Vandaag het intake manifold los gehaald en dat ging boven verwachting. Alles ging perfect en zonder problemen; ook het manifold en blok zien er erg goed uit. Nu alles open ligt, valt mij op dat niet alle busjes (?) van de kleppen goed in het blok zitten. Een stuk of 4 steken er ongeveer van 2 tot 5 mm. uit. De vraag is dus of dit kwaad kan, of dat alles zonder problemen gewoon weer met nieuwe pakkingen dicht gemaakt kan worden?
dat je lifters op verschillende hoogstes staan klopt, omdat de nokken op je nokkenas ook niet allemaal gelijk staan
wat me wel een beetje zorgen baart zijn die groene snotters, tijd om je olie even te verversen want het duidt volgens mij op een beetje condens of op andere manier wat water in je olie.
Die groene bende is nog wat koelvloeistof dat uit de "water"poorten is gekomen. Alles moet nog goed schoon gemaakt worden en dan zo wie zo maar voor de goede orde direct de motorolie verversen...
ik maak me zorgen dat wat je nu doet en de vraag die je stelt.
zorgen dat je meer schade aan gaat richten doordat je niet weet waar je aan begint en hoe het werkt.
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Antwoord wat betreft de busjes heb je al gehad,
Laat je niet van de wijs brengen door enige kritiek op je onwetendheid, gewoon aan beginnen, liefst wel met een werkplaatshandboek.(haynes ofzo)
De oudere amerikaanse v8 blokken zijn 1 van de simpelste blokken om aan te werken en je kunt er veel van leren.
Meeste ambachtscholen hebben er wel eentje staan omdat door de simpelheid ervan makkelijk inzicht te krijgen is in de technieken die in de verbrandingsmotor worden gebruikt.
Maar nogmaals, schaf wel een werkplaatshandboek aan zodat je geen dingen overslaat.
ik heb die hier nog op mijn pc staan de haynes zeer veel aan gad tijdens mijn bouw, heb gewoon de nodige pg afgedrukt is zeer volledig
was zelf ook een leek in motor blokken enz, zeg nu niet dat ik alles ken maar begrijp toch al veer mee dan ervoor.
domme vragen bestaan niet; en soms maak je een fout.
Dan betaal je leergeld. En je leert er veel van.
Naast de Haynes is natuurlijk het shopmanual een aanrader.
Er circuleren PDF.en
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Bedankt voor alle reacties! Ik heb inderdaad 6 verschillende beschrijvingen van dit forum en het internet afgehaald en heb het Haynes boek bij de hand zodat ik goed beslagen aan de klus ben begonnen, d.w.z. de inlaatspruitstuk pakkingen vervangen. Alleen mijn motorkennis gaat niet zover dat ik wist dat het normaal is dat sommige busjes iets uitsteken, zeker omdat het er maar 4 waren van de 16. Ik dacht dat nl. alleen de lifters op en neer gingen en niet de busjes waar deze door heen gaan...
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary