Bobine
Moderator: Shelby GT-H
- martijnvanthiel
Bobine
Forummers,
Sinds een paar dagen begint mn mototor (289cui, automaat) te stotteren als ik optrek. Timing staat correct, benzine meer dan voldoende... Dus ik dacht de vonk! Na het vervangen van mn bougies nog geen verbetering dus verde: de bobine. Nou heb ik nog een flamethrower2 liggen. Kan het kwaad om een petronix aan te sluiten op een stock verdeler? En zo nee: + op flamethrower naar contact en - naar verdeler? Of zit ik er helemaal naast en is er iets anders aan de hand???
Ben benieuwd!
met vriendelijke groet
martijn
Sinds een paar dagen begint mn mototor (289cui, automaat) te stotteren als ik optrek. Timing staat correct, benzine meer dan voldoende... Dus ik dacht de vonk! Na het vervangen van mn bougies nog geen verbetering dus verde: de bobine. Nou heb ik nog een flamethrower2 liggen. Kan het kwaad om een petronix aan te sluiten op een stock verdeler? En zo nee: + op flamethrower naar contact en - naar verdeler? Of zit ik er helemaal naast en is er iets anders aan de hand???
Ben benieuwd!
met vriendelijke groet
martijn
- soulreaper
je hebt 3 aansluitingen op je spoel.
de + naar contact, - naar de massa van de verdeler ( is zo een klein zwart draadje dat vanonder uit de verdeler komt is via een condensator aan de massa verbonden)
en dan de grote naar de bovenkant van de verdeler waar de Hoogspanning uit komt uit komt
denk wel dat dat mag op een stock verder is toch maar een contact dat over die contact punten loopt. enkel die condensator naar de massa weet ik niet of dat mag .
http://midlife66.com/wiring/66ignit.jpg
de + naar contact, - naar de massa van de verdeler ( is zo een klein zwart draadje dat vanonder uit de verdeler komt is via een condensator aan de massa verbonden)
en dan de grote naar de bovenkant van de verdeler waar de Hoogspanning uit komt uit komt
denk wel dat dat mag op een stock verder is toch maar een contact dat over die contact punten loopt. enkel die condensator naar de massa weet ik niet of dat mag .
http://midlife66.com/wiring/66ignit.jpg
GREATZ Davy
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
1966 Mustang Coupe, 289cid 2V
1997 Mercedes Vito 2.3 TD
- martijnvanthiel
Dank voor je snelle reactie! De aansluiting is iig helemaal duidelijk... Op de petronix site staat ergens dat de flamethrower II alleen gebruikt mag worden met een petronix verdeler (ik denk door de spanning van 40 kV)... Maar dat kan natuurlijk ook een marketing verhaaltje zijn. Iemand ervaring?
groet martijn
groet martijn
- soulreaper
- Nicov.dr.Klok
- metzijndrie
als je de stock spoel gebruikt krijg je geen extreem hoge spanning, en heb je geen andere (grotere) verdelerkap nodig.
Als je een spoel met extra hoge spanning hebt dan wordt de kap groter i.v.m. hogere doorslagspanning.
Bij de Duraspark van Ford zie je ook een grotere kap.
gj
Als je een spoel met extra hoge spanning hebt dan wordt de kap groter i.v.m. hogere doorslagspanning.
Bij de Duraspark van Ford zie je ook een grotere kap.
gj
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
- martijnvanthiel
Het is even geleden maar toch: De petronix coil is inmiddels geinstalleerd, daar geen problemen mee maar... Ook geen verbetering, het lijkt zelfs erger te worden. Zodra ik meer dan een beetje gas geef begint t stotteren. Maar als ik de automaat in L zet is er niks aan de hand... Zou er iets in de bak kunnen zitten of is dit toch een motortechnisch iets?
Vraagje tussendoor: is het normaal dat wanneer je bij stationair de vacuum vervroeging losmaakt het blok meteen afslaat?
Ben gister bij roy (AHP) geweest en die gaat er binnenkort mee aan de slag, maar ben toch benieuwd of er zelf iets aan te doen is zodat ik toch nog normaal kan rijden... (zeker ivm de rondrit in de buurt van nijmegen komende zondag)...
Ben benieuwd...
Alvast bedankt.
Groeten martijn
Vraagje tussendoor: is het normaal dat wanneer je bij stationair de vacuum vervroeging losmaakt het blok meteen afslaat?
Ben gister bij roy (AHP) geweest en die gaat er binnenkort mee aan de slag, maar ben toch benieuwd of er zelf iets aan te doen is zodat ik toch nog normaal kan rijden... (zeker ivm de rondrit in de buurt van nijmegen komende zondag)...
Ben benieuwd...
Alvast bedankt.
Groeten martijn
Wellicht een suggestie,
Jouw Mustang heeft een resistor wire, (weerstands draad) vanaf contactslot richting bobine. Een Flamethrower bobine heeft een interne resistor. Je hebt dus nu twee weerstanden in je systeem, een aardige hoge weerstand dus.
Q. What do I do if my coil does not have enough resistance ?
A. You may purchase and install a ballast resistor from your local auto parts store. You may also choose to purchase a Flame-Thrower 40.000-volt coil, which provides resistance internally. Note: Many vehicles come with a resistor wire or ballast resistor. these applications do not need an additional resistor.
Een originele bobine werkt op 9 volt (die er dus van de 12V overblijft na de roze weerstands draad, een Flamethrower en andere aftermarkets werken op 12V) ik weet niet wat voor een bobine je er voorheen op gemonteerd had zitten ?
Hier meer over de al dan niet beruchte pink resistor wire. (halverwege de topic pagina) mischien interessant om eens door te lezen.
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic. ... 7&start=45
Het zou natuurlijk ook een valse lucht gerelateerd probleem kunnen zijn.
Jouw Mustang heeft een resistor wire, (weerstands draad) vanaf contactslot richting bobine. Een Flamethrower bobine heeft een interne resistor. Je hebt dus nu twee weerstanden in je systeem, een aardige hoge weerstand dus.
Q. What do I do if my coil does not have enough resistance ?
A. You may purchase and install a ballast resistor from your local auto parts store. You may also choose to purchase a Flame-Thrower 40.000-volt coil, which provides resistance internally. Note: Many vehicles come with a resistor wire or ballast resistor. these applications do not need an additional resistor.
Een originele bobine werkt op 9 volt (die er dus van de 12V overblijft na de roze weerstands draad, een Flamethrower en andere aftermarkets werken op 12V) ik weet niet wat voor een bobine je er voorheen op gemonteerd had zitten ?
Hier meer over de al dan niet beruchte pink resistor wire. (halverwege de topic pagina) mischien interessant om eens door te lezen.
http://www.isookzo.nl/phpBB2/viewtopic. ... 7&start=45
Het zou natuurlijk ook een valse lucht gerelateerd probleem kunnen zijn.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- Ton BlingBling
- Adverteerder
- Contacteer:
Met draaiende motor ff manifold en karb ff inspuiten met kruipolie .
En goed opletten of het toerental omhoog of omlaag loopt .
Jou klacht lijkt veel op lekke inlaatpakking of iets in die hoek .
heb pas nog een klant gehad die hetzelfde had ,de carburator stond los op het manifold.
Rustig rijden ging nog wel maar zodra hij gas gaf stopte hij er mee ! .
En goed opletten of het toerental omhoog of omlaag loopt .
Jou klacht lijkt veel op lekke inlaatpakking of iets in die hoek .
heb pas nog een klant gehad die hetzelfde had ,de carburator stond los op het manifold.
Rustig rijden ging nog wel maar zodra hij gas gaf stopte hij er mee ! .
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
- martijnvanthiel
@ Gearz, Heb inderdaad maar 9 volt over op mn bobine, voorheen zat er een (originele) op (yellowtip?) iig met een gele bovenkant. Ga het morgen eens proberen met 12v.
@ Ton, Ga ik zeker even nakijken! Klinkt precies als wat er bij mij aan de hand is.
@ Beiden: Weer super bedankt voor het advies! Zal morgen mijn bevindingen posten...
Weltrusten
@ Ton, Ga ik zeker even nakijken! Klinkt precies als wat er bij mij aan de hand is.
@ Beiden: Weer super bedankt voor het advies! Zal morgen mijn bevindingen posten...
Weltrusten
- richard66coupe
Hoi,
Volgens mij is het niet normaal dat als je je vacuum vervroeging los trekt dat hij dan afslaat.
Het maakt wel uit of je hem aangesloten hebt op Ported vacuum(middels poort op de carburateur) of Inlaat vacuum.
Die van mij is aangesloten op Ported vacuum en blijft stationair gewoon doorlopen, nauwelijks verschil.. Bij inlaat vacuum zal dit wel meer verschil geven denk ik.
Het kan zijn dat je vacuum vervroeging te veel doet. Als hij te veel vervroegd begint hij ook te stotteren.. Het ligt eraan wat voor type vacuum vervroeger je hebt, bij de 1 kun je met een inbusje in het vacuum kanaal de veer strakker of losser zetten, bij de ander kun je hem uit elkaar halen en evt. een extra plaatje tussen de stop en de veer doen voor minder vervroeging.. Misschien kun je eens proberen hem zonder vacuum vervroeging aan de loop te houden en eens kijken of hij dan ook stottert tijdens rijden.
Succes in ieder geval.
Volgens mij is het niet normaal dat als je je vacuum vervroeging los trekt dat hij dan afslaat.
Het maakt wel uit of je hem aangesloten hebt op Ported vacuum(middels poort op de carburateur) of Inlaat vacuum.
Die van mij is aangesloten op Ported vacuum en blijft stationair gewoon doorlopen, nauwelijks verschil.. Bij inlaat vacuum zal dit wel meer verschil geven denk ik.
Het kan zijn dat je vacuum vervroeging te veel doet. Als hij te veel vervroegd begint hij ook te stotteren.. Het ligt eraan wat voor type vacuum vervroeger je hebt, bij de 1 kun je met een inbusje in het vacuum kanaal de veer strakker of losser zetten, bij de ander kun je hem uit elkaar halen en evt. een extra plaatje tussen de stop en de veer doen voor minder vervroeging.. Misschien kun je eens proberen hem zonder vacuum vervroeging aan de loop te houden en eens kijken of hij dan ook stottert tijdens rijden.
Succes in ieder geval.
Een goede 9V bobine zou in een systeem waar de originele "Pink resistor wire" nog zit aangesloten prima moeten functioneren, zo hoort het namelijk. Als je de bobine rechtstreeks na contact aansluit zonder gebruik te maken van de "pink wire" heb je er 12 Volt op staan en moet je dus een 12V bobine hebben.martijnvanthiel schreef:Heb inderdaad maar 9 volt over op mn bobine, voorheen zat er een (originele) op (yellowtip?) iig met een gele bovenkant. Ga het morgen eens proberen met 12v.
Probeer eerst maar eens het valse lucht en/of vacuum probleem uit te sluiten.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- martijnvanthiel
Na een paar uur klussen de oplossing gevonden! Na eerst de vacuum optie gecontroleerd te hebben (zonder resultaat) de bobine nagekeken... Het blijkt dat er ook met 9v nog een pittige vonk uitkomt! Na wat andere zaken gecontroleerd te hebben (bougie kabels, bougies ed) de verdeler maar eens open gemaakt, wat blijkt: conactpunten compleet versleten.
Nieuw setje erin en gaan met die banaan! Hij loopt weer prima en hij slaat veel makkelijker aan en niet meer af... Blij dat het met een goedkoop onderdeel weer gemaakt is. Een keer een reparatie die goedkoper uitvalt dan gevreesd... Iig bedankt voor de hulp en suggesties. Weer een probleem opgelost.
Waarschijnlijk tot zondag,
Gegroet! Martijn
Nieuw setje erin en gaan met die banaan! Hij loopt weer prima en hij slaat veel makkelijker aan en niet meer af... Blij dat het met een goedkoop onderdeel weer gemaakt is. Een keer een reparatie die goedkoper uitvalt dan gevreesd... Iig bedankt voor de hulp en suggesties. Weer een probleem opgelost.
Waarschijnlijk tot zondag,
Gegroet! Martijn
- martijnvanthiel
Ondanks dat t apparaat op het moment prima draait toch het volgende:
Als ik met draaiende motor de spanning op mn bobine meet tussen + en - kom ik maar tot vijf volt. Als ik meet tussen + van bobine en massa van accu dan een volt of tien. En dus tussen - van bobine en massa van accu ook een volt of vijf. Is dat normaal?
Ben weer benieuwd!
groeten martijn
Als ik met draaiende motor de spanning op mn bobine meet tussen + en - kom ik maar tot vijf volt. Als ik meet tussen + van bobine en massa van accu dan een volt of tien. En dus tussen - van bobine en massa van accu ook een volt of vijf. Is dat normaal?
Ben weer benieuwd!
groeten martijn