draaien met een goede griptang en heb er geprobeert een bout op te lassen..geen succes..nu maar uitboren op een rustige dag.
- Mustang Den Haag
- †
Even met een vijl twee platte kante aan vijlen en met sleutel 9 of 10 mm los draaien,of
even een sleuf er in zagen en een slag schoefer draaijer er op.
GR ROB
even een sleuf er in zagen en een slag schoefer draaijer er op.
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Robbert,
Ik heb een setje waarbij je een gat in de bout boord en er dan een soort tapse bout de verde kant om (dus los) erin draaid, deze zet zich vast als hij er helemaal in zit en als het mee zit gaat je draadeind mee los. Er is ook een sit in de handel welke zich ook vastdraaid maar dan weer op een andere manier Revon Hillegom verkoopt ze maar het het is niet goedkoop, 85 euro ofzo.
Ik heb een setje waarbij je een gat in de bout boord en er dan een soort tapse bout de verde kant om (dus los) erin draaid, deze zet zich vast als hij er helemaal in zit en als het mee zit gaat je draadeind mee los. Er is ook een sit in de handel welke zich ook vastdraaid maar dan weer op een andere manier Revon Hillegom verkoopt ze maar het het is niet goedkoop, 85 euro ofzo.
+1ramon schreef:pit erop zetten
Ik heb sinds een tijdje een bernz-o-matic brander en daarmee krijg je alles los. Gekocht bij Rustbuster.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- robbert.b.
Gister nog even wat gespoten en afgelakt en een paar fotootjes van het spuitwerk :
veren beschermkappen gespoten :

Stuurbekrachtiging :

Deur :

En het dashboard weer helemaal opnieuw gedaan, vanwege een paar fikse druipers in de laklaag, heb ik flink geschuurd, het hele dashboard weer zwart gespoten en daarna afgelakt.( foto laat het niet echt goed zien )

De motoruimte heb ik ook weer zwart gespoten en afgelakt, maar geen foto van.
veren beschermkappen gespoten :

Stuurbekrachtiging :

Deur :

En het dashboard weer helemaal opnieuw gedaan, vanwege een paar fikse druipers in de laklaag, heb ik flink geschuurd, het hele dashboard weer zwart gespoten en daarna afgelakt.( foto laat het niet echt goed zien )

De motoruimte heb ik ook weer zwart gespoten en afgelakt, maar geen foto van.
- robbert.b.
- robbert.b.
De binnenkant met deuren en stuurkolom gemonteerd :

De motorruimte :

Versnellingsbak gespoten in zilver.( alleen ben ik nog niet echt tevreden over de kleur. )

En wie weet van wat voor materiaal onderstaande deel is gemaakt? Probeerde het te lassen wat niet lukte ...

De motorruimte :

Versnellingsbak gespoten in zilver.( alleen ben ik nog niet echt tevreden over de kleur. )

En wie weet van wat voor materiaal onderstaande deel is gemaakt? Probeerde het te lassen wat niet lukte ...